Gå til innhold

Refleksjon: Har retrobølgen nådd toppen?


Anbefalte innlegg

 

 

Jeg tenker mest på renome til Nikon,

Hvorfor gidder du bry deg om det? Nikon (som de andre kameraprodusentene) er jo bare et firma som produserer kamera og ikke noe annet.

 

Personlig tror jeg det blir lenge til man ser noe som er virkelig revolusjonerende - det meste som lanseres fra samtlige kameraprodusenter i dag er gjennbruk av kjent/bestående teknologi puttet inn i nye forpakninger. Hva de lanserer kommer nok mest an på hvordan de vurderer markedet, hva som kan selges i nuet - og ikke fordi de har noe revolusjonerende nytt å komme med.

 

Tor

Tipper du bør Google Nikon og se hva de faktisk produserer, så tror jeg du får ett litt annet syn på "som produserer kamera og ikke noe annet". De er faktisk verdens nest største produsent i en helt annen bransje enn kameraer og optikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper du bør Google Nikon og se hva de faktisk produserer, så tror jeg du får ett litt annet syn på "som produserer kamera og ikke noe annet". De er faktisk verdens nest største produsent i en helt annen bransje enn kameraer og optikk.

Det rokker ikke uansett ved mitt opprinnelige: Hvorfor gidde bry seg?

 

Tor

Lenke til kommentar

Tipper du bør Google Nikon og se hva de faktisk produserer, så tror jeg du får ett litt annet syn på "som produserer kamera og ikke noe annet". De er faktisk verdens nest største produsent i en helt annen bransje enn kameraer og optikk.

Og Canon produserer kopimaskiner - hva har det med saken å gjøre? Virker som du ikke vil lese det jeg skriver - greit nok det - kort oppsummert - grunn til at Nikon må nedjustere tallene sine har røtter i at de har ikke giddet å produsere noe særlig saker siden Nikon D3 / D3s / D3X - og da punget de ut enn god del for nettopp design. Noe jeg personlig vil beskrive som klassisk DSLR design.

 

Hvorfor bry seg? Da kan jeg spørre hvorfor bryr folk seg om fotball og sier "Vi vant" mens de satt med ræva flatt på sofa?.. Jeg bryr meg ikke bare her, jeg benytter hver mulighet til å både prate med Nikon Norge og Nikon i Japan - det er merke jeg er lidenskapelig opptatt av. Det er en del av foto interessen.

Lenke til kommentar

Og Canon produserer kopimaskiner - hva har det med saken å gjøre? Virker som du ikke vil lese det jeg skriver - greit nok det - kort oppsummert - grunn til at Nikon må nedjustere tallene sine har røtter i at de har ikke giddet å produsere noe særlig saker siden Nikon D3 / D3s / D3X - og da punget de ut enn god del for nettopp design. Noe jeg personlig vil beskrive som klassisk DSLR design.

 

Hvorfor bry seg? Da kan jeg spørre hvorfor bryr folk seg om fotball og sier "Vi vant" mens de satt med ræva flatt på sofa?.. Jeg bryr meg ikke bare her, jeg benytter hver mulighet til å både prate med Nikon Norge og Nikon i Japan - det er merke jeg er lidenskapelig opptatt av. Det er en del av foto interessen.

 

Jeg er tildels enig med det du skriver, både "1" og DLSR etter D300/D3/D700 virker som har stagnert og de velger å gi ut same shit new wrapping nå om dagen.

 

Har skrevet det før og både Pioneer sin tv satsning "Kuro" ble ett resultatet av ny leder som gikk rundt til hver enkelte avdeling og ba ingeniørene starte på bunn istedet for å gnukke på allerede eksisterende produkter noe som ser ut til å være noe som går igjen hos de fleste store selskaper dessverre. Samsung tok det enda lenger og skulle bli best på alt de lager, sålangt er de størst på tv og smartmobiler, kameraer har ikke slått an på samme måte, men de lager iallefall ikke det samme som de fleste konkurrentene.

 

Mulig Nikon burde få inn nytt blod ?

 

Med mindre det dukker opp noe uventet fra den fronten eller Df selges til halv pris om noen mnd så hopper jeg av Nikon toget og ender opp med Olympus istedet. Ett valg som hadde vært usannsynlig for 2-3 år siden.

Lenke til kommentar

"Hva har f.eks. Sony gjørt i mellomtiden? Lagde blits som kan snus horisontalt uten å snu kamera, lansert speilløst fullformat kamera, har WiFi i veldig mange kamera"

Tja.. Har nettopp kjøpt et Nikon Kamera med både WIFI og elektronisk kompass. Så påstanden om at Nikon ikke driver med kamera innovasjon er feil. Ønsker Df velkommen, men synes prisen blir for høy. 12.000-15.000,- er mer ok. Flott kamera som jeg synes ligner på Nikon FA fra 1984.

Lenke til kommentar

Prisen blir for drøy, 25000 for ett kamera som mange av konkurrentene faktisk leverer bedre, om jeg skulle satse på nytt nå,ble det Sony sitt a7,nikon bør sette ned sine egne forventninger ganske mye,de har veldig lite å gå på nå,etter tabben med D 600! Her har de fortsatt ikke innrømmet oljesprut på sensoren, men ignorert mange innspill, de bør snu og høre på en frafallet kundegruppe.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...