Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spilte først til level 50 uten å jukse. 

Kjørte gjennom en av main questene men utforsket ikke så mye.

Brukte ca 40timer.

Nå har eg en ny save der eg har jukset med level og caps. :p

Utforsker alt som kan og gjør andre valg i spillet.

Digg å ha tilgang på alle perks med en gang.

Sant, har en karakter med 4 dager spilletid. Og en på 14 timer med cheats nå.

 

Lydløse generators osv.

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

 

 

Har noen et godt sinper build? og hvordan man lvl up det? :)

Prioriter Rifleman (PER 2), Ninja (AGI 7) og Mister Sandman (AGI 4). Hvis du også gjør oppdraget til en kompanjong som heter Deacon, så vil sneak attack gå opp ytterligere. Med alle disse så vil du kunne gjøre 5,9 ganger så mye skade med sneak attack. Husk at det er forskjell på sneak attack og critical attack.

 

Du kan også vurdere Gun Nut (INT 3), og Science! (INT 6) for å kunne lage lyddemper og andre mods som øker skaden.

 

Når du kommer til lvl 30, eller deromkring, så kan du kjøpe Gauss Rifle i Goodneighbor, men jeg tror ikke det er mulig å kjøpe oppgraderinger til den. Man må tilsynelatende lage dem selv. Lyddemper til Gauss Rifle krever Gun Nut 4, og Science! 3.

 

Slik våpenet er nå, så gjør den ca 2200 skade på sneak attacks. Jeg mangler en level på Rifleman, og i tillegg jeg skal ta Bloody Mess, og Lone Wanderer. Da burde den enkelt passere 3000 skade.

 

VtZLpna.jpg

 

 

 

Sikkert ingen som kan svare meg på dette.

Men da jeg var rundom lvl 10-15 så fullførte jeg et oppdrag og npc sa at jeg skulle komme tilbake til han om en drøy uke... Men det glemte jo jeg å gjøre... Noen som har noen tips på hvem det kan være? :p

Det var kanskje en kar som hette Cabot? I så fall så må du til Parsons State Insane Asylum.

 

Ja altså for hver level er jeg innom å høyner noe på den

Øverste linjen i det "treet" ? Kan man høyne det som et nedover treet også?

Ja. Hvilke perks du kan velge er avhenging av hvor mange poeng du har i SPECIAL, og hvilken level du er. For eksempel, hvis du har 5 i Perception, så kan du velge de 5 første som er under perception, ned til og med Demolition Expert. Nesten alle perks har flere nivåer. Så hvis du vil ha Demolition Expert 2, så trenger du 5 i PER, også må du være level 10.

 

Man kan altså velge den samme perken flere ganger for å få en bedre effekt, og av og til får du helt nye effekter når du gjør så. Du kan sjekke hva du får på hver perk, og hver level av den perken før du faktisk invisterer i den.

 

Takk! men har du en god settup, tenkte å starte en char som går sinping 

 

 

Jeg er nå på level 38 og har gjort dette for å få en god sniper character:

 

Jeg startet en character med 10 Intelligence, 5 Agility, Endurance og Perception. Først maksa jeg ut Agility, deretter Perception (innen lvl 10 omtrent). Altså ingen perks før det. Siden det har jeg valgt Rifleman, Gun Fu, Concentrated Fire, Sneak, Mister Sandman, Ninja, Sniper og Action Boy. Det som nå står for tur er å booste Luck til minst 8 før jeg tar Better Criticals og Grim Reaper's Sprint. Etter det frister det med litt Charisma og Lone Wanderer. Til slutt: Bloody Mess!

 

Jeg la igjen den lyddempa .50 rifla mi før et oppdrag hvor jeg støtte på en Mirelurk Queen i en kjeller. Istedet hadde jeg en lyddempa Combat rifle som gjør 88 skade i Pip Boy (istedet for ca. 120). Med et par chems innabords tok jeg 80% av livet hennes på det første skuddet og resten det andre, og jeg regner med at det hadde holdt med ett skudd med .50 rifla. I går tok jeg en Deathclaw (også i en kjeller) med ett skudd uten chems, henholdsvis med 6.3 og 5.3x skade. Jeg tror ikke at critical regnes med i dette, og det gjorde jeg også i begge tilfellene.

 

Som sagt over skal det ikke være umulig å gjøre 2000+ skade med ett skudd, og med nok Sneak blir du ikke oppdaget (kun Caution) slik at de neste skuddene ofte også er sneak attacks. Med andre ord; seriously overpowered!

 

Jeg har kun tatt noen få andre perks; Scrapper (2), Science (1), Hacker (1) og Locksmith (1). Det er ikke nødvendig å ta Gun Nut og Science for å klare seg fint (på Normal). Man får lett og ofte ganske tidlig tak i våpen som har ett eller flere komponenter man kan fjerne ved å installere "normal" eller "standard". Disse kan man så sette på sitt eget våpen av samme type. Slik har jeg "makset ut" våpen og rustninger uten slike perks - jeg ville ha Science for å få bygge Laser Turrets (men burde heller ha gått for Heavy Machine Gun pga mindre sjeldne komponenter.) Når det er sagt kan man riktignok få makset dem ut en god stund før MED perks, men da utsetter man istedet bonusskade-perks slik som Mister Sandman.

Lenke til kommentar

Så lengre opp bilde av radioaktive dager? Kan det skje? Hmm jeg er ved lexington og level 5.. Er ny i fallout generelt men kooser meg, men føler jeg bruker mye tid på å se meg rundt.. Akkurat nå er jeg oppå et tak like utenfor lexington hvor jeg springer oppå taket på alle kanter å speider etter farer? Liiiivredd:p hugg digg spill:) nå førsta begynnet jeg å skjønne litt så tror jeg skal dra tilbake til vaulte og området der å sjekke rundt omkring.. Jeg bare spraaaang til H bort derfra i starten??uff 32 år å koser meg.. I love it:)

Lenke til kommentar

 

 

kunne du linka snipervåpenet du bruker? ang 2-3k sniper dmg

 

Gauss Rifle Nå gjør min 453 skade x 5,9, altså 2673 med sneak attacks. Mangler fremdeles Rifleman 5, og Bloody Mess 2 og 3.

 

 

 

 

 

Jeg er nå på level 38 og har gjort dette for å få en god sniper character:

 

Jeg startet en character med 10 Intelligence, 5 Agility, Endurance og Perception. Først maksa jeg ut Agility, deretter Perception (innen lvl 10 omtrent). Altså ingen perks før det. Siden det har jeg valgt Rifleman, Gun Fu, Concentrated Fire, Sneak, Mister Sandman, Ninja, Sniper og Action Boy. Det som nå står for tur er å booste Luck til minst 8 før jeg tar Better Criticals og Grim Reaper's Sprint. Etter det frister det med litt Charisma og Lone Wanderer. Til slutt: Bloody Mess!

 

Jeg la igjen den lyddempa .50 rifla mi før et oppdrag hvor jeg støtte på en Mirelurk Queen i en kjeller. Istedet hadde jeg en lyddempa Combat rifle som gjør 88 skade i Pip Boy (istedet for ca. 120). Med et par chems innabords tok jeg 80% av livet hennes på det første skuddet og resten det andre, og jeg regner med at det hadde holdt med ett skudd med .50 rifla. I går tok jeg en Deathclaw (også i en kjeller) med ett skudd uten chems, henholdsvis med 6.3 og 5.3x skade. Jeg tror ikke at critical regnes med i dette, og det gjorde jeg også i begge tilfellene.

 

Som sagt over skal det ikke være umulig å gjøre 2000+ skade med ett skudd, og med nok Sneak blir du ikke oppdaget (kun Caution) slik at de neste skuddene ofte også er sneak attacks. Med andre ord; seriously overpowered!

 

Jeg har kun tatt noen få andre perks; Scrapper (2), Science (1), Hacker (1) og Locksmith (1). Det er ikke nødvendig å ta Gun Nut og Science for å klare seg fint (på Normal). Man får lett og ofte ganske tidlig tak i våpen som har ett eller flere komponenter man kan fjerne ved å installere "normal" eller "standard". Disse kan man så sette på sitt eget våpen av samme type. Slik har jeg "makset ut" våpen og rustninger uten slike perks - jeg ville ha Science for å få bygge Laser Turrets (men burde heller ha gått for Heavy Machine Gun pga mindre sjeldne komponenter.) Når det er sagt kan man riktignok få makset dem ut en god stund før MED perks, men da utsetter man istedet bonusskade-perks slik som Mister Sandman.

 

Høres ut som vi har litt forskjellig spillestil. Jeg har fokusert på å maksimere skade. Sneak, Gun Nut og diverse har jeg valgt når jeg ikke har kunne velge Rifleman, Ninja, eller Mister Sandman. Så ja, jeg har Sneak, såklart. Jeg glemte bare å nevne det. Det er en ganske essensiell perk for snipere.

 

VATS blir bare brukt hvis en fiende kommer veldig tett innpå meg. Å snipe i VATS er ubrukelig på lange avstander.

 

Her forleden klarte jeg å ta en Behemoth på et skudd i Survival. Kjente at karakteren min var litt OP da. :p

 

Forresten, du nevnte at du hadde fått 6,4X i sneak attack? Hvilke perks har du da? Jeg får 5,9 med Ninja 3, Mister Sandman 3 og Cloak and Dagger.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Et spm vedr. historien i spoiler:

 

 

Jeg har akkurat gjort ferdig Hunter/Hunted oppdraget. Og jeg skal bygge en ting med hjelp fra en av gruppene. Er det her man velger hvilken slutt man skal gå for?

 

Jeg tror ikke det.

 

I min søken etter å finne ut om det var mulig å gjøre alle oppdrag på en gjennomspilling, så snublet jeg over en video som blant annet viste en advarsel når man kom til et slikt punkt i historien til Brotherhood of Steel. Jeg vil anta at en slik advarsel vil dukke opp uansett hvilke organisasjon man jobber for, når man kommer til et slikt punkt hvor noen andre ikke lengre vil jobbe samme med deg. Men jeg vet ærlig talt ikke. Jeg kommer til å gå for Railroad, men jeg skal forsøke å gjøre noen oppdrag for de andre også.

 

 

Takk bubba477. Har fundert litt på det selv.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

 

 

 

kunne du linka snipervåpenet du bruker? ang 2-3k sniper dmg

 

Gauss Rifle Nå gjør min 453 skade x 5,9, altså 2673 med sneak attacks. Mangler fremdeles Rifleman 5, og Bloody Mess 2 og 3.

 

 

legendary våpen av et slag?

jeg har 4/5 rifleman

3/3 lone wanderer (du sa du ikke hadde lone wanderer)

og selv med disse gjør jeg bare 431 dmg(du gjør 561 dmg med lone wanderer)

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

 

 

 

Har noen et godt sinper build? og hvordan man lvl up det? :)

Prioriter Rifleman (PER 2), Ninja (AGI 7) og Mister Sandman (AGI 4). Hvis du også gjør oppdraget til en kompanjong som heter Deacon, så vil sneak attack gå opp ytterligere. Med alle disse så vil du kunne gjøre 5,9 ganger så mye skade med sneak attack. Husk at det er forskjell på sneak attack og critical attack.

 

Du kan også vurdere Gun Nut (INT 3), og Science! (INT 6) for å kunne lage lyddemper og andre mods som øker skaden.

 

Når du kommer til lvl 30, eller deromkring, så kan du kjøpe Gauss Rifle i Goodneighbor, men jeg tror ikke det er mulig å kjøpe oppgraderinger til den. Man må tilsynelatende lage dem selv. Lyddemper til Gauss Rifle krever Gun Nut 4, og Science! 3.

 

Slik våpenet er nå, så gjør den ca 2200 skade på sneak attacks. Jeg mangler en level på Rifleman, og i tillegg jeg skal ta Bloody Mess, og Lone Wanderer. Da burde den enkelt passere 3000 skade.

 

VtZLpna.jpg

 

 

 

Sikkert ingen som kan svare meg på dette.

Men da jeg var rundom lvl 10-15 så fullførte jeg et oppdrag og npc sa at jeg skulle komme tilbake til han om en drøy uke... Men det glemte jo jeg å gjøre... Noen som har noen tips på hvem det kan være? :p

Det var kanskje en kar som hette Cabot? I så fall så må du til Parsons State Insane Asylum.

 

Ja altså for hver level er jeg innom å høyner noe på den

Øverste linjen i det "treet" ? Kan man høyne det som et nedover treet også?

Ja. Hvilke perks du kan velge er avhenging av hvor mange poeng du har i SPECIAL, og hvilken level du er. For eksempel, hvis du har 5 i Perception, så kan du velge de 5 første som er under perception, ned til og med Demolition Expert. Nesten alle perks har flere nivåer. Så hvis du vil ha Demolition Expert 2, så trenger du 5 i PER, også må du være level 10.

 

Man kan altså velge den samme perken flere ganger for å få en bedre effekt, og av og til får du helt nye effekter når du gjør så. Du kan sjekke hva du får på hver perk, og hver level av den perken før du faktisk invisterer i den.

 

Takk! men har du en god settup, tenkte å starte en char som går sinping 

 

 

Jeg er nå på level 38 og har gjort dette for å få en god sniper character:

 

Jeg startet en character med 10 Intelligence, 5 Agility, Endurance og Perception. Først maksa jeg ut Agility, deretter Perception (innen lvl 10 omtrent). Altså ingen perks før det. Siden det har jeg valgt Rifleman, Gun Fu, Concentrated Fire, Sneak, Mister Sandman, Ninja, Sniper og Action Boy. Det som nå står for tur er å booste Luck til minst 8 før jeg tar Better Criticals og Grim Reaper's Sprint. Etter det frister det med litt Charisma og Lone Wanderer. Til slutt: Bloody Mess!

 

Jeg la igjen den lyddempa .50 rifla mi før et oppdrag hvor jeg støtte på en Mirelurk Queen i en kjeller. Istedet hadde jeg en lyddempa Combat rifle som gjør 88 skade i Pip Boy (istedet for ca. 120). Med et par chems innabords tok jeg 80% av livet hennes på det første skuddet og resten det andre, og jeg regner med at det hadde holdt med ett skudd med .50 rifla. I går tok jeg en Deathclaw (også i en kjeller) med ett skudd uten chems, henholdsvis med 6.3 og 5.3x skade. Jeg tror ikke at critical regnes med i dette, og det gjorde jeg også i begge tilfellene.

 

Som sagt over skal det ikke være umulig å gjøre 2000+ skade med ett skudd, og med nok Sneak blir du ikke oppdaget (kun Caution) slik at de neste skuddene ofte også er sneak attacks. Med andre ord; seriously overpowered!

 

Jeg har kun tatt noen få andre perks; Scrapper (2), Science (1), Hacker (1) og Locksmith (1). Det er ikke nødvendig å ta Gun Nut og Science for å klare seg fint (på Normal). Man får lett og ofte ganske tidlig tak i våpen som har ett eller flere komponenter man kan fjerne ved å installere "normal" eller "standard". Disse kan man så sette på sitt eget våpen av samme type. Slik har jeg "makset ut" våpen og rustninger uten slike perks - jeg ville ha Science for å få bygge Laser Turrets (men burde heller ha gått for Heavy Machine Gun pga mindre sjeldne komponenter.) Når det er sagt kan man riktignok få makset dem ut en god stund før MED perks, men da utsetter man istedet bonusskade-perks slik som Mister Sandman.

 

Tusen takk for info :)  skal lage et build når jeg kommer hjem idag woop woop! 

Lenke til kommentar

 

 

Kan noen pliiiiiis fortelle om det er noe skummelt i lexington? Og hvordan jeg seer rundt karakteren min? Altså ser hvordan jeg ser ut forranfra..

Det er noe som kan drepe deg over alt. Stay frosty!

 

På PC så kan du holster våpen (holde inne R) og så scrolle ut og rotere på musen for å se deg forfra.

Hold inn v eller scroll på pekeenheten din så kan du se forfra med våpen oppe også.
Lenke til kommentar

Men dere, gjorde queste human error igår. og siden da har jeg blitt helt hekta på lore og historien om hvem er  " bad guys " og " good guys "  og om det the Institute, er så ille som disse NPS skal ha det til? forsto det sånn etter det great war, at de faktisk prøvde å hjelpe commonwealth til å komme tilbake på beina men så gikk noe galt.  

første fallout spiller jeg og fy faen hvor hekta man blir! 

Endret av Wooteman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så lengre opp bilde av radioaktive dager? Kan det skje? Hmm jeg er ved lexington og level 5.. Er ny i fallout generelt men kooser meg, men føler jeg bruker mye tid på å se meg rundt.. Akkurat nå er jeg oppå et tak like utenfor lexington hvor jeg springer oppå taket på alle kanter å speider etter farer? Liiiivredd:p hugg digg spill:) nå førsta begynnet jeg å skjønne litt så tror jeg skal dra tilbake til vaulte og området der å sjekke rundt omkring.. Jeg bare spraaaang til H bort derfra i starten??uff 32 år å koser meg.. I love it:)

Rad stormer er i spillet men man føler ikke på det som en utfordring i grunn. Selv uten power armor eller hazmat drakt. Noe denne modden fikser ->

http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/829/?tab=2&navtag=http%3A%2F%2Fwww.nexusmods.com%2Ffallout4%2Fajax%2Fmodfiles%2F%3Fid%3D829&pUp=1.

Med mod blir stormene mer en utfordring og hjelper på immersion.

Endret av SHITBENDER
Lenke til kommentar

 

Så lengre opp bilde av radioaktive dager? Kan det skje? Hmm jeg er ved lexington og level 5.. Er ny i fallout generelt men kooser meg, men føler jeg bruker mye tid på å se meg rundt.. Akkurat nå er jeg oppå et tak like utenfor lexington hvor jeg springer oppå taket på alle kanter å speider etter farer Liiiivredd:p hugg digg spill:) nå førsta begynnet jeg å skjønne litt så tror jeg skal dra tilbake til vaulte og området der å sjekke rundt omkring.. Jeg bare spraaaang til H bort derfra i startenuff 32 år å koser meg.. I love it:)

Rad stormer er i spillet men man føler ikke på det som en utfordring i grunn. Selv uten power armor eller hazmat drakt. Noe denne modden fikser ->

http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/829/?tab=2&navtag=http%3A%2F%2Fwww.nexusmods.com%2Ffallout4%2Fajax%2Fmodfiles%2F%3Fid%3D829&pUp=1.

Med mod blir stormene mer en utfordring og hjelper på immersion.

 

dør ikke alle villagers da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...