Gå til innhold

OL-kafeen - generell diskusjon rundt OL


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.dagbladet.no/2014/02/15/sport/ol2014/sotsji2014/petter_northug/patrik_berglund/31841910/

 

Hva faen er det med idioten? Petter har ihvertfall aldri kalt noen tapere eller idioter. Han kan jo ikke ha humor

Jævla svenske. De er så tilbakestående at det er skummelt.

 

Tipper Olympiatoppen har skyld i skismøringen. Vi har ikke hatt så problemer før nå, når Olympiatoppen innblante seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Når starter siste etappe på stafetten i morgen? Noen estimater?

12:11 norsk tid. Sett med norske øyne kan du slå på tv'en 12:12, det er først da Northug begynner.

 

Ble 12:09 norsk tid på førstemann, og 12:10 på Northug. Beklager virkelig om du satset på 12:12 og gikk glipp av de to første minuttene.

 

 

Hehe, fikk det med meg. Not bad guess.

Lenke til kommentar

Ja. Hjelmeset sier at det er vanskelig å endre smøring i løpet av et mesterskap. Jeg skjønner ikke helt det. De må jo ha nok peiling til å "ta det på sparket". Om ikke skia blir optimale, så må de jo i alle fall bli bedre enn et Norge skal komme over ett minutt bak på stafetten.

Ja, de har kontrakt på bruk av Miljøsmøring.

Lenke til kommentar

Sykt å lese aftonbladets kommentarer nå.

Nå er Northug verdens største idiot og vi er verdens mest idiotiske og oppblåste folkeslag, og at vi kan skylde på noe annet enn form er pga at vi er nyrike. Dopingen har sluttet å virke på alle samtidig. Northug er både dårlig vinner og taper osv.

 

 

 

Vet ikke hvem som er dårlige vinnere jeg. Svenskene er ihvertfall skyhøyt oppe nå

Lenke til kommentar

Det morsomme er jo at Sverige påstår at Norge har komplekser overfor "storebror".

 

Nesten hver gang det har vært et løp ser overskriftene ut som noe a'la "Hellner krossade Northug! Sjå sida 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 og 10! Plus extra-bilag!"

 

Så godt som hele saken er viet til at en svensk uttøver kom før en nordmann, men det nevnes ikke før på siste linje omtrent, at den svenske løperen faktisk vant, og ikke bare slo Northug. Prioriteringer, prioriteringer, prioriteringer...

Lenke til kommentar

Ska bli deilig med lagstafet på hopp! :D Gleder meg!

 

Det heter laghopp. ;)

 

Ser liksom ikke for meg at en hopper bakken ned, overleverer ei stafett-pinne til nestemann som løper opp og hopper igjen. Så er det bestetid og bestelengder som avgjør vinneren.

 

... når jeg får tenkt meg om så kanskje det hadde vært noe å sette på programmet istedetfor normalbakken :D

Lenke til kommentar

 

Ska bli deilig med lagstafet på hopp! :D Gleder meg!

 

Det heter laghopp. ;)

 

Ser liksom ikke for meg at en hopper bakken ned, overleverer ei stafett-pinne til nestemann som løper opp og hopper igjen. Så er det bestetid og bestelengder som avgjør vinneren.

 

... når jeg får tenkt meg om så kanskje det hadde vært noe å sette på programmet istedetfor normalbakken :D

 

 

Hopper 1 setter utfor unnarennet, hopper 2 tar av utfor kanten, hopper 3 gjennomfører selve svevet, mens hopper 4 tar landingen.

 

I don't know how, and I don't know why, but dammit, I'm gonna make it work!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ska bli deilig med lagstafet på hopp! :D Gleder meg!

Det heter laghopp. ;)

 

Ser liksom ikke for meg at en hopper bakken ned, overleverer ei stafett-pinne til nestemann som løper opp og hopper igjen. Så er det bestetid og bestelengder som avgjør vinneren.

 

... når jeg får tenkt meg om så kanskje det hadde vært noe å sette på programmet istedetfor normalbakken :D

Så lenge vi slipper å ha stilpoeng er jeg fornøyd :)

Lenke til kommentar

Hockeystudio med en mildt sagt interessang sammenligning. Først er det at hvis vi slår russland er det som at det skal snø oppover. Deretter er det det som at Norge skal slå Brasil i fotball. I dag utenkelig kansje. Men det er ikke det første jeg ville ha tenkt på, av mulige sammenligninger.

Lenke til kommentar

Norge vs Brasil i VM og Norge vs Russland i OL er en ganske grei sammenligning, Begge to er store mesterskapskamper hvor vi er den soleklare underdogen.

Som sagt, ikke det første jeg ville tenkt på av mulige sammenligninger (med tanke på statistikken). Underdog er og var vel både hockey og fotball.

Lenke til kommentar

Hockeystudio med en mildt sagt interessang sammenligning. Først er det at hvis vi slår russland er det som at det skal snø oppover. Deretter er det det som at Norge skal slå Brasil i fotball. I dag utenkelig kansje. Men det er ikke det første jeg ville ha tenkt på, av mulige sammenligninger.

 

Blir vel som at Brasil skal slå Norge, noe som aldri har skjedd. Hehe.

 

 

Svensker ass, sitter og disser Norge under dette OL'et, også ligger vi på tredjeplass på medaljestatistikken i et OL som må sies å være under pari sett med norske øyne.

 

Tror faktisk Northug er i bedre og bedre slag. Aldri håpet så mye på en seier som jeg kommer til å gjøre på femmila. En spurtseier mot Hellner og gull der ville vært... fantastisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...