Gå til innhold

Sjakk-VM i India


Geir44

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Deilig! Dette er stort og vil gå inn i historiebøkene. Vinner Carlsen hele sulamitten er han en stor favoritt i mine øyne til årets idrettsprestasjon. Kommer ikke på noen som kan toppe denne.

 

Blir jo som om Norge hadde vunnet fotball-VM.

Er bare Hushovds VM-seier som er i nærheten om Carlsen vinner dette her. Vi har ingen tilsvarende meritter i idretter av den størrelsen ellers. Kanskje Rodal sitt OL-gull på 800-meter. Ellers er det tynn suppe. Man får jo omtrent alle verdens langrennsløpere og skihoppere inn i en maxi-taxi på vei til Kollen.

 

 

 

Jeg synes ikke Norge fortjener Magnus Carlsen fordi vi har en ukultur med å se ned på intellektuelle prestasjoner. Håper at Magnus Carlsens prestasjoner kan endre dette.

Enig der. Begynner å bli lei av de spekulantene som lurer på om det er noe feil med han siden han ser litt merkelig ut og er så jævlig god i sjakk, senest han TV2-reporteren som kalte han "nesten tilbakestående" på svensk TV. Hørte spesielt mye av det når han var i midten av tenårene og på vei mot verdenstoppen. Da stilte han opp i en del intervjuer uten å være så veldig medievant og virket litt innesluttet og merkelig, men det er jo helt forventet. Norge bør omfavne Carlsen og sjakk og få sjakk dyttet på seg i større grad. Dekningen av VM-kampen er bare positivt, og jeg håper norske barn får opp øynene for sjakk nå som vi faktisk har en som dominerer sporten. Skulle gjerne brukt mer av barndommen min på å lære sjakk, for det er en kul ting å være god i.

 

Det vil alltid være noen som er misfornøyde med idretten som sendes. Det vil alltid være noen som raser mot enten fotballen, syklingen eller friidretten som går på TV "hele tiden", men det er plass til alle de idrettene på skjermen, på samme måte som det er plass til sjakk, og jeg synes NRK har vært veldig flinke til å gjøre sendingene underholdende til tross for at de ikke har særlig til erfaring med å sende sjakk fra tidligere.

Endret av Stonemeister
  • Liker 3
Lenke til kommentar

og jeg synes NRK har vært veldig flinke til å gjøre sendingene underholdende til tross for at de ikke har særlig til erfaring med å sende sjakk fra tidligere.

 

Enig, MEN jeg er litt lei han Torstein Bae. For hver gang han analyserer, så er det HVIS Anand gjør dette (dårlige) trekket nå, så er det veldig til fordel for Magnus. Anand er verdensmester. Han gjør ikke så mange dårlige trekk som du vil han skal gjøre.

 

Men jeg er imponert over de andre gjestene. Raja, Rosen, Thorstvedt osv. Visste ikke at de kunne så mye om sjakk!

 

EDIT: Jeg liker også sendingen til VGNett med Lahlumen, selv om han kan bli litt slitsom i lengden.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

 

EDIT: Jeg liker også sendingen til VGNett med Lahlumen, selv om han kan bli litt slitsom i lengden.

Synes VGs livedekning taper veldig på at journalistene som viser seg foran kamera hos VG er de kule gutta som liker fotball og tiki-taka og hot-or-not-lister, og absolutt ikke har kjemi med en såpass pussig skrue som Lahlum. Det fremhever bare særheten til Lahlum enda mer. Det er bare så åpenbart at sjakkinteressen er jevnt over høyere hos de i NRK sitt studio, i tillegg til at folk som Monsen, Raja og Thorsvedt har bedre "people skills" enn Lahlum og dermed klarer å spille på hverandre litt.

 

Lahlum er en fantastisk fyr og en nasjonalskatt, men selv gode ting blir for mye i store doser. Øl, for eksempel.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fulgt med så mye på sjekk VM, men jeg har fått med meg såpass at det har blitt en rekke remis, og at Carlsen til slutt vant over Anad, eller hva nå enn han het. Men er det noen som vet når si9ste kamp i VM spilles der det avgjøres hvem som vinner? :)

 

Det er ingen som vet hva som blir det avgjørende partiet enda :)

 

 

 

Edit: Overraskende at det er greit med blitz fra fotografene som står rett ved siden av de. Vet at jeg selv hadde blitt irritert over det i hvert fall.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...