Gå til innhold

Sjakk-VM i India


Geir44

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274

Lars Monsen imponerer meg! Flink

 

Enig. NRK imponerer meg også! God dekning. Det samme med VG som har en veldig god mobilside for å raskt sjekke stillingen.

 

NRK har dog av og til litt problem med å være rasjonelle. De heier litt for mye på Carlsen.

Endret av Slettet+45613274
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Ikke helt korrekt.

 

I VM i sjakk benyttes 120 minutter på de første 40 trekkene, 60 minutter på de neste 20 trekkene og deretter 15 minutter på resten av partiet med et tillegg på 30 sekunder per trekk fra trekk 61.[29]

 

Sakset fra Wikipedia.

Lenke til kommentar

Jeg fulgte kampen ganske langt i dag men hvor lenge varte den til slutt? Og hvilket trekk var det som Carlsen til slutt tabbet seg ut på? Han lå jo veldig godt an en periode (sluttet å se på rundt tre-tiden da han lå en bonde opp og begge hadde hver sine tre offiserer)

 

Trekk 37 snakkes det vel om at var feil

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som ser for seg en forskyvning av medias fokus nå som Norge gjør det så skarpt i sjakk og tilsvarende dårlig i fotball? :hmm:

Hva er galt med det? De færreste har lyst til å lese om et landslag i fritt fall, akkurat som de færreste hadde brydd seg om det ikke var en nordmann i sjakk-VM. Media serverer oss det folket vil ha.

Lenke til kommentar

Galt? Jeg kan ikke se noe galt med det, tvert imot. Ikke at jeg har noe imot fotball, jeg ser på en kamp i blant, men det kan bli litt vel mye overvekt av det ift. annen sport. Samtidig er jeg litt i tvil om hvor realistisk det er, da sjakk som publikumssport er mye mer krevende enn fotball. Jeg måtte lese meg opp først for å forstå en del av begrepene som blir brukt under matchene, og det er ofte vanskelig å forstå den langsiktige strategien til spillerne på et så høyt nivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...