Gå til innhold

En kvinne og to menn drept i busskapring, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror dette er en sak som kommer til å starte debatten om lokal politiberedskap igjen. I dette tilfellet ble gjerningsmannen pågrepet av brannvesenet (iflg. VG Nett).

 

Det er nesten som om det å reaktivere politireserven og gjøre den aktuell for hele landet ville være et alternativ.

Nå nylig ble tall som viste gjennomsnittstiden for politiet å rykke ut, offentliggjort. Sogn og Fjordane er det nest dårligste fylket i landet med tanke på responstid, med et gjennomsnitt på 45 minutt fra dei mottar melding til de er på plass. Endret av Quote
Lenke til kommentar

Dette er arven etter AP, KRF, SV, Venstre, Rødt og alle innvandringsvennlige partier.

 

Sakte men sikkert blir ett folk desimert - riktignok gikk det med en Svenske også denne gang, men er vel politisk akseptabelt.

 

Gjerningsmann er sendt til sykehus der ALLE ressurser er satt inn for å hjelpe ham.

 

Pårørende forøvrig sitter sikkert mer eller mindre alene i telefonkø, og vet ikke om de er de neste på lista.

 

Sikre busser bedre?

 

Tja, hva da med venterom, bussskur, drosjer, hurtigbåter, osv, osv?

 

Men synes ut fra ett sosialdemokratisk synspunkt - at Korssaken i NRK er viktigere.

 

Slikt faenskap bør ikke vises, men både hijab og annet bør være obligatorisk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Lurer på hvilke konspirasjonsteorier denne kommer til å falle under.

Avvepning av folket passer ikke da han brukte kniv :hmm:

 

De finner sikkert på noe...

 

 

Huff - fikk med ett par kniver ved siste handel hos netthandelen.

 

Dette i tillegg til en dobbel Torskeruse... for å spe på litt slik at frakta ble fordelt på flere artikler - rimelige sådanne.

 

En filetkniv og en større Samekniv - som aldri har vært i nærheten av en Same - men heller en Kineser.

 

POT sitter vel å siler dette nå, og har de vel på døra om ikke lenge -

 

At jeg har flere kniver i mitt verksted og naust, inkludert en mengde sakser, økser, hoggjern, syler, og minkfeller som ved oppfinnsomhet kan brukes som torturredskap.

 

Jeg er fucked - for ever ved ett slik besøk.

Endret av Vårbris
Lenke til kommentar

Det jeg ønsker svar på er:

- Kunne dette vært hindret?

- Hvorfor ble ikke det hindret?

- Kan vi gjøre noe for å hindre det i fremtiden?

 

Om det viser seg at dette er en av dem som har fått avslag på søknaden sin, kommer vel FrP til å kjøre hardt på sine tiltak. Om det viser seg at dette er en som har gått lei jobben som burger-flipper, så vil vel et annet parti kjøre sine saker.

Lenke til kommentar

Bare ca. to mnd. siden kom det ca.150 asylsøkere til Årdal, disse ble presset dit av UDI, mer eller mindre.


Etter ca. kl. 21.00 går disse alene på hovedgata, uten noen aktiviteter, dagen inn, dagen ut...



Årdal er ingen plass for asysøkere, totalt død plass utenom gode lønninger fra Norsk Hydro for de utvalgte.


Dessuten er Årdal kommune på robek-lista nå, ingen penger til overs. Flere må gå fra jobben sin der nå.



Kjenner Årdal særdeles godt, har budd og jobbet der ca. 15-16 år.


(bor i Sogndal nå men pendler)


  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det jeg ønsker svar på er:

- Kunne dette vært hindret?

- Hvorfor ble ikke det hindret?

- Kan vi gjøre noe for å hindre det i fremtiden?

 

Om det viser seg at dette er en av dem som har fått avslag på søknaden sin, kommer vel FrP til å kjøre hardt på sine tiltak. Om det viser seg at dette er en som har gått lei jobben som burger-flipper, så vil vel et annet parti kjøre sine saker.

 

Ja, om noen av passasjerene hadde våpen

Fordi at ingen av dem hadde våpen.

Legalisere bruk av våpen til selvforsvar og begrense all form for innvandring.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Bare ca. to mnd. siden kom det ca.150 asylsøkere til Årdal, disse ble presset dit av UDI, mer eller mindre.

Etter ca. kl. 21.00 går disse alene på hovedgata, uten noen aktiviteter, dagen inn, dagen ut...

Årdal er ingen plass for asysøkere, totalt død plass utenom gode lønninger fra Norsk Hydro for de utvalgte.

Dessuten er Årdal kommune på robek-lista nå, ingen penger til overs. Flere må gå fra jobben sin der nå.

Kjenner Årdal særdeles godt, har budd og jobbet der ca. 15-16 år.

(bor i Sogndal nå men pendler)

 

 

Jeg skal ikke kommentere Årdal spesifikt, men at man sender asylsøkere til grisgrendte strøk er fornuftig i mine øyne, da det er billigere å bo der.

 

Forøvrig er det vel ingen som blir sinnsyk av å mangle fritidstilbud? De kan vel spille kort eller noe slikt for å få tiden til å gå.

Lenke til kommentar

 

Bare ca. to mnd. siden kom det ca.150 asylsøkere til Årdal, disse ble presset dit av UDI, mer eller mindre.

Etter ca. kl. 21.00 går disse alene på hovedgata, uten noen aktiviteter, dagen inn, dagen ut...

Årdal er ingen plass for asysøkere, totalt død plass

 

 

Har neppe noe med geografi å gjøre eller at det ikke finns fritidssyssler vel? Denslags kunne like gjerne skjedd i Bergen eller Stavanger for å si det sånn.

 

Fyr'n i dette drama er antageligvis sinnsyk, og det har sin egen dynamik. Om noen myndighetspersoner "skal ta skylda og legge seg flate" som endel allerede roper høyt om, avhenger vel i så tilfelle av hvorvidt det var klare tegn på ustabil person, som evt. har blitt neglisjert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...