Gå til innhold

En kvinne og to menn drept i busskapring, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Leste om en utlending som kom til Norge 7 ganger, og da lurer jeg på en ting. Hvor enkelt er det å komme til Norge?

Vi har normalt åpne grenser fra Schengen-land. Det gjøres unntak i kortere perioder, for eksempel ved enkelte utdelinger av Nobels fredspris, slik at det blir passkontroll for også tilreisende fra land innenfor Schengen.

 

Angående det med at dette var en asylsøker, så er det jo ganske tydelig at det er en sammenheng mellom knivstikking og asylsøkere. Dette er et problem som i stor grad har fulgt med disse inn i landet. Mange kommer fra helt andre - og mer belastede samfunn - der dette er mer naturlig enn i tidligere så fredelige Norge. Det betyr ikke at alle asylsøkere er farlige, men at denne gruppen gjerne har hatt et helt annet og mer belastet liv enn en typisk, etnisk nordmann. Da vil det naturlig nok være større sannsynlighet for at de driver med slikt, både i forbindelse med bevisst vinningskriminalitet og i slike, sannsynligvis, impulsive situasjoner. Det er ikke rasisme å påpeke det, og Norge som samfunn har et ekstra ansvar for å ta vare på disse for både deres - og alle andres - beste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476

De aller fleste mordere er ikke psykisk syke.

 

Man er ikke kriminell hvis man gjør noe under en psykose. Man er overhode ikke ansvarlig for handlingene sine. Tenkt deg om du selv våkner etter en psykose, for så å bli fortalt at du har drept noen? Det er selvsagt helt forferdelig for deg, også i tillegg skal du sone mange år i fengsel for det? Er det rettferdig?

En person som plutselig bare kan bli psykotisk og drepe noen hører hjemme i fengsel. Ihvertfall når man VET at det kan skje med denne personen. Skjønner ikke hvilket bakvendtland du kommer fra, men håper ikke du har stemmerett i Norge.

Lenke til kommentar

En person som plutselig bare kan bli psykotisk og drepe noen hører hjemme i fengsel. Ihvertfall når man VET at det kan skje med denne personen. Skjønner ikke hvilket bakvendtland du kommer fra, men håper ikke du har stemmerett i Norge.

Når man gjør slikt, så ligger det gjerne noe bak. Noe man har opplevd, som gjør at man har problemer. Kommer det fram at noen er svært farlige for folk rundt seg, er det viktig at de får hjelp. Men man kan ikke fengsle noen fordi de "kan" bli psykotiske. Hva skal domstolen si? Du har ikke gjort noe galt hittil, men man vet jo aldri - så vi kaster deg kasjotten så vi vet hvor vi har deg? Da kan de like gjerne fengsle oss to også. Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men personlig har jeg aldri knivstukket noen. Men jeg har både kjøkkenkniv, hender og er på toppen av det hele et menneske som er naturlig uforugsigbar, på linje med alle andre mennesker. Er det grunn god nok?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når man gjør slikt, så ligger det gjerne noe bak. Noe man har opplevd, som gjør at man har problemer. Kommer det fram at noen er svært farlige for folk rundt seg, er det viktig at de får hjelp. Men man kan ikke fengsle noen fordi de "kan" bli psykotiske. Hva skal domstolen si? Du har ikke gjort noe galt hittil, men man vet jo aldri - så vi kaster deg kasjotten så vi vet hvor vi har deg? Da kan de like gjerne fengsle oss to også. Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men personlig har jeg aldri knivstukket noen. Men jeg har både kjøkkenkniv, hender og er på toppen av det hele et menneske som er naturlig uforugsigbar, på linje med alle andre mennesker. Er det grunn god nok?

Faktisk har Norge muligheten til å putte psykisk lidende mennesker i et psykiatrisk institusjon om man mener de er en fare for samfunnet.

 

Det verste er at vi behandler psykisk syke mordere likt med psykisk syke som aldri har mordet noen. Begge to får et opphold i et psykiatrisk institusjon og begge to blir sluppet ut når noen psykologer hevder de er "friske".

Jeg er helt enig i hva laffe sier over Folk som har blitt psykotiske før og i tilegg begått drap hører ikke hjemme på gata

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Jeg er klar over praksisen. Det er eksperter som har vurdert at en person er så farlig for seg selv og/eller andre, uten å være åpen for frivillig behandling, at det er nødvendig. Det er heldigvis en svært høy terskel for tvangsinnleggelse, men jeg tror dette må være en helt forferdelig tilværelse for mange av dem. Det har jo vært en del saker opp gjennom årene i diverse land der politiske fanger holdes på denne måten, og tvangsmedisineres for lidelser de ikke har. Når systemet kaller deg gal, så vil du få problemer med å overbevise noen om noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De aller fleste mordere er ikke psykisk syke.

 

Man er ikke kriminell hvis man gjør noe under en psykose. Man er overhode ikke ansvarlig for handlingene sine. Tenkt deg om du selv våkner etter en psykose, for så å bli fortalt at du har drept noen? Det er selvsagt helt forferdelig for deg, også i tillegg skal du sone mange år i fengsel for det? Er det rettferdig?

En skremmende tankegang som tydeligvis har godt fotfeste her i landet.

 

Personlig mener jeg at man er ansvarlig for sine handlinger uansett om man er frisk, ruset, psykotisk og Gud-vet-hva.

 

"Alle" skylder jo på at de var psykotiske.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Folk som dreper har en alvorlig feilkobling i hjernen, så jo de er psykisk syke. En mentalt friskt menneske har empati for andre mennesker.

Rettsvesenet opererer ikke etter din definisjon av utilregnelighet. De fleste drapsmenn kan godt være mentalt forstyrret på et eller annet vis, men det betyr ikke at de ikke er juridisk ansvarlig for sine handlinger.

 

Jeg tror ikke noe på at slike psykoser eksisterer. Og om de eksisterer så er de ekstremt unormalt og de fleste tilfellene er løgn og bedrag.

Hjelpe meg, så naivt. Ta deg en tur på en akuttpsykiatrisk avdeling da, så skal du snart få se hvordan en alvorlig psykose ser ut. Dessuten, ja, hva om psykoser er "ekstremt unormalt" (dvs. "svært uvanlig"?) -- drap er i så fall enda mer unormalt enn psykose!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det jeg ønsker svar på er:

- Kunne dette vært hindret?

- Hvorfor ble ikke det hindret?

- Kan vi gjøre noe for å hindre det i fremtiden?

 

Om det viser seg at dette er en av dem som har fått avslag på søknaden sin, kommer vel FrP til å kjøre hardt på sine tiltak. Om det viser seg at dette er en som har gått lei jobben som burger-flipper, så vil vel et annet parti kjøre sine saker.

 

 

 

-Umulig.

-Umulig.

-Umulig.

 

Om oppslaget på VG stemmer, så kunne dette tydeligvis vært unngått ved å bure inne folk som skal sendes ut av landet til de blir sendt ut. Just som FrP har foreslått.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I Norge så har vi ekstremt få drapssaker, men de vi har er drap innad i familie eller blant venner, og det er norskfødte som er drapsmenn i majoriteten av disse sakene.

 

Vi ektefødte er mye værre enn disse innvandrerne dere ranter over.

 

Hvis man skal bruke ressurser på noe å må det være på å få ned drapstatistikken blant norske fedre som dreper både mødre og sine egne barn.

Lenke til kommentar

I Norge så har vi ekstremt få drapssaker, men de vi har er drap innad i familie eller blant venner, og det er norskfødte som er drapsmenn i majoriteten av disse sakene.

 

Vi ektefødte er mye værre enn disse innvandrerne dere ranter over.

 

Hvis man skal bruke ressurser på noe å må det være på å få ned drapstatistikken blant norske fedre som dreper både mødre og sine egne barn.

 

Om man ser bort i fra terroristens handlinger, så er i hovedsak menn med innvandrerbakgrunn og spesielt asylsøkere overrepresentert på drapsstatistikker. Orker ikke grave frem statistikken for deg nå, men om du selv gidder å bla litt, vil du se at utenlandske menn står for mellom 20% og 35 % av alle drap i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...