Gå til innhold

Den gigantiske Heroes of the Storm tråden


Anbefalte innlegg

Noen meninger om matchmaking systemet?

Har hatt brukbar winratio til å spille mye solo. Vant blandt annet 9 av 11 games her om dagen ellerno liknende.. men idag og igår har jeg tapt 9 av 10. Noen mener at man blir satt sammen med svake heroes/dårlige spillere for å balansere ut vinnprosenten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si jeg likte dette veldig. Slipper item fokuset som man har i League og Dota 2. Her er det rett fram levels og talents bare. Heroene er lettere å sette seg inn i siden man kjenner de fra før av og liker alt man kan gjøre på de forskjellige mappene. Skaper spenning og dynamikk hele tiden.

Gitt meg for lenge siden med moba spill men dette var dritkult.

Lenke til kommentar

Noen meninger om matchmaking systemet?

Har hatt brukbar winratio til å spille mye solo. Vant blandt annet 9 av 11 games her om dagen ellerno liknende.. men idag og igår har jeg tapt 9 av 10. Noen mener at man blir satt sammen med svake heroes/dårlige spillere for å balansere ut vinnprosenten.

 

Matchmaking er helt forferderlig spør du meg. Vi kan queue 3stk som alle er lvl 40, og stort sett havner vi på lag med spillere som er lvl 5-15 et sted. Nå er ikke level i seg selv en indikasjon på ferdigheter, men det sier seg selv at 3stk med 1500 kamper tilsammen ikke bør matches med 2stk som kanskje fikk betaen dagen før og ikke engang har rukket og lære seg mapsene enda. Det er ikke morsomt hverken for "veteranene" eller nybegynnerne.

 

Fra 1-39 kan man bli matchet med folk som er ca samme lvl. Så på 40 kan man begynne og gå etter mmr er mitt forslag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noen meninger om matchmaking systemet?

Har hatt brukbar winratio til å spille mye solo. Vant blandt annet 9 av 11 games her om dagen ellerno liknende.. men idag og igår har jeg tapt 9 av 10. Noen mener at man blir satt sammen med svake heroes/dårlige spillere for å balansere ut vinnprosenten.

 

Matchmaking er helt forferderlig spør du meg. Vi kan queue 3stk som alle er lvl 40, og stort sett havner vi på lag med spillere som er lvl 5-15 et sted. Nå er ikke level i seg selv en indikasjon på ferdigheter, men det sier seg selv at 3stk med 1500 kamper tilsammen ikke bør matches med 2stk som kanskje fikk betaen dagen før og ikke engang har rukket og lære seg mapsene enda. Det er ikke morsomt hverken for "veteranene" eller nybegynnerne.

 

Fra 1-39 kan man bli matchet med folk som er ca samme lvl. Så på 40 kan man begynne og gå etter mmr er mitt forslag.

 

 

Nå snakker vi om en closed beta med betalt tilgang her, spillergruppen er jo en liten margin av hva det vil være når slusene åpnes for alle. Det er også et fåtall som har rukket å spille nok til å levle høyt og kunne spillet godt, det er jo ikke mange ukene siden det åpnet for founders package.

 

Det mest frustrerende jeg opplever med å spille med randoms er de som bare seiler sin egen sjø uten å se på kartet og legge merke til hvor laget "pinger".

 

Opplever ofte å bli 5v3'et i en teamfight over et objective for å se to personer sakte pushe en lane for seg selv etter resten av laget er slaktet. Enten det eller tanks som skal bruke 1 minutt på å drepe merc camps alene på level 5.

 

Dette er dessverre sånn det blir i starten når det er få spillere, vi får håpe de fleste skjønner gangen i det etterhvert og at matchmakingen fungerer når det blir større spillerbase.

Lenke til kommentar

Joda, relativt beskjeden spillermasse er en faktor å regne med. Men når køen ofte ikke er mer enn 5-10 sekunder lang, virker det ikke som at matchmakeren "anstrenger" seg spesielt hardt for å finne spillere på samme nivå, og heller bare matcher de første den finner. Jeg venter gjerne 45 sekunder ekstra om det kan gi en høyere andel kamper hvor med- og motspillerne er jevngode.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter helgens prøving, og feiling, i dette spillet må jeg si at jeg liker det mer enn dota/lol. Mye ligger nok det at man ikke trenger noe item for å gjøre det bra og at det virker som om blizz har gjort en god jobb med å legge fokuset over på mer action og mindre grinding.

 

Men som med de to andre store spillene i denne sjangeren har jeg ingen venner som spiller dette.. Så om det er noen der ute i samme situasjon eller en allerede eksisterende gruppe i jakt på andre/flere voksne personer å spille med så send meg en melding. :)

Lenke til kommentar

Har spilt en stund nå og liker spillet ganske godt, er snart lvl 30 og gleder meg til å prøve Hero league. Synes matchmaking i quickmatch er litt dårlig, blir for ofte ubalansert i forhold til roller på laget. Har i det siste havnet ganske ofte på lag med 4 ass + 1 spec mot et balansert lag mtp roller, det ødelegger ganske mye alt fra starten av kampen.

Lenke til kommentar

Gode nyheter fra pax east

 

NO Talent Gating at Account Level 30 – We’ve decided that once players reach Level 30, they will automatically unlock all available talents on their Heroes.

 

NEW 7 Day Stimpack at Account Level 10 – This reward will also be granted to players who have already reached Account Level 10.

 

In an upcoming patch we will also be offering additional gold rewards. All of these rewards will be retroactive as well, so if you have already achieved a certain Account Level or Hero Level, you will be granted the corresponding amount of gold when the patch goes live

  • 2,000 Gold at Account Levels 20, 25, 30, 35, 40
  • 1,250 Gold at Hero Level 15
  • 2,500 Gold at Hero Level 20

 

Det skulle bli den nette sum av 10,000g for oss som allerede er level 40. Ikke dumt med en gratis makspris hero ;)

Hero levelling fra 10-20 skal visst være litt av en grind, og er lagt til hovedsakelig for å gi en slags progresjon etter man får masterskinnet på en hero (mange som har følt de "kaster bort" xp når de spiller en lvl 10 hero). Blir ingen heroes til lvl 15 eller 20 for meg med det første, men uansett en fin liten bonus når det en eller annen gang skjer.

Ingen talent gating fra account lvl 30, sikkert mange som er glade for dette, personlig har talent gating aldri plaget meg nevneverdig.

Endret av MythiC8
Lenke til kommentar

Etter helgens prøving, og feiling, i dette spillet må jeg si at jeg liker det mer enn dota/lol. Mye ligger nok det at man ikke trenger noe item for å gjøre det bra og at det virker som om blizz har gjort en god jobb med å legge fokuset over på mer action og mindre grinding.

 

Helt enig. Andre lignende spill var ikke helt min greie, men fikk tilgang til betaen for et par dager siden og må si jeg liker HotS overraskende mye. Spørsmålet er hvor lenge det varer. Da jeg ble lei av WoW og Diablo 3 så har jeg blitt allergisk mot grindespill.

 

Edit: Rart hvor mye man finner ut selv umiddelbart etter å ha spurt om det på forumet :whistle: FPS ligger stabilt på 59/60, men fant ut at det er network spikes/min som gjør at det hakker. Ikke at jeg vet hvordan jeg skal fikse det men..

Endret av Golamesh
Lenke til kommentar

Har til nå stort sett spilla support og synes det har vært gøy, passer også veldig godt i random grupper da det ofte mangler supports, men har tatt noen runder med Azmodan grunnet quests, og har kosa meg gløgg ihjel. To veldig tilfredstillende ting: * Swarme bygninger med buffa minions/mercs/summons. * Treffe flyktende heroer med en velplassert globe of annihilation (fikk to takedowns med ei kule i går, fantastisk morsomt, selvom det kanskje ikke er hovedbruksområde). Morro å ligge på toppen av (siege) damage lista innimellom også, uten at det betyr så mye. :)

Endret av trulseth
Lenke til kommentar

Gode nyheter fra pax east

 

NO Talent Gating at Account Level 30 – We’ve decided that once players reach Level 30, they will automatically unlock all available talents on their Heroes.

 

NEW 7 Day Stimpack at Account Level 10 – This reward will also be granted to players who have already reached Account Level 10.

 

In an upcoming patch we will also be offering additional gold rewards. All of these rewards will be retroactive as well, so if you have already achieved a certain Account Level or Hero Level, you will be granted the corresponding amount of gold when the patch goes live

  • 2,000 Gold at Account Levels 20, 25, 30, 35, 40
  • 1,250 Gold at Hero Level 15
  • 2,500 Gold at Hero Level 20

 

Det skulle bli den nette sum av 10,000g for oss som allerede er level 40. Ikke dumt med en gratis makspris hero ;)

Hero levelling fra 10-20 skal visst være litt av en grind, og er lagt til hovedsakelig for å gi en slags progresjon etter man får masterskinnet på en hero (mange som har følt de "kaster bort" xp når de spiller en lvl 10 hero). Blir ingen heroes til lvl 15 eller 20 for meg med det første, men uansett en fin liten bonus når det en eller annen gang skjer.

Ingen talent gating fra account lvl 30, sikkert mange som er glade for dette, personlig har talent gating aldri plaget meg nevneverdig.

 

Kan også hende at dette kommer samtidig med Sylvanas. 5kg Sylvanas er ikke dumt :)

Lenke til kommentar

- Får man like mye xp å spille i practice som mot andre spillere?

- Når på døgnet er det quests blir utdelt? Ikke midnatt norsk tid ser det ut til

- Er det rimelig å anta at all fremgang gjort i betaen blir med videre til den ferdige versjonen?

 

Jeg tar også imot andre nybegynnertips som kan være greit å vite som ny i dette spillet.

Lenke til kommentar

Wohoo! Ser ut til at jeg fikk Beta-tilgang i dag :D

 

Edit: Denne Nexus-bundlen, er det noe å satse på? Ser litt ut som falsk markedsføring med 60% avslag og en pris på omkring 40 euro.

jeg kjøpte den, er mye interesangt i den egentlig. hadde blitt dyrere å kjøpe alle hver for seg ihvertfall.

Lenke til kommentar

- Får man like mye xp å spille i practice som mot andre spillere?

- Når på døgnet er det quests blir utdelt? Ikke midnatt norsk tid ser det ut til

- Er det rimelig å anta at all fremgang gjort i betaen blir med videre til den ferdige versjonen?

 

Jeg tar også imot andre nybegynnertips som kan være greit å vite som ny i dette spillet.

Tror det.

hmmmm, tror det er rundt 02 eller noe vår tid, ikke sikker.

det har vell blitt bekreftet at det ikke blir flere whipes.

Lenke til kommentar

Nova (€10), Roller Derby Nova (€10) og Rainbow Unicorn (€20) er med i nexus bundlen, og utgjør 40 euro alene, så prisavslaget stemmer nok, den bundlen inneholder noen dyre heroes, skins og mounts.

 

- Man får 50 000xp seiersbonus når man vinner mot andre spillere. Ellers er xp i teorien lik. I praksis får man dog mer mot andre spillere, da kampene varer litt lengre og man får mer/raskere xp sent i kampene.

- Har aldri spilt sent nok (evt tidlig nok) til å være pålogget når et nytt daily quest kommer, så tror det er mellom 4 og 6 på morgenen

- Ja, all fremgang har blitt resatt tre ganger tidligere, men det skal ikke skje flere ganger.

Lenke til kommentar

Murky blant gratis heroene den kommende uka, for første gang siden august. Jeg syns det var kjipt nok med Nova på begge lag hver kamp hele uka som har vært, det var tydeligvis bare oppvarming :p

 

Men men, som de fleste andre kommer jeg til å levle han til 5 for 500 bonusgold.

Endret av MythiC8
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...