Gå til innhold

Denne Nvidia-brikken skal gjøre slutt på lagg i spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på om g-sync lar deg lage flere fps enn det skjermen kan vise, men kun sende det nyeste til skjermen.

Monitoren blir ikke oppdatert før skjermkortet er ferdig med å tegne bildet, men er usikker på hva som skjer dersom du overstiger monitorens maksimale oppdateringsfrekvens.

Endret av Hiss
Lenke til kommentar

Men hva om skjermen kun kan oppdateres 60 ganger i sekundet, mens pc bruker 5 ms (200FPS) på å lage bildet. Vil pc vente til det har gått 16,67ms da?

 

Godt spørsmål :p

 

Da blir det nok en framerate-cap på 60 fps.

 

Hva mener du med framerate-cap? At skjermkortet får beskjed av skjermen om å ikke jobbe så hardt?

Lenke til kommentar

Er det så rart? Du har en skjerm med en frekvens på 60hz, da må du ikke gå over 60fps om du ikke liker tearing. Med en fps på over tre ganger så mye som skjermen er beregnet for er garantert tearing.

 

Nei det er ikke rart i det hele tatt. Jeg vil ikke bruke v-sync i CS:GO og selv om jeg tvinger spillet til å kjøre 60fps (uten v-sync) så vil jeg fortsatt kunne oppleve tearing. Jeg er nå glad for at nvidia har funnet en løsning på problemet, det var det som var poenget med innlegget mitt.

Lenke til kommentar

har jo like høy fps(hz) på skjermen som i spillet. kjører maximalt 144 fps fordi det er ingen vits å ha mere eller mindre fps enn det skjermen kjører, i mitt tilfelle 144 hz, Om jeg feks kjører 200 fps så får jeg mere tearing enn jeg ville ha fått med 144 fps.

 

i gamle dager kjørte jeg 100 hz og 100 fps(i cs) på crt, det var den beste løsningen. fikk 0 tearing.

Du har 0 tearing intil første frame miss, og så er hjulet i gang. Men, det spørs også på hvor godt monitor og GPU er synkronisert. For å være helt ærlig forstår jeg ikke hvorfor tearing egentlig finnes, vis mating av monitoren er fornuftig programmert.

Lenke til kommentar

Lurer på om g-sync lar deg lage flere fps enn det skjermen kan vise, men kun sende det nyeste til skjermen.

Gsync er vel noe så "dumt" som at GPUen merker bildene den sender(start og slutt), og brikken i skjermen gjenkjenner bildet, så det forsøker vel alltid å tegne fulle bilder.

Brikken erstatter de forrige bildeprosserchippene, så det blir vel ikke noen ekstra brikke i skjermene heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...