Gå til innhold

Mini ITX gaming PC!


Anbefalte innlegg

Heisann. Har lenge tenkt på å kjøpe meg en ny gaming PC, nå har jeg funnet et bygg som jeg er ganske fornøyd med. Går for en kompakt løsning med mye kraft. Eneste jeg er litt redd for er temperatur på f.eks skjermkort og muligheten for overklokking av CPU.


Hovedkort: Asus Impact VI Mini ITX

CPU: i5 4670K

CPU Kjøler: Cooler Master Seidon 120M

Kabinett: Cooler Master 130

RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz

Skjermkort: Sapphire Radeon 7990

Strømforsyning: Cooler Master Silent M2 720W

SSD: Samsung 840 Evo 120GB

HDD: Samsung 500GB 7200rpm

OS: Windows 8.1


Har i hovedsak fått inspirasjon av denne filmen:



Noen komponenter jeg kan gjøre det bedre på? Innspill hadde vært flott. Skjerm, tastatur, mus, cd spiller og headset har jeg fra før. Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som et veldig godt bygg. Personlig foretrekker jeg Nvidia pga driverhelvetet jeg har vært igjennom med AMD. Ville også påkostet meg en større HDD ettersom disse fylles fort og er billige.

 

Spiller du mye forskjellige spill kunne du kanskje brukt noen ekstra hundrelapper på 240GB SSD. Så Samsung 240GB SSD på tilbud for under 1000 kr i helgen.

Lenke til kommentar

http://www.hardware.no/artikler/amd-radeon-hd-7990/132852/6

 

 

"Alt er likevel ikke bare fryd og gammen, selv om vi snakker om et skjermkort som kan yppe seg med oppsett til omtrent dobbelt så høy pris.

På den ene side kommer problemet med «riving» i bilder, som i noen få situasjoner ble mer fremtredende enn vi har sett tidligere. På den annen side kommer den enorme, tunge kjøleren, som til tross for sine imponerende dimensjoner ikke gjorde det så fryktelig bra.

Selv om det ikke var stort til støy å spore da kortet slappet av, ble det nemlig rent plagsomt å sitte ved siden av det mens de tre viftene arbeidet med å få unna varmen. Ettersom dette er noe som vil skje nettopp mens kortet demonstrerer sin imponerende ytelse, må dette sies å trekke kraftig ned"

Lenke til kommentar

Ble usikker nå. Den siste driveren hevder jo å løse mye av stutter problemene med "frame pacing". Så det vil vel bare bli bedre å bedre så lenge AMD jobber med en løsning på dette? Bryr meg ikke så mye om støy, men varme kan jo ha en del å si mtp. at dette er et mini ITX bygg. Eller hva tror dere?

Lenke til kommentar

Siden du allerede vet best, så bør du avslutte tråden som "Løst".

 

Beklager hvis det virket sånn. Motargumentene mot 7990 er altså:

- Mye støy, samtidig som AMD hevder at det kjører relativt stille under full load.

- Stuttering, som AMD jobber med kontinuerlig, igjennom den seneste driveren, som tilbyr såkalt "Frame Pacing"

- Varme, i hovedsak på grunn av at det er et mini itx system.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...