Gå til innhold

Arctic Silver 3 er oppskrytt !!


sebu

Anbefalte innlegg

Etter utallige innslag her i forumet om hvor bra Arctic Silver er bestemte jeg meg for å prøve den. Fra før hadde jeg bare den orginale Thermal Pad`en som satt på kjøleren da jeg kjøpte den, og det har jeg lest at ikke funker i det hele tatt(jeg trodde det jeg også ettersom idle-temp. på cpu har ligget på 52-53C). Som sagt så kjøpte jeg meg Arctic Silver 3 og skrev ut Goop-guiden som er laget her på overklokking og gjorde meg mentalt klar for en fantastisk reduksjon av temp. på prosessoren min(T-Bird 1333). Jeg fulgte det som stod i goop-guiden til punkt og prikke og startet fornøyd opp maskina mi etter vel endt jobb. Startet så opp Asus Probe temperaturmåler og ventet spent på at tempen skulle stoppe opp flere grader før det den hadde gjort tidligere med Thermal Pad`en som kjølepasta. Til min store skuffelse så jeg at tempen tuslet oppover mot gamle høyder før den stoppet på gode gamle 52-53C. Så her sitter jeg med Arctic Silver 3 som kjølepasta på cpu og samme temp som tidligere og ser til bake på prosjekt "Arctic Silver 3" med stor skuffelse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er det værste bullshit'et jeg noensinne har lest!!! Jeg tror ikke det er noe å utsette på pastaen, kikk litt på nettet og se om du finner noen tester(finnes vel en 30-40stk. som jeg selv har sett). Alle med den samme konklusjon, Artic silver 3 er absolutt det beste man kan få tak i!!! Få tak i en person som har bittelittegrann peiling på data til å hjelpe deg med montering av kjøleribbe/pasta så blir resultatene noe bedre. Tror ikke at en totalt uvitende og ukyndig guttunge som som deg klarer å motbevise det andre seriøse overklokkere har bevist... "If U can't fix it, don't break it..."

Lenke til kommentar

:sad:

 

monter et eksternt termometer!

 

Å lese av temp fra socket måleren er som å måle lufttemperatur ved å legge et termometer på stekeovnen og sette den på max.

 

Det er faktisk det samme som skjer!

 

Socket temp måleren blir påvirket av bla. spenningsregularotene på hovedkortet som helt normalt kan komme opp i over 100 grader.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-15 21:04, sebu skrev:

Startet så opp Asus Probe temperaturmåler og ventet spent på at tempen skulle stoppe opp flere grader før det den hadde gjort tidligere med Thermal Pad`en som kjølepasta. Til min store skuffelse så jeg at tempen tuslet oppover mot gamle høyder før den stoppet på gode gamle 52-53C. Så her sitter jeg med Arctic Silver 3 som kjølepasta på cpu og samme temp som tidligere og ser til bake på prosjekt "Arctic Silver 3" med stor skuffelse


 

Prøv med et annet program (f. eks. Motherboard Monitor). Prøv med ekstern måleprobe tilfelle den som sitter på hovedkortet er deffekt. Det forekommer samt at de har en del misvisning.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-15 21:04, sebu skrev:

Etter utallige innslag her i forumet om hvor bra Arctic Silver er bestemte jeg meg for å prøve den. Fra før hadde jeg bare den orginale Thermal Pad`en som satt på kjøleren da jeg kjøpte den, og det har jeg lest at ikke funker i det hele tatt(jeg trodde det jeg også ettersom idle-temp. på cpu har ligget på 52-53C). Som sagt så kjøpte jeg meg Arctic Silver 3 og skrev ut Goop-guiden som er laget her på overklokking og gjorde meg mentalt klar for en fantastisk reduksjon av temp. på prosessoren min(T-Bird 1333). Jeg fulgte det som stod i goop-guiden til punkt og prikke og startet fornøyd opp maskina mi etter vel endt jobb. Startet så opp Asus Probe temperaturmåler og ventet spent på at tempen skulle stoppe opp flere grader før det den hadde gjort tidligere med Thermal Pad`en som kjølepasta. Til min store skuffelse så jeg at tempen tuslet oppover mot gamle høyder før den stoppet på gode gamle 52-53C. Så her sitter jeg med Arctic Silver 3 som kjølepasta på cpu og samme temp som tidligere og ser til bake på prosjekt "Arctic Silver 3" med stor skuffelse



 

Har du tak vekk den Thermal Pad`en? Den kan veee vanselig og få vekk og du kan få masse riper under ribba de. En annen ting kan vere at vifta de sitter løst slik at ribba ikke for god nok kontakt. Jeg har prøv begge deler og må si at goop er mye mye bedre en Thermal Pad`en. Det er ikke oppstykt men det må vere du som har gjort feil eller så sitter ribba de veldig dårlig.

Lenke til kommentar

*lol* *lol* og atter *lol*

jeg må bare si at den som mener at ac3 IKKE kjøler bedre en thermal pad burde selge pc'n sin til høystbydende.

 

Har selv oppgradert fra ac2 til ac3 og må si meg fornøyd med temp forskjellen... fra 50c full load til 45 full load...

merkbar forskjell med andre ord.

 

Mvh.John

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...