Gå til innhold

Her er Windows 8.1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det overrasker meg hvor forvirret Microsoft klarer å være...

Nå er de klassiske "magiske knappene" (hjørnene) endelig forandret. Nede i venstre har vi startknappet som aldri forsvant i praksis, og var bare erstattet med "DO YOU REMEMBER WHAT METRO LOOKS LIKE" thumbnail. Og de to øvre hjørnene kan nå bes om å stikke og legge seg.

 

...men nede i høyre hjørne, med alle alternativene skrudd av? Nei, der er jo faen meg Charms enda.

 

Microsoft, you had one job there. ONE. JOB. I det minste lag en knapp i stedet for "magic hoverzone" drittet deres og gjort det mulig for touchskjermer å swipe inn Charms heller... Does this have to be so hard?

Lenke til kommentar

 

Korrekt, har du installert enterprise eller fra ISO-fil (msdn) så er det ikke mulig å oppgradere til 8.1

 

Joda. Jeg gjorde det nettopp.

Windows 8 installen min var en enterprise fra technet (mener jeg).

Windows 8.1 installern er en enterprise fra MSDN

 

Det er derimot en ting man må være obs på

 

Det ble lansert nye builds i går.

en_windows_8_1_enterprise_x64_dvd_2971902.iso

en_windows_8_1_enterprise_x86_dvd_2972289.iso

 

Tidligere lastet neg ned versjonen som ble lagt ut på MSDN for testing (etter preview).

Disse hadde buildnr.

en_windows_8_1_enterprise_x64_dvd_2791088.iso

en_windows_8_1_enterprise_x86_dvd_2791510.iso

 

disse (jeg prøvde med 64 bit) kunne man IKKE oppgradere med. Det feila halveis utti prosessen.

 

Lastet ned og kjørte de nye buildsene, og det gikk fint (fjernet antivirus for sikkerhets skyld (see what I did there?).

 

Kopierte bare innholdet på isoen på ei mappe (c-disken ... tilfeldig) og kjørte setup.exe der ifra. Valgte oppgradering "med alle muligjeter" (altså, documents, apps, blabla ... alt).

 

Ca. 10 minutter senere hadde jeg oppgradert til Windows 8.1 enterprise.

Lenke til kommentar

Hei

Hvordan får man fjernet alle filene under TEMP mappa i windows etter installasjon av 8.1? Alle filene er skrivebeskyttet.

 

Kjør diskopprydding og velg rydding av systemfiler. Da får du muligheten til å slette noen GB med backups og annet ræl som ligger igjen etter oppdateringen.

Lenke til kommentar

Oppdateringen fra UEFI-installert (GPT) Win8Pro gikk smertefritt her, men jeg "sliter" med et vannmerke om at SecureBoot (UEFI) ikke er korrekt konfigurert. Har vært i BIOS/UEFI og prøvd deaktivering, reaktivering, sletting av nøkler, default nøkler,"windows" og "other OS", har også prøvd PowerShell som returnerer FALSE (ergo vannmerket, duh), har også prøvd å enable gruppepolicy på oppstart, men så langt: vannmerket er stuck!

 

UEFI's SecureBoot fungerte knirkefritt på 8, men fungerer ikke på 8.1. Har lest litt på UEFI standard, og ser forsåvidt logikken: antar at UEFI ser 8.1 som et annet OS enn 8, og da skal det jo per def ikke loades. Men loades gjør det jo, bare ikke "Secured". Merkelige greier.

 

 

Asus Maximus VI Formula, OS'et er på Asus RAIDR Express (PCI-E).

Lenke til kommentar

Hvis man skal kjøpe full versjonen av W8.1 PRO, man ikke har W8 fra før og bare er vanlig Ola Nordmann som ikke har noen volumlisens e.l. Kan noen linke til et sted jeg kan kjøpe en lisens og laste ned?

Selv finner jeg den ikke, jeg fant link til oppgradering, med oppgradering så ser jeg for meg at det er oppgradering fra W7 til W8.x og det er ikke hva jeg skal ha, men jeg trykket på den lastet den ned en liten 4,5Mb sak som skulle teste om pc'en min hadde bra nok HW. Den testen feilet fordi CPU kjører vanligvis på 800Mhz når jeg bare surfer selv om den er 3,4Ghz til vanlig. Må jeg gjennom denne testen for å få kjøpe??

Spm 2:
Jeg kjøpte en oppgradering fra W7 til W8 med en gang det ble lansert, men var ikke noe fan av "nettbrett" OS'et og mangel på startmeny. Denne oppgraderingen kostet bare 250kr eller noe sånt. Det finnes ikke noe triks så jeg kan først oppgradere med denne og så få gratis 8.1 oppgradering. Så trikse litt med 8.1 oppgraderingen så jeg kan installere denne 8.1 oppgraderingen (som jeg syntes å høre at var på over 3Gb) fra bunnen av?? Frister ikke så innmari å betale 1200-2000kr for W8.1 PRO.

Lenke til kommentar

Jeg lastet ned 8.1 uten noe problem, men jag hadde ikke lyd i headsettet mitt så jeg uinnstalerte driveren og startet pcen på nytt. Etter det fikk jeg bare en svart skjerm etter at Windows logoen kom og den hadde lastet ferdig. Jeg fant ut at jeg kunne bruke en av Windows oppstartsmåtene til å komme forbi svart skjermen etter å prøvd det meste av automatiske reparasjons muligheter og alt funket fint helt til jeg startet et spill og det pcen krasjet. Nå får jeg ikke lenger opp Windows oppstartsmåtene og sitter fast på en svart skjerm. Noen som har en ide om hva jeg må gjøre? :/

Lenke til kommentar

* Startknapp er "tilbake" i form av idiotisk Metro program-meny

* Tilfeldige hiccups hele veien

* PB fungerer ikke, helt "plutselig", selv etter re-installering

og... drumroll... det går ikke an å avinstallere 8.1

MAO velkommen tilbake til Vista-verden. Helt utrolig at de slipper slik beta-d*** ut. Og folk lurer fortsatt på hvorfor MS henger etter i så mange områder...

Lenke til kommentar

* Startknapp er "tilbake" i form av idiotisk Metro program-meny

 

* Tilfeldige hiccups hele veien

 

* PB fungerer ikke, helt "plutselig", selv etter re-installering

 

og... drumroll... det går ikke an å avinstallere 8.1

 

MAO velkommen tilbake til Vista-verden. Helt utrolig at de slipper slik beta-d*** ut. Og folk lurer fortsatt på hvorfor MS henger etter i så mange områder...

 

jeg får ikke innstallert oppdateringen engang, så MS begynner å skuffe veldig nå.

Lenke til kommentar

Jeg kom forbi "reverting back to previous operating system" og inn til loading screenen der den aldri kommer videre, den bare loadet. Prøvd å re-sette flere ganger uten at det hjalp. Sitter nå å diagnostiserer PCen (som også har begynt å ta veldig lang tid nå). Hjelp! :confused:

 

Edit: diagnostiseringen funket ikke :(

Endret av DiFronzo
Lenke til kommentar

 

Hvis det er vanlig eller OEM lisens skal det være i Store. Men hvis du har volumlisens (f.eks gratis via skole, firma, etc) er det i utgangspunktet ikke automatisk måte å oppdatere. Jeg måtte laste ned med ny nøkkel på Dreamspark.

 

oppdateringen er tilgjengelig for meg ja. men den henger seg på 4%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...