Gå til innhold

LG G2 erfaringer og meninger!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For dem som ikke har fått det med seg:

https://twitter.com/LG_G2/status/433202173648707584

 

I kommentarene står det at en camera fix er med i KitKat, så det blir bra.

 

Har du en kilde? Har lest mye i kitkat-tråder ang. kamera, men det står ikke noe om at det er blitt bedre. Er kun i sør-korea at de har fått det hittil. Håper virkelig det blir bedre.

 

 

 

Da har man bestilt en stk G2 fra Netcom. De hadde ikke på lager, men går ut fra at det ikke går for lang tid før de får tak i en.

 

I mellomtiden lurer jeg på om noen kan anbefale skjermbeskyttelse og deksel? Gjerne slik med quick window, men finnes det varianter som ikke lar rusk og rask ligge og ripe? Kanskje med gjennomsiktig film i vinduet?

Sjekket din lokale NetCom butikk? De selger og telefonen

Ingen netcombutikk i umiddelbar nærhet, og siden jeg har forskjellig binding på tilbud og spotify fra før, må jeg ta det direkte med netcom, over tlf eller mail. Pussig, men selv om de har dem på lager i nettbutikken, har ikke selgerne det...

 

Skjønner at ikke originalt cover er veien å gå, men det finnes kanskje noen gode kopier?

 

 

Jeg kjøpte nytt flipcover på ebay av typen nillkin (http://www.ebay.com/itm/271297807271?var=570199864991&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649). Virker kanskje litt billig (det var det også), men den har magnet slik at den lukker seg og den har ikke denne metallrammen rundt som forårsaker riper i skjermen.

Har også kjøpt glass protector (http://www.ebay.com/itm/Premium-Tempered-Glass-Film-Screen-Protector-for-LG-G2-Optimus-G2-D801-D800-D802-/171227059772?pt=US_Cell_Phone_Screen_Protectors&var=&hash=item27dded963c). Må si at det føles hundre ganger bedre enn de plastbeskytterne som vanligvis brukes. Skal mer til for å ripe opp og koster ikke stort mer heller.

Lenke til kommentar

Takk for konkrete tips.

 

Må ellers si jeg ble litt bekymret for "fall-sikkerheten" på denne telefonen etter å ha sett noen youtube-videoer. Der en S4 trenger noen fall før skjermen knuses, ser det ut til at det er mest med ett fall for en G2. Den blir kanskje en god del skjørere av den tynne kanten rundt skjermen?

Lenke til kommentar

Har en LG G2 jeg er superfornøyd med. Men ettersom jeg er i ny jobb, kan jeg ikke få epost og slikt på telefonen da jeg har rootet den (Kjører CM11). Tenker derfor kjøpe meg en Nexus5 eller lignende for å få stock android følelsen alikevel.

 

Spørsmålet er: Er det noe håp om å få solgt en rootet telefon?

Lenke til kommentar

Har en LG G2 jeg er superfornøyd med. Men ettersom jeg er i ny jobb, kan jeg ikke få epost og slikt på telefonen da jeg har rootet den (Kjører CM11). Tenker derfor kjøpe meg en Nexus5 eller lignende for å få stock android følelsen alikevel.

 

Spørsmålet er: Er det noe håp om å få solgt en rootet telefon?

Jeg har aldri roota en telefon, men har lest litt om det, er det ikke ganske vanlig at du tar backup av det originale som er på telefonen ved kjøp?

 

Men når det gjelder salget så er det jo mulig å prøve, men tviler litt for at noen vil ha den. Jeg ville hvertfall ikke kjøpt den, men det er jo meg igjen :)

Lenke til kommentar

Hva slags utstyr bruker dere for feks å jogge med en så stor telefon? Bruker edmondo etc for gps og sporing når jeg jogger eller går tur med bikkja, i sommer som var så slet jeg med galaxy s3'n som da ble for stor. Kanskje man må tilbake til barndommen og finne noe ala rumpetaske.... :p

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nylig en LG G2, og så flere steder på nett at det snart skulle være mulig å få oppdatert OS. Nå har telefonen 4.2.2. Når jeg prøver å oppdatere får jeg bare beskjed om at "du bruker siste programvare i nåværende OS-versjon.". Er det noe ekstra man må gjøre for å få oppdatert OS?

Lenke til kommentar

LG kommer til å gjøre sitt med KK uansett. Det er vel litt derfor det tar lengre tid før man får den. Så SMS-popup blir vel værende, men det der at man sveiper til venstre for å få google now skjønte jeg ikke helt. Det har hvertfall ikke jeg.

Endret av wguard
Lenke til kommentar

Er det andre som sliter med å få koblet opp exchange og activesync på denne? Har Office365 på jobb (skole), og telefonen skjønner ikke autodiscovery eller manuelt oppsett. Fungerer verken på stock e-mail app eller touchdown hd. Fungerte knirkefritt på S2 med standard e-post-app.

 

Glem det. Fikk til. Måtte legge inn outlook.office365.com som server, brukernavn@domene som brukernavn, og tomt under domene...

Endret av Lars667
Lenke til kommentar

 

Har dere valgt hvit eller svart telefon forresten? Irriterer meg bittelitt over den sorte ramma rundt skjermen som synes så godt på hvite telefoner, men samtidig liker jeg hvit bedre. Synes den sorte ramma godt på de svarte siden det er lcd og ikke amobil, eller går den i ett med kanten?

Jeg har sort, og med deksel så ser man knapt kanten på siden av skjermen. Men du ser tydelig at det er en ramme ja.

 

Topp og bunn er det litt verre med. Hadde valgt svart om jeg fikk valget på nytt :)

 

 

Jeg må bare spørre litt mer jeg, fikk plutselig mer penger enn jeg forventet idag, så nå skal telefonen bestilles ;) Tenkte å vente for å se om prisnedgang etter Samsung S5 og G Pro 2 lansering neste uke, men litt for utålmodig.

 

Er selve telefonen skikkelig svart? Sånn at rammen rundt skjermen og rammen på telefonen går i ett? Hvis de ikke gå i ett kan jeg likeså velge hvit, men det irriterer meg at rammen rundt skjermen på G2 er så mye tykkere enn alle andre telefoner. Ville heller valgt tykkere kant rundt, enn rammen.. T.o.m. min urgamle samsung s2 har jo mindre ramme.

Lenke til kommentar

 

 

Har dere valgt hvit eller svart telefon forresten? Irriterer meg bittelitt over den sorte ramma rundt skjermen som synes så godt på hvite telefoner, men samtidig liker jeg hvit bedre. Synes den sorte ramma godt på de svarte siden det er lcd og ikke amobil, eller går den i ett med kanten?

Jeg har sort, og med deksel så ser man knapt kanten på siden av skjermen. Men du ser tydelig at det er en ramme ja.

 

Topp og bunn er det litt verre med. Hadde valgt svart om jeg fikk valget på nytt :)

 

 

Jeg må bare spørre litt mer jeg, fikk plutselig mer penger enn jeg forventet idag, så nå skal telefonen bestilles ;) Tenkte å vente for å se om prisnedgang etter Samsung S5 og G Pro 2 lansering neste uke, men litt for utålmodig.

 

Er selve telefonen skikkelig svart? Sånn at rammen rundt skjermen og rammen på telefonen går i ett? Hvis de ikke gå i ett kan jeg likeså velge hvit, men det irriterer meg at rammen rundt skjermen på G2 er så mye tykkere enn alle andre telefoner. Ville heller valgt tykkere kant rundt, enn rammen.. T.o.m. min urgamle samsung s2 har jo mindre ramme.

 

Telefonen er så svart som svart er, og skjermen er noe blankere. Hvis du er ute etter at disse skal gå i ett kan du like greit velge hvit. Rammen er helt sort, men skjermen er blankere, så de går ikke i ett.

 

Og når det kommer til ramme: Jeg skjønner helt ærlig ikke hva det er du prater om her, beklager altså.

 

Se denne linken:

 

http://www.phonearena.com/phones/size#/phones/size/Samsung-Galaxy-S-II,LG-G2/phones/5106,7969

 

Hvor er det du har fra at rammen på g2 er så mye større enn s2? Noe av det beste med g2 er jo nettopp det at rammen rundt skjermen er svært liten, noe som fører til at skjermen kan være stor tiltross for liten fysisk størrelse på telefonen. Eller misforstår jeg deg nå?

Endret av fiskerdigg
Lenke til kommentar

 

 

 

Har dere valgt hvit eller svart telefon forresten? Irriterer meg bittelitt over den sorte ramma rundt skjermen som synes så godt på hvite telefoner, men samtidig liker jeg hvit bedre. Synes den sorte ramma godt på de svarte siden det er lcd og ikke amobil, eller går den i ett med kanten?

Jeg har sort, og med deksel så ser man knapt kanten på siden av skjermen. Men du ser tydelig at det er en ramme ja.

 

Topp og bunn er det litt verre med. Hadde valgt svart om jeg fikk valget på nytt :)

 

 

Jeg må bare spørre litt mer jeg, fikk plutselig mer penger enn jeg forventet idag, så nå skal telefonen bestilles ;) Tenkte å vente for å se om prisnedgang etter Samsung S5 og G Pro 2 lansering neste uke, men litt for utålmodig.

 

Er selve telefonen skikkelig svart? Sånn at rammen rundt skjermen og rammen på telefonen går i ett? Hvis de ikke gå i ett kan jeg likeså velge hvit, men det irriterer meg at rammen rundt skjermen på G2 er så mye tykkere enn alle andre telefoner. Ville heller valgt tykkere kant rundt, enn rammen.. T.o.m. min urgamle samsung s2 har jo mindre ramme.

 

Telefonen er så svart som svart er, og skjermen er noe blankere. Hvis du er ute etter at disse skal gå i ett kan du like greit velge hvit. Rammen er helt sort, men skjermen er blankere, så de går ikke i ett.

 

Og når det kommer til ramme: Jeg skjønner helt ærlig ikke hva det er du prater om her, beklager altså.

 

Se denne linken:

 

http://www.phonearena.com/phones/size#/phones/size/Samsung-Galaxy-S-II,LG-G2/phones/5106,7969

 

Hvor er det du har fra at rammen på g2 er så mye større enn s2? Noe av det beste med g2 er jo nettopp det at rammen rundt skjermen er svært liten, noe som fører til at skjermen kan være stor tiltross for liten fysisk størrelse på telefonen. Eller misforstår jeg deg nå?

 

 

Da har du nok misforstått meg hele veien ja.

Jeg mener den "kanten/rammen" som er på skjermen, helt ytterst, før skjermen slutter. Du ser det veldig godt på hvite telefoner, og jeg sitter her med en LG Gpad også som har merkbart tykk kant. Se bildet her, det er den sorte kanten som går rundt hele skjermen. Altså ikke kanten på telefonen, men selve skjermen.

 

LG-G2-White.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...