Gå til innhold

LG G2 erfaringer og meninger!


Anbefalte innlegg

Skjermen er jeg fornøyd med, jeg kan lese e-bøker med Kindle på senga uten særlig med belysning rundt.Dette har jeg slitt litt med tidligere, både med iPad og Samsung GS2.

 

Sier meg enig i manglende WOW-følelse, men det virker som en veldig rask og grei mobil med god batteritid.

 

Fikk meg også et Nillkin-omslag med Quickwindow. Veldig kjekt, om ikke veldig stilfullt. Digger quickwindow, men de kunne gjort enda mer: F. eks. lagt inn mulighet for å ringe, ta bilder og litt forskjellig. Spesielt det å ta bilder hadde vært perfekt. Finnes det kanskje flere muligheter her når de kommer med KK-oppdatering?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal se om jeg får tatt bilde av gpaden og g2 ved siden av hverandre, så ser dere forskjellen i skjermen. Rart om de skulle bruke veldig forskjellige skjermer på de to? Nesten så jeg lurer på om det er noe galt med min.

 

En annen ting jeg kom på: Da jeg fikk mobilen hadde den bakgrunnsbilde av en sånn skiferaktig vegg i brun/grått. Jeg byttet, og ville tilbake igjen, men det bildet har forsvunnet bare! Det ligger ikke i galleri for bakgrunner, ikke i vanlig bildegalleri, ingen steder. Vet jeg kan finne det i bakgrunnsbilde-apper osv, men det skal jo ikke gå ann at noe bare forsvinner, så jeg skal finne det igjen ;) Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar

Jeg synes skjermen er veldig behagelig, ikke spessielt kald i det hele tatt. Utrolig bildekvalitet og svært gode farger, ingen tegn til blåskjær. 70% lysstyrke foresten.

 

Batteritiden din virker unormalt kort. Jeg sjekka nettopp min etter at den har ligget over natten, 8 timer og den har ikke gått ned 1%. Pleier vanligvis gå minst 3-4 dager før jeg må lade den, og da pleier jeg å lade på 30-40%. Har du wifi eller mobildata på? Andre ting på som kan trekke strøm?

 

Det med hurtiglading er vel at de første 30% går på en halvtime eller noe sånt? Den skal ikke lade til fullt på en halvtime hvertfal.

 

Jeg har enda ikke roota min, synes den fungerer veldig bra slik den kom etter at man får roa ned UIet til LG litt. Det eneste som gjør at jeg blir litt frista til å roote er software-knappene nede, kommer borti home-knappen alt for ofte når jeg bruker tastaturet. Det ligger veldig nært space-tasten, blandt annet.

 

Jeg har på både mobildata og wifi, hele tiden. Likevel skal den da ikke trekke strøm pga det, autosynk skrur jeg av om natten, så da vil jo ikke hverken wifi eller mobildata være aktiv når mobilen "sover". Pleier å ha ca 50 % lysstyrke. Synes den er strømgjerrig ift andre telefoner, og tar ikke noe standpunkt til dette før batteriet har gått noen sykluser. Mulig det bedrer seg også. :) Men tempen på batteriet lå på 35-36 grader når den ble ladet, Gpaden ligger aldri over 32 når den lades.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest igjennom denne tråden, så er jeg ikke lenger i tvil. Det blir nok en G2 på meg. Vil dere anbefale hvit eller sort? Ofte så vises fettmerker o.l bedre på sort, men så ble jeg litt skeptisk til hvit pga den sorte rammen rundt skjermen.

Erfaringer?

Det blir jo en preferanse til syvende og sist.. Jeg går alltid for svart da jeg liker det, mens andre vil ha hvit. Med det sagt, nå som jeg vet om denne rammen, så ville jeg valgt sort ene og alene pga det. Synes den rammen virkelig ødela for helhetsinntrykket på den hvite versjonen.

 

Tok av dekselet på min nå for å sjekke, og fettmerker blir jo synlige, men med nilkin dekselet jeg har så er dette på en måte irrelevant for min del. Der tror jeg nok at å sjekke det fysisk på en butikk selv er det beste alternativet.

 

Edit, se dette bildet fra amobil test, her ser du fingermerker på baksiden. Som sagt så er det her løst med et deksel, om det er et problem

 

knapps.488x438!.jpg

Endret av fiskerdigg
Lenke til kommentar

Etter å ha lest igjennom denne tråden, så er jeg ikke lenger i tvil. Det blir nok en G2 på meg. Vil dere anbefale hvit eller sort? Ofte så vises fettmerker o.l bedre på sort, men så ble jeg litt skeptisk til hvit pga den sorte rammen rundt skjermen.

Erfaringer?

Definitivt sort. Satt med samme valg som deg, og valgte sort pga rammen, enda jeg liker hvit bedre. Jeg har virkelig studert skjermen på den sorte nå, og det er ikke bare at den rammen synes bedre på hvit, den er jo mye tykkere også! Den sorte har ca bare halvparten etter hva mitt øyemål forteller meg, men til vanlig ser man ingenting av den.

Lenke til kommentar

 

Etter å ha lest igjennom denne tråden, så er jeg ikke lenger i tvil. Det blir nok en G2 på meg. Vil dere anbefale hvit eller sort? Ofte så vises fettmerker o.l bedre på sort, men så ble jeg litt skeptisk til hvit pga den sorte rammen rundt skjermen.

Erfaringer?

Definitivt sort. Satt med samme valg som deg, og valgte sort pga rammen, enda jeg liker hvit bedre. Jeg har virkelig studert skjermen på den sorte nå, og det er ikke bare at den rammen synes bedre på hvit, den er jo mye tykkere også! Den sorte har ca bare halvparten etter hva mitt øyemål forteller meg, men til vanlig ser man ingenting av den.

 

 

Da blir det nok en sort en pga rammen rundt skjermen. Takk for hjelpa :)

Lenke til kommentar

Et tips til dere som ikke liker tykke cover på telefonen: http://www.ebay.com/itm/350973215849?var=620224553228

Hele 6 kr på ebay.. Hehe! ;) Fikk to stk i posten idag, og jeg ble faktisk imponert. De er ikke av gel eller gummi, ganske harde, men ekstremt tynne, så de merkes ikke i det hele tatt. Perfekte for å skjule fingermerker og få bedre grep, de er ganske "ru" så man holder lettere i telefonen. Jeg vet ikke hvor usynlige de blir i transparent eller svart, jeg tok nemlig rosa og gul. Kun ti dager siden jeg bestilte, synes virkelig det var et godt kjøp til 12 kroner. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Carzas: hvilken icon pack er det?

 

Fiskerdigg: hva heter widgeten med klokketekst?

 

Generelt ellers peiling på gode steder å finne inspirasjon til bra hjemskjermer? Finner ofte kule bilder, men uten tegn til henvisning til widgets og icon packs o.l. software.

post-153675-0-69011000-1393453881_thumb.png

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Husk å legge til info selv også da ;)

 

Her er min, etter halvannet døgn med telefonen. Må fikle en del mer før jeg blir fornøyd, så det er relativt midlertidig.

post-214785-0-53538300-1393458442_thumb.png

 

Dashclock, roundglassblue ikoner og mappa har ikoner fra mnml black.

Og nova launcher med skjult varsel-linje.

Endret av Heidi
Lenke til kommentar

Carzas: hvilken icon pack er det?

 

Fiskerdigg: hva heter widgeten med klokketekst?

 

Generelt ellers peiling på gode steder å finne inspirasjon til bra hjemskjermer? Finner ofte kule bilder, men uten tegn til henvisning til widgets og icon packs o.l. software.

Klokka heter Minimalistic Text. Det kuleste med den i mine øyne er at du kan bruke den i låseskjerm og. Vet ikke om det er mulig med alt sånnsett, men det ble hvertfall veldig kult :)

 

Bruker forøvrig Nova Launcher, som faktisk er verdt penga, og tiny white icon pack. :)

 

Kul hjemmeskjerm, er ikke ofte jeg synes det om fargebruk, men det der var stilig :)

 

Heidi: Roundglassblue er navnet på ikon pakken? Mulig jeg søker feil på play, fant ikke.. Var utrolig kule!

Endret av fiskerdigg
Lenke til kommentar

Noen bittesmå endringer, og en stor :) Har rootet nå, og fått minket softkeys'ene samt endret de. Prøver å matche både bakgrunnsbildet og dekselet jeg har utenpå, må bare finne bedre bakgrunn før det blir bra. Fikk også kitkat white ikoner på varsellinja, og gjort den transparent. Har nå softkeys på 46% av normal høyde, synes ikke jeg trenger mer da jeg har små fingre og vet hvor de er. Ikke noe problem å treffe de.

 

post-214785-0-78984500-1393506257_thumb.png

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fleire land som har fått KitKat idag... No luck for oss med europeisk/internasjonal D802... Men får håpe at ting skjer på mandag, 3. mars har vær nevnt før.

 

http://csmg.lgmobile.com:9002/csmg/b2c/client/auth_model_check2.jsp?esn=X

 

Kan bruke denne linken og erstatte X med ditt IMEI for å se siste verjson til din enhet og laste ned tilsvarende .kdz.

D80210A_00 er orginal JB, KK er 20A trur eg.

Lenke til kommentar

Har bestilt G2 og får den forhåpentligvis på mandag. Har hørt at skjellet LG har lagt oppå Android er helt krise, stemmer det?

 

Er det i så fall CyagenMod jeg bør satse på?

Hvor har du bestilt din?

Vurderer sterkt G2 da jeg vel egentlig har sluttet å vurdere Nexus 5 pga batterilevetid og dårlig kamera. Jeg er stor fan av CM, har brukt CM 11 nightlies på min Galaxy SII i en måned snart.

Lenke til kommentar

Har bestilt G2 og får den forhåpentligvis på mandag. Har hørt at skjellet LG har lagt oppå Android er helt krise, stemmer det?

 

Er det i så fall CyagenMod jeg bør satse på?

Det ligner en del på TouchWiz, men er ikke like fullt av funksjoner. En ting jeg synes er helt topp er SMS popup.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...