Gå til innhold

LG G2 erfaringer og meninger!


Anbefalte innlegg

LG G2

Dette er det nye flaggskipet fra LG. Telefonen har en rekke funksjoner og spesifikasjoner som vil forbløffe deg. Den er blant annet utstyrt med en utrolig rask quad-core prosessor, 5,2" Full HD skjerm, 4G, Bluetooth 4.0 og mye mer. Dagens mobiltelefoner får større skjermer, som gjøre det vanskeligere å betjene knappene på siden av telefonen. Her skiller LG G2 seg ut fra konkurrentene, med at den har knappene på baksiden av telefonen, fremfor på siden. Dette gjør at knappene blir lettere å betjene.

 

I tillegg støtter LG G2 brebåndsnettet 4G (LTE) og leveres med Bluetooth 4.0.

 

5.2 "Full HD skjerm

Skjermen i LG G2 er en 5,2" Full HD skjerm av typen IPS. Denne skjermteknologien gir deg et krystallklart bilde med en meget god fargegjengivelse og egner seg godt til bilder og film.

 

13 megapiksel kamera med en unik bildestabilisering

LG G2 har et meget godt kamera som tar bilder med oppløsning på hele 13 megapiksel. Noe av det unike med dette kameraet, er at det sannsynligvis har markedets beste bildestabilisering. I tillegg kan man filme i Full HD, hvor bildestabiliseringen virkelig har stor nytteverdi.

 

Quad-core 2,26 GHz prosessor

Optimus G2 har en meget rask prosessor av typen Qualcomm Snapdragon 800. Dette er en firekjernet prosessor som yter hele 2,26 GHz. Prosessoren i en telefon er som motoren i en bil. Jo større motor, jo fortere kan man kjøre. Dette betyr at telefonen takler avanserte spill med mye grafikk og avspilling av video med høy oppløsning uten problemer. Dette gir også en økt ytelse ved bruk av telefonens menyer, nettleser, med mer.

 

Guest mode-funksjon

Denne funksjonen lar deg opprette et passord for andre brukere av telefonen enn deg selv. Du kan deretter velge hva dette passordet gir tilgang til, for eksempel bilder, videoer eller annet innhold. Denne funksjonen kan være meget nyttig om du hvis du har barn som liker å spille på telefonen din. Du slipper med andre ord å være redd for at mail og meldinger blir slettet ved uhell, at dyre applikasjoner blir lastet ned uten at du vet om det eller at det blir lagt ut statusoppdateringer på Facebook.

 

AudioZoom

Med AudioZoom kan du zoome inn på en bestemt lydkilde under filmopptak. Når filmen senere spilles av høres lydkilden mer tydelig. Dette er en god funksjon om man skal filme noe i omgivelser med mye støy.

 

Suveren batterikapasitet

LGs nye telefonen har virkelig mange flotte funksjoner og meget gode spesifikasjoner. For å sikre at du har nok strøm, har LG valgt å gi G2 et kraftig batteri på 3000 mAh. Batteriet gir overraskende god batterilevetid, som gjør at du ikke trenger å lade telefonen flere ganger om dagen.

post-80037-0-83405300-1381819446_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Fikk min G2 fo noen dager siden...

 

Skjerm: Utrolig god (også i sollys)

 

Batteri: Over min forventning. Ladet f.eks. fullt på søndag ca 12:00 (på hytten) nå er det 44% igjen tirsdag kl 13:30. Bruker mye til 4g (3g/2g - skype/viber/line/internett på hytten) ellers wifi hjemmet. Jeg ringer ikke ofte med denne mobilen da.. (GPS/Bluetooth/NFC er av)

 

Formen: Lett å holde, litt glatt på bak siden men det går helt fint. Plastikk men fin fin plastikk :)

 

Knappene bak: Tok med 4-5 min. til å venne meg til og syns at det er meget bra. Litt heldig kanskje men det passer veldig bra til pekefingeren min. Men den har jo "knock knock" (på/av) funksjon... den er sååå bra :)

 

 

Har iPhone 4s fra jobben og (hatt) sony z men siste nevnte har jeg gitt til min sønn. Har ventet lenge til Sony Z1 men var ikke helt fornøyd med den da den kom heller. Min kollega har Z1 som han kjører Stanima mode .... dere skulle se når disse to ligger ved siden av hverandre. Jeg har ikke rørt skjerminnstillingen til G2...men det står "auto"

 

mvh Vu

Lenke til kommentar

Knallbra telefon, bare håper de fikser problemene med kamera. I kjent LG stil kommer det vel aldri en oppdatering, selv om de har lovet 4.4.

 

Video, autofokus jobber tregt og er oversensitiv, så den kan fort jobbe hele tiden med bilde inn og ut av fokus.

Video opptak innendørs har store problemer, i 60fps modus ender man ofte med 15 fps video.

 

Kamera overeksponerer lyse partier, Selv om den kan ta knallbra bilder har jeg sett eksempler hvor selv i HDR modus blir resultatet dårligere enn f.eks. S4 i normal.

 

Hvis du redigerer/crop'er ett bilde etter at du har tatt det blir bilde lagret i vesentlig dårligere kvalitet.

 

Hvis du tar panorama bilder blir de både lavere oppløsning og kvalitet enn vanlige bilder (tipper det er samme bug som over)

 

Panorama bilder har også veldig lett for å bli blurry, innendørs er det nesten umulig med panorama.

 

Virker som LG har overvurdert OIS på kamera og kjører for treg lukkertid.

 

Knappene på baksiden er helt genialt og batteritiden er meget bra til å være smarttelefon.

Lenke til kommentar

Jeg syntes kamerat er bra, eneste jeg har merket er at det noen ytterst få ganger har dukket opp feilmeldinger i den originale nettleseren.

Samt litt irriterende at Samsung nå ruller ut 4.3, men det som vanlig er tyst ifra LG. Men forskjellene er helt marginale\ikke merkbare så det spiller vel i praksis liten rolle.. Håper dog at det kommer en 4.4 oppdatering.

Lenke til kommentar

Veldig fornøyd med min og. Skjermen vil jeg påstå er markedets beste skjerm på en mobil. ytelse kan jeg heller ikke klage på.

 

batteritiden er veldig god men telefonen føles billig i handen da den knaker litt. ellers så sliter kameraet ute i kveldssola. helt feil farge på naturen og har slitt med at den er grusomt treg i dårlige belysninger. men er den beste tlf jeg har hatt. vurderte z1 men skjermen blir noe blass og liten i forhold

Lenke til kommentar

Fikk denne for 1 uke siden. Veldig fornøyd, fantastisk skjerm, stort batteri og lynrask. Kameraet er meget godt. Morro å prøve android igjen, er litt som har skjedd siden jeg kjøpte min HTC Hero med Android 2.2 1.5 :wee:

Har bestillt view-cover fra netonnet nå, regner med jeg får det på fredag :w00t:

Enig i at byggekvaliteten ikke er på høyde med HTC One eller iPhone, men den er fortsatt god. Prøvde S4 i butikken før jeg kjøpte denne og synes G2 har bedre opplevd byggekvalitet.

 

Hjem-skjerm:

 

vVhYwrn.jpg

 

Video opptak innendørs har store problemer, i 60fps modus ender man ofte med 15 fps video.

 

 

Full HD video innendørs i 60fps er dessverre begrenset av fysikkens lover, det er ingenting LG kan gjøre for å endre det.

60 bilder per sekund betyr at eksponeringstiden til hver av de 60 bildene maksimalt kan være 1/60s. Hvis vi antar at den høyeste ISO-verdien for video er den samme som for foto (ISO800), så er det ikke rart at kameraet sliter. f/2.4 ISO800 1/60sekund = undereksponering innendørs dersom du ikke har noe dagslys til hjelp. Prøv å ta et bilde med et kompaktkamera eller speilrefleks med disse instillingene, resultatet blir ikke pent.

 

Edit: Bare for å klarere: dersom videokameraet ikke kan bruke ISO800, men ISO400 eller lavere, vil det naturligvis undereksponere enda mer.

 

Edit 2: Lagt ved en skjermdump av hjem-skjermen min hvis det skulle være av interesse.

Endret av Hiss
Lenke til kommentar

 

Full HD video innendørs i 60fps er dessverre begrenset av fysikkens lover, det er ingenting LG kan gjøre for å endre det.

60 bilder per sekund betyr at eksponeringstiden til hver av de 60 bildene maksimalt kan være 1/60s. Hvis vi antar at den høyeste ISO-verdien for video er den samme som for foto (ISO800), så er det ikke rart at kameraet sliter. f/2.4 ISO800 1/60sekund = undereksponering innendørs dersom du ikke har noe dagslys til hjelp. Prøv å ta et bilde med et kompaktkamera eller speilrefleks med disse instillingene, resultatet blir ikke pent.

 

Edit: Bare for å klarere: dersom videokameraet ikke kan bruke ISO800, men ISO400 eller lavere, vil det naturligvis undereksponere enda mer.

 

Greit nok det, men når jeg tar test i en butikk med ganske bra belysning, men innendørs, 30fps gir 30 fps og 60fps gir 14, da er det noe galt. Det er ikke tvil om at dette kamera har noen problemer med kamera innendørs. Og det er heller ikke tvil om at kamera generelt overeksponerer, ikke undereksponerer. Trengs litt tweaking fra LG her.

Endret av Insomnis
Lenke til kommentar

 

Greit nok det, men når jeg tar test i en butikk med ganske bra belysning, men innendørs, 30fps gir 30 fps og 60fps gir 14, da er det noe galt. Det er ikke tvil om at dette kamera har noen problemer med kamera innendørs. Og det er heller ikke tvil om at kamera generelt overeksponerer, ikke undereksponerer. Trengs litt tweaking fra LG her.

Ja det høres jo litt rart ut. Hvordan vet du forresten at det var 14fps?

Lenke til kommentar

Ja det høres jo litt rart ut. Hvordan vet du forresten at det var 14fps?

Første reaksjon var når panorering hakket noe helt forferdelig i 60 fps og var vesentlig bedre i 30fps, undersøkte fila på en PC som rapporterte 14fps. Virker som den er varierende, og når man velger fps 30/60 så er ikke det fast, men maksimal.

Lenke til kommentar

Første reaksjon var når panorering hakket noe helt forferdelig i 60 fps og var vesentlig bedre i 30fps, undersøkte fila på en PC som rapporterte 14fps. Virker som den er varierende, og når man velger fps 30/60 så er ikke det fast, men maksimal.

 

Jeg vet ikke hvor mange fps jeg har når jeg bruker FHD 60fps-instillingen innendørs, men det er i hvert fall ikke 60fps :p Men det er viktigere for meg at videoen er riktig eksponert (slik at man ser noe) enn at den holder konstrant 60 bilder i sekundet.

 

Edit:

 

Filmet to videoer nå (innendørs), en med 30fps og en med 60fps, 30fps var definitivt bedre. Usikker på hvordan LG har programmert dette kameraet, men da er det bare å holde seg til 30fps innendørs foreløpig.

Endret av Hiss
Lenke til kommentar

Nei, den overeksponerer i godt lys også (ute).

 

Men telefon er knallbra, kamera er også knallbra i mange tilfeller men har som nevnt visse problemer. Så får vi bare håpe LG fikser det.

 

Det er en ting til jeg har lagt merke til i bilen og det er at jeg stadig har elendig dekning ifølge displayed i dash (blåtann til mobilen i lomma) Om det er pga 4G er jeg usikker på, ofte står den med 0 pinner i signaler også 50m lenger bort i gata har den full dekkning. Lurer på om det er pga bytting mellom 4G og annet ?

 

Samtalekvaliteten er også medium, men jeg bruker ikke telefon mye til tale så ikke noe stort problem for meg.

Lenke til kommentar

Jeg er strålende fornøyd jeg hadde Note 2 og gikk til Note 3 men returnerte den etter 12 dager på angrefrist. Jeg ble i grunn skuffet over hvor liten forskjell det var på de to modellene og Note 3 er tross alt svindyr.

Da Telenor ga meg et veldig godt tilbud med abn og fritt valg av telefon så gikk noten i retur.

 

Valget mitt sto mellom S4,Z1 og G2 men etter to timer på youtube var tvilen borte jeg falt for G2.

En test som imponerte meg mest var sammenligningen med Note 3 jeg ble imponert over skjermen til note 3 men skjermen til G2 står ikke noe tilbake tvert imot.

 

Dobbel touch er jeg blitt vanvittig glad i og knappene bak liker jeg også veldig godt.

Hører noen sier at tlf knirker i chassie det merker ikke jeg? Størrelsen er helt klart mer hendig en Note serien det er faktisk veldig stor forskjell syntes jeg positivt ment.

 

Kamera er veldig bra, lyden er imponerende, skjerm =rå, rask som et uvær og fjernkontroll appen er den beste i verden der kan Samsung gå å legge seg, endelig har jeg en tlf som takler alt jeg har av apparater på en glimrende måte.

 

Dette er en tlf jeg kommer til og ha lenge det er nok det beste skussmålet jeg kan gi den.. Strålende :)

 

http://www.mobilen.no/artikler/proffguide-lg-g2/152672

Endret av Jada-jada
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, da må jeg pisse litt i kaffen igjen, bare negativ jeg (men er glad i telefonen da)

 

Fjernkontrollen er elendig for meg, jeg må virkelig sikte på utstyret for at det kanskje skal virke.

 

Har heller ikke merket noe knirking.

Merkelig det med fjernkontrollen hvor langt sitter du unna? Jeg sitter drøyt 3meter unna tv benken min. Jeg styrer tv, dekoder, blu-ray og forsterker uten problemer.

Lenke til kommentar

Sitter 4-5m unna tv i stua, der fungerer den ekstremt dårlig må sikte skikkelig. På kinorommet peker jeg alle andre fjernkontroller på lerretet, men telefon virker ikke den veien, må peke bakover på utstyret. som er på veggen bak meg.

Ok som skrevet sitter litt over 3 meter tipper 3,20 mulig 5 meter blir i legeste laget da?

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...