Gå til innhold

Multicom Arya. Erfaringer?


yawavarma

Anbefalte innlegg

Det har kommen en ny model arya.

 

http://www.multicom.no/business/Arya-MS-1772-Ultra-thin-17e3-Full-HD-Matte-Intel-Core-i7-4700HQe-8GBe-128GB-SSD-750GB-7200rpm-HDDe-GeForce-GTX-870Me-Uten-operativsysteme-21e8-mm-Multicom/cat-p/c/p10628439

 

Denne har gtx 870m, og 860m skal være litt bedre enn 770m, så denne vil være beast hvis den ikke overoppheter. Må kansje bare underklokke (vet ikke om det heter det en gang) den litt, og legge noe under den, sånn at den får litt luft.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja de oppdaterte siden med flere nye modeller i dag, snadder. Men ingen på lager enda så vidt jeg kan se.

 

Spent på å se forskjellen mellom 780 og 880. I tillegg hvordan det nye R9 M290X kortet yter.

Må nok vente til 20.mai. Passer perfekt for meg, har konfirmasjon i den tiden :D

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg får min i morgen eller i overmorgen :) Jeg skal installere en Samsung 840 SSD på 500GB, så kanskje batteritiden blir et hakk bedre. Du kjører mSATA SSD i tillegg til HDD, ikke sant?

 

Legg merke til at Multicoms versjon er litt annerledes. Det mest synlige er at den er svart i stedet for mørkegrå og er fri for logoer (WOOOHOOO!!!). Som en av få laptoper kommer den med helnorsk tastatur. Den har intel nettverkskort i stedet for Killer og har kun blått LED-lys for tastaturet (BUUUUU!). Den er til gjengjeld mye billigere.

 

Jeg gikk for Multicoms versjon fordi det gir mer mening for meg.

Hvordan blir det med garanti hvis du åpner og setter inn egen harddisk?

Står mellom denne og Gigabyte 14" V2, følger jeg kanskje ikke har behov for 17".

 

http://www.multicom.no/business/Ultrablade-Gaming-Laptop-P34G_v2-14-Full-HD-Matte-Intel-Core-i7-4700HQe-8GBe-128GB-SSD-1TB-HDDe-GeForce-GTX-860Me-Uten-operativsysteme-1e76-kg-GIGABYTE/cat-p/c1000042/p10628589

Endret av eqip
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvordan er det nye arya'en? Er den bråkete og overoppheter som den gamle, eller er den bra. Sitter å vurderer denne, gigabyte sin, eller gs60 fra msi

Vurderer også razer blade sin, men den blir dyr med import avgifter etc

Den gamle bråkete og overhopetet?

Jeg har hatt min siden november og er veldig fornøyd i hvert fall, både med fraværet av støy og at den holder seg greit kjølig.

Lenke til kommentar

 

Hvordan er det nye arya'en? Er den bråkete og overoppheter som den gamle, eller er den bra. Sitter å vurderer denne, gigabyte sin, eller gs60 fra msi

Vurderer også razer blade sin, men den blir dyr med import avgifter etc

Den gamle bråkete og overhopetet?

Jeg har hatt min siden november og er veldig fornøyd i hvert fall, både med fraværet av støy og at den holder seg greit kjølig.

 

Kanskje jeg har lest feil men trodde den var plaget med throttling etc

Lenke til kommentar

fant forøvrig ut hva aryaen hetter fks hos en populær amerikansk pc fabrikant

 

ibuypower Battalion M1771

 

nå er det m1772 som er ute, men er den samme. Og den får veldig mye positive omtale. Ser også at MSI bruker det samme designet, men lurer på hvor "orignalen" kommer fra.

Lenke til kommentar

MSI som er produsenten, dvs orginalen (derfor m forran modellnavnet ;)). De selger grunnkonfigurasjonen merkeløst til hvem som ønsker, i tillegg til å selge under eget navn.

 

Det kan være litt forskjeller, f.eks kabinettfarge og designdetaljer alt etter hva MSI blir bedt om å produsere, men ellers er maskinene like.

 

Det er MSI og Clevo som er de to store produsentene av merkeløse maskiner som selges under mange forskjellige småmerker over hele verden. Sager er også ett av de mer kjente merene i USA, Schenker notebook i tyskland, CDON sine egne bærbare maskiner, multicom her til lands osv osv.

 

Meget gode maskiner som kun har to nevneverdige ankepunkter: Støy og varme ved tung spilling. Utenom dette er det bare småplukk, som ikke perfekt touchpad, litt plastfølelse osv. Men svært mye for pengene uansett.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Finner litt for få tester av daenerysen så vet ikke om den egentlig bråker noe særlig mindre som vel er ankepunktet til kunshan.

Jeg har hatt P150 og har nå en Daenerys.

Jeg syns P150 ble mye varmere under spilling, og den bråket mer.

Daenerys er veldig stille når du ikke bruker turboviften, og den blir stort sett bare varm på midten i bakkant. Jeg syns det virker som om viften på denne er bedre designet enn de to på P150.

 

Jeg slet også med ghosting på tastaturet på P150. Spesielt i FPS-spill, da jeg ikke kunne trykke inn WE+space samtidig.

Touchpad er også bedre på Daenerys da den er glattere, der den på P150 er gummiert og fingeren har en tendens til å "henge" litt.

 

Inntrykket jeg har av Daenerys så langt er at det er en vesentlig bedre bygd maskin enn P150, selv om begge leverer mye for pengene.

 

Ulempen er at flere har opplevd ustabil wifi og blåskjermer av ukjent opprinnelse på Daenerys og jeg er ikke et unntak. Min maskin er til service på Multicom nå og jeg håper de får den i orden igjen. For når den fungerte leverte den virkelig varene.

 

Se for øvrig her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578358

Mange av punktene er valide for Daenerys, da det er en MSI whitebook.

Endret av iknutis
Lenke til kommentar

3 timer er da helt gjennomsnittlig for slike maskiner, vil du ha mer bør du titte på ultrabooks.

Jeg antar at å ha en sterk slim gaming notebook ikke gir mer nei, da må du nok litt tykkere for å få god batterilevetid. Finnes mange PC-er med bedre batterilevetid som ikke er ultrabooks. Min pc fra 2011 har 8 timer batterilevetid i et slim format med dedikert grafikkort, selv om det ikke kan måle seg med 870m.

 

Skulle ønske de greide 8 timer, men må nok vente noen år før det skjer.

Lenke til kommentar

Snakker du om acer 3820TG 13.3"? :p har en slik selv, fra 2010 tror jeg, dedikert ATI HD5650M som på den tiden var helt ok. Rekorden min er rett under 13 timers batteritid med wifi avslått. rundt 10 timer med nettsurfing over wifi.

 

Det finnes maskiner med dedikert grafikk og grei batteritid, men få som i dag er fint priset.

Lenke til kommentar

Snakker du om acer 3820TG 13.3"? :p har en slik selv, fra 2010 tror jeg, dedikert ATI HD5650M som på den tiden var helt ok. Rekorden min er rett under 13 timers batteritid med wifi avslått. rundt 10 timer med nettsurfing over wifi.

 

Det finnes maskiner med dedikert grafikk og grei batteritid, men få som i dag er fint priset.

Nyere modell 4830TG, men bra gjettet :p Grafikkortet er gt540m. Holder fint til sc2, dota og cs:go. Lurer på hvorfor de sluttet å lage nye modeller.

 

Nærmeste du kommer er nok denne: http://www.spaceworld.no/display.aspx?menuid=608&prodid=59442&ref=prisjakt

 

Selv om den er dyrere enn det jeg betalte for min i sin tid.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...