Gå til innhold

Multicom Arya. Erfaringer?


yawavarma

Anbefalte innlegg

for svakt skjermkort på den siste msi'en der.

 

Så bra, gidder du å poste hvilket svar du eventuelt får her? Akkurat nå har de litt for dårlig variasjon på laptopene sine synes jeg. Prishoppet opp fra den laptopen med 770m jeg hadde tenkt meg til neste er litt for stort. Og steget ned blir for svakt.

Ikke fått noen email ennå, men jeg skal si i fra hvis jeg får, tar sikkert litt tid. Det med at 765m blir litt for svak er kansje litt sann, men er sikkert bra nok til current gen og kansje noen next gen, men kansje det kommer en oppdatert arya med 860m som i følge rumors skal være som 770m kansje mer. Akkurat nå må du ofre vekt og tykkelse hvis du skal ha 770m. Endret av pca9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper det kommer flere varianter med 8970.

 

Har allerede hatt en multicom laptop med 765m, den var grei til spilling, men en tanke svak. Så jeg må minimum ha 770m tror jeg.

Hvis du ikke må ha 17" kan du se på lenovo y50, den har 860m og kan faktisk ha en 4k skjerm, som er grei å ha til fremtiden. Ellers er det vsnlige specs samme prossor som gs 70 tror eg, ikke noe annet spesielt. Også y50 kommer sannsynligvis ikke før i mai, sier ryktene. Nå er det denne laptopen jeg har tenkt å kjøpe, hvis ikke det kommer en gs 70 med 860m. Endret av pca9
Lenke til kommentar

Gir 2 755m i sli lik ytelse/bedre en en gtx 770m?

Gt 775 sli vil være bedre i ytelse enn gtx 770m, men med sli kan du få veldig mye microstutter. Noen spill har dårlig støtte for sli, da blir det bare en 755m, som er ganske svak. Jeg ville ha anbefalt en 770m enn 755 sli. Og jeg tror den eneste laptopen med 755m sli er lenovo y500 og y510p. De har folk massse problemer med, og de blir varm og. Hadde jeg vært deg ville jeg gått for 770m eller ventet på 860m og se ytelsen på den.

Lenke til kommentar

765 og 770 har jo vært ute en stund, så det er vel kanskje lurt å vente å se hva som kommer. Jeg hadde tross alt 765 maskinen i august i fjor, som er over et halvt år siden.

 

4k skjerm ?

Ja 4k, full hd er 1920 x 1080, 4k er ca 4x full hd, altså 3840 × 2160. Kan hende jeg tar feil med 4x full hd er ikke helt sikker. Iallefall høyere oppløsning. Endret av pca9
Lenke til kommentar

 

765 og 770 har jo vært ute en stund, så det er vel kanskje lurt å vente å se hva som kommer. Jeg hadde tross alt 765 maskinen i august i fjor, som er over et halvt år siden.

 

4k skjerm ?

Ja 4k, full hd er 1920 x 1080, 4k er ca 4x full hd, altså 3840 × 2160. Kan hende jeg tar feil med 4x full hd er ikke helt sikker. Iallefall høyere oppløsning.

 

4K har 4 ganger så mye pixler som 1080p. 4K er 1920*2 og 1080*2.

Lenke til kommentar

Fikk tilbakemeldign i dag fra multicom, de sa:

Hei

 

Vi er tomme for denne nå, men venter inn et nytt parti antatt i april. Da dette ikke er bekreftet, har vi fjernet maskinen midlertidig. Vi legger den ut på nytt straks vi har mer informasjon.

 

 

Best regards/Vennlig hilsen

Tron A. Løvig

 

Hørtes bra siden jeg ikke skal ha den før i mai.

Lenke til kommentar

Nettopp fått denne i gang, litt trøbbel med installasjon av Windows grunnet defekt driver cd. Men Multicom ordnet opp i det veldig fint og alt virker som det skal nå!

 

Litt uvant tastatur, men det er jo kun en vanesak. Det er plasseringen av tastene som er uvant, ellers er tastaturet en drøm å skrive på! Det har flere av farger!! (se edit)

 

Ellers er den meget oppegående! Lynkjapp og den virker veldig bra sålangt. Ikke noe plagsom viftestøy etter min mening.

 

Batteritiden vet jeg ikke så mye om enda, men kan komme tilbake med info når jeg vet mer om dette. Jeg er ikke redd for å anbefale Multicom, og denne pc'n tror jeg at jeg vil bli veldig fornøyd med!

 

Edit:

 

http://www.msi.com/product/nb/GS70-STEALTH.html#download

Hvis man laster ned Keyboard LED Manager, så får blir tastaturet som regnbuen selv! Denne ligger under Utility.

Er det noen andre som har fått dette til å funke? Har prøvd alle versjoner av KLM men får ikke andre farger en flere nyanser av blå

Lenke til kommentar

 

 

Nettopp fått denne i gang, litt trøbbel med installasjon av Windows grunnet defekt driver cd. Men Multicom ordnet opp i det veldig fint og alt virker som det skal nå!

 

Litt uvant tastatur, men det er jo kun en vanesak. Det er plasseringen av tastene som er uvant, ellers er tastaturet en drøm å skrive på! Det har flere av farger!! (se edit)

 

Ellers er den meget oppegående! Lynkjapp og den virker veldig bra sålangt. Ikke noe plagsom viftestøy etter min mening.

 

Batteritiden vet jeg ikke så mye om enda, men kan komme tilbake med info når jeg vet mer om dette. Jeg er ikke redd for å anbefale Multicom, og denne pc'n tror jeg at jeg vil bli veldig fornøyd med!

 

Edit:

 

http://www.msi.com/product/nb/GS70-STEALTH.html#download

Hvis man laster ned Keyboard LED Manager, så får blir tastaturet som regnbuen selv! Denne ligger under Utility.

Er det noen andre som har fått dette til å funke? Har prøvd alle versjoner av KLM men får ikke andre farger en flere nyanser av blå
Vis jeg ikke tar helt feil så er det samme tastatur som på gs 70, så det skal være farge på det. Kansje noen driver problemer, har ikke laptopen selv så kan ikke hjelpe så mye.
Lenke til kommentar

 

 

Nettopp fått denne i gang, litt trøbbel med installasjon av Windows grunnet defekt driver cd. Men Multicom ordnet opp i det veldig fint og alt virker som det skal nå!

 

Litt uvant tastatur, men det er jo kun en vanesak. Det er plasseringen av tastene som er uvant, ellers er tastaturet en drøm å skrive på! Det har flere av farger!! (se edit)

 

Ellers er den meget oppegående! Lynkjapp og den virker veldig bra sålangt. Ikke noe plagsom viftestøy etter min mening.

 

Batteritiden vet jeg ikke så mye om enda, men kan komme tilbake med info når jeg vet mer om dette. Jeg er ikke redd for å anbefale Multicom, og denne pc'n tror jeg at jeg vil bli veldig fornøyd med!

 

Edit:

 

http://www.msi.com/product/nb/GS70-STEALTH.html#download

Hvis man laster ned Keyboard LED Manager, så får blir tastaturet som regnbuen selv! Denne ligger under Utility.

Er det noen andre som har fått dette til å funke? Har prøvd alle versjoner av KLM men får ikke andre farger en flere nyanser av blå
Vis jeg ikke tar helt feil så er det samme tastatur som på gs 70, så det skal være farge på det. Kansje noen driver problemer, har ikke laptopen selv så kan ikke hjelpe så mye.

 

prøvde å oppdatere firmwire for å være sikker men ble ingen endring, har fortsatt bare mørk blå, blå, lys blå og turkis

Lenke til kommentar

 

 

 

Nettopp fått denne i gang, litt trøbbel med installasjon av Windows grunnet defekt driver cd. Men Multicom ordnet opp i det veldig fint og alt virker som det skal nå!

 

Litt uvant tastatur, men det er jo kun en vanesak. Det er plasseringen av tastene som er uvant, ellers er tastaturet en drøm å skrive på! Det har flere av farger!! (se edit)

 

Ellers er den meget oppegående! Lynkjapp og den virker veldig bra sålangt. Ikke noe plagsom viftestøy etter min mening.

 

Batteritiden vet jeg ikke så mye om enda, men kan komme tilbake med info når jeg vet mer om dette. Jeg er ikke redd for å anbefale Multicom, og denne pc'n tror jeg at jeg vil bli veldig fornøyd med!

 

Edit:

http://www.msi.com/product/nb/GS70-STEALTH.html#download

Hvis man laster ned Keyboard LED Manager, så får blir tastaturet som regnbuen selv! Denne ligger under Utility.

 

Er det noen andre som har fått dette til å funke? Har prøvd alle versjoner av KLM men får ikke andre farger en flere nyanser av blå
Vis jeg ikke tar helt feil så er det samme tastatur som på gs 70, så det skal være farge på det. Kansje noen driver problemer, har ikke laptopen selv så kan ikke hjelpe så mye.

prøvde å oppdatere firmwire for å være sikker men ble ingen endring, har fortsatt bare mørk blå, blå, lys blå og turkis
Eneste jeg kan tenke på er å skrive email til multicom om det faktisk er flere farger, eller om de har byttet hele tastaturet. Fikk faktisk rask respons når jeg sendte til dem, veldig fornøyd. Også kan du skrive tilbakemeldingen som jeg gjorde? Har planer om å kjøpe arya snart, og fint å vite om det er sånn flere farger. (Så veldig fancy ut på gs70)
Lenke til kommentar

Helvete nå har Kunshan P157 også forsvunnet, maskinen som var et hakk opp fra 770m til 8970m. Begynner å bli litt tynt utvalg etterhvert.

 

Tenkte akkurat det samme her om dagen, tynt utvalg. Skulle hatt ny bærbar for 2d/3d bruk spesielt mht. tg snart. Vurderer p35k men den har ikke displayport og det irriterer meg grenseløst når jeg tenker over det. Ellers har den alt, svakt skjermkort men det får gå seg til. Spilling kan en bruke stasjonæren til.

 

Arya med IPS og displayport ville vært kanon men da hadde vel prisen doblet seg og det blir litt utenfor budsjettet mitt, 10k circa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...