Gå til innhold

Multicom Arya. Erfaringer?


yawavarma

Anbefalte innlegg

Jeg har den targus sekken de har til 17" på multicom. Den passer helt ypperlig. Jeg regner med du har en skikkelig mus, selv kjører jeg en Logitech G700 og en G700S. Ellers vil jeg anbefale feks COOLERMASTER Notepal U3 Notebook Cooler. Annet er vel bare smak og behag.. :) Fornøyd?

Har en vanlig mus jeg bruker til den stasjonære. Men må nok skaffe meg en trådløs.

Har ikke fått den enda. Får den først over helgen :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for feedback. Jeg har endelig fått kontakt med [email protected], men kommunikasjonen går seint.

 

Ja, jeg har skannet etter disker på nytt i diskbehandleren. Disken dukker heller ikke opp i Bios. Formattering og reinstallasjon på SSD-diskene var ikke det jeg hadde mest lyst til å gjøre nå. Disken skal vel dukke opp i bios uavhengig av hva som skjer på de andre diskene?

 

Har åpnet maskinen og sett at disken faktisk er der og at den ikke er løs.

Jeg klarer ikke å kjenne at disken starter når jeg har fingeren på den og starter opp maskinen så jeg tenker at den er død. Venter på svar fra multicom på hva jeg gjør videre.

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått den og sitter og installerer Windows as I type.

 

Støtt på et problem allerede. Er redd jeg må sende den inn igjen.

1-tallet på nummerrekka over bokstavene er så sensitiv at den oppfører seg som en touch-knapp. Bare jeg stryker borti den skrives det et 1-tall, og den er faktisk så sensitiv at den reagerer om jeg skriver et 2-tall og.

 

Var litt stress å få skrevet inn produktkoden, skjønte ikke hvor alle 1-tallene kom fra når jeg aldri var borti knappen.

Utrolig surt. Skal kontakte support i morgen og høre om det er noe jeg kan få gjort selv, ellers er vel eneste alternativ å sende den inn igjen dessverre.

 

Dårlig førsteinntrykk, men håper og tror det bedrer seg. Ellers var den faktisk overraskende stor, men det er vel fordi jeg er vandt til en liten 15,4"

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe denne, men er (som mange andre) bekymra for den nevnte viftestøyen. Er det nokon som har denne PC-en og kan gi tilbakemelding på det?

 

Prøvde World of Tanks, og viftestøyen ble merkbar med en gang.

Under vanlig bruk hører du en liten sus, men ikke noe voldsomt.

 

Må forresten sende inn min igjen pga 1-tallet.

En annen ting. Når jeg skulle installere Windows la jeg merke til at lagringsdisken kun hadde ledig plass til ca 480GB. Jeg sjekka hva som lå på harddisken og det var en haug av gamle filer fra 2004, 2005 osv.

Aner ikke hva de var til men formaterte hele harddisken.

 

Er det mulig at harddisken har vært i bruk før?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min i et par uker nå. Jeg syns ikke viften bråker i det hele tatt, uavhengig av belastning.

Det skal sies at jeg gikk fra en Envy 17 1085 med mye viftestøy, så det kan være jeg er litt påvirket av hvor mye den bråkte, men jeg vil påstå at dette er en fantastisk maskin med lite støy :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min i et par uker nå. Jeg syns ikke viften bråker i det hele tatt, uavhengig av belastning.

Det skal sies at jeg gikk fra en Envy 17 1085 med mye viftestøy, så det kan være jeg er litt påvirket av hvor mye den bråkte, men jeg vil påstå at dette er en fantastisk maskin med lite støy :)

Absolutt ikke støy, men man hører at det er en vifte som surrer og går når man spiller.

Men jeg er vant til en Acer fra 2008 som knapt lager noe lyd, med mindre den spiller av en CD :p

 

Gleder meg til jeg får tilbake Aryaen, sendte den inn på mandag. Burde ikke ta så lang tid å fikse en tast vil jeg tro.

Lenke til kommentar

TS her.

 

Kjøpte pcen et par dager etter posten startet. Må si jeg er veldig fornøyd.

- Støyen er minimal når på lav belastning

- Støyen er også lav på middels/høy belastnig.

Når det glelder varme er det null stress etter min mening. Har den på fanget hver kveld å ser film.

 

Jeg kjøpte faktisk med en kjølerib, men har aldri brukt den.

 

Viss man skaffer denne, og kjøper en god mus, har man en knall gaming pc til hobbybruk uten at det skal se helt forjævlig ut i stua :)

Lenke til kommentar

Jeg liker den så mye, at jeg kan heller finne på å sitte i sofaen med laptoppen i stedet for å sitte på monster-riggen min (stasjonære PC'en). fordi laptoppen drar alle programmer og spill på et VELDIG akseptabelt nivå at jeg føler ingen forskjell ytelsesmessig på stasjonær og laptoppen. Og siden den er så digg, liker jeg å sitte på laptoppen fremfor stasjonæren.

 

Enig med deg i dette. Føler dette er pcen for de som vil ha ytelsen til en stasjonær, og størrelsen til en laptop. Real pris også.

Lenke til kommentar

Bestile en slik nå i kveld.

 

Endelig tid for å oppgradere fra min trofaste Asus G73JH som jeg har hatt siden 2010.

 

Håper jeg blir fornøyd.

 

Noen tips på hva jeg bør evt. sjekke/installere når jeg får den?

 

Kjører dere Windows 7 eller 8 (8.1) på deres? Har lisenser til begge versjonene, men ikke testet Windows 8 i det hele. Noen som har erfaringer med begge operativsystemene?

Lenke til kommentar

Hør med Multicom først, åpner du den selv så mister du vel fort garanti osv.

 

Sendte som sagt inn min, fikk tilbake en helt ny en i dag faktisk :)

Fornøyd med servicen i hvert fall.

 

 

Edit:

MSI versjonen er forresten på tilbud på Komplett.

Da får man med headset og Windows 8 i tillegg.

 

Smått bitter på at jeg kjøpte Arya for to/tre uker siden og knapt fått brukt den. Og nå er MSI versjonen på tilbud inkludert Windows og headset. Billigere og sannsynligvis bedre å kjøpe MSI versjonen vil jeg tro.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har også kjøpt denne maskinen, og forsøker nå å installere win7 64bit.

 

Jeg booter fra en portabel dvd-rom, og windows kopierer noen filer.

Etter det, står det bare "Starting Windows", og ingenting mer skjer...

 

Noen som har opplevd noe lignende?

 

Etter å ha lest litt rundt, så fant jeg ut at boot mode måtte endres til CSM i BIOS. Skal ha noe med å gjøre at W7 og W8 benytter ulike filsystem.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hatt en GS70 i litt over en uke og må si jeg er rimelig imponert. Ser at flere trekker frem viftestøyen som ett problem, men etter å ha oppgradert firmware så er det blitt mye bedre. Før firmware så svev venstre vifte(GPU) altid samtidig som høyre vifte(CPU) selv om jeg bare surfet på nettet. Nå starter vestre vifte opp kun når jeg starter opp spill. Føler også at CPU viften starter skjeldere enn tidligere.

 

Nå har jeg oppdatert så og si samtlige drivere og oppdatert til windows 8.1 så det er litt vanskelig å si hva som gjorde va, men på MSI sine sider står det at firmwaren skulle hjelpe på viftelyd.

 

Eneste jeg har å trekke på er at det er en bitte liten bug med touchpaden min, det er vanskelig å trykke ned touchpaden i høyre hjørne, men det gjør egentlig svært lite da jeg uansett bare tapper på touchplaten og aldri trykker den helt ned. Ganske digg med å tappe med to fingrer for høyre-klikk og tre fingrer for midt-klikk som jeg bruker til å åpne nye tabs i nettsider. En annen bittliten ting er at du dersom du liker at pc-en din skal se pen ut bør du ha en pusseklut i nærheten da maskinen er sykelig glad i fingermerker!

 

Kan forresten nevne at battriet viser ca 67% igjen og 2 timer igjen med batteritid etter nokså nøyaktig en time med surfing(wifi) med lysstyrken på maks

Endret av jokki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...