Gå til innhold

[Løst] Noen som vet hvor jeg kan finne en slik brikke billig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som dem andre sier, du må sjekke opp om den støtter så mye ram.

Og mest sannsynlig må du vel isåfall gå for 2x4GB brikker.
Mulig det finnes 8gb brikker også, men er ikke helt sikker, men dette koster sikkert mer enn 2x4 uansett ;)

 

*Edit*

Ser ut til at du uansett ikke kan få 8gb.. Sjekka prisguiden til HW på DDR2 SO-Dimm, og det største jeg finner der er 2x2gb..

 

https://prisguiden.no/kategorier/minneram?detailId%5B%5D=2%2853%29&categoryId=27&sort=price&order=asc&pg-q=&price_min=&price_max=

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Den skal støtte 8gb ram. Jeg byttet til meg maskinen med en kompis mot en mini pc og da tok han ut den ene 2gb brikken og byttet den med en 1gb brikke slik at den fikk totalt 3gb ram mot 4gb ram som var originalt. Jeg kunne godt tenke meg 8gb men gidder ikke bruke for mye penger. Finner ikke noe selv. Derfor jeg frir til dere her.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte at 8gb ram ikke er så mye i dag. Skal i hovedsak bruke den til reserve maskin og til å se film og serie når tven er opptatt. Liker den store skjermen og god lyden. Tenkte hvis jeg oppgraderer den kan jeg ha den en stund til før jeg må bytt den ut. Kan være jeg bruker den til litt vide og bilde redigering og,.men har jo Mac så sikkert ikke så mye.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte at 8gb ram ikke er så mye i dag. Skal i hovedsak bruke den til reserve maskin og til å se film og serie når tven er opptatt. Liker den store skjermen og god lyden. Tenkte hvis jeg oppgraderer den kan jeg ha den en stund til før jeg må bytt den ut. Kan være jeg bruker den til litt vide og bilde redigering og,.men har jo Mac så sikkert ikke så mye.

Dropp tanken, det er ikke verdt det:

Bruksmønstret du vil ha tilsier ikke at du trenger mer enn 3GB.

DDR2 er nesten ute av produksjon, for fem år siden var prisene omtrent på paritet med DDR3, siden den gang har DDR2 steget i pris mens DDR3 har sunket i pris, 8GB DDR2 SO-DIMM koster når 1800 kr!

DDR2 støtter også maksimalt 4GB-DIMMs, slik er standarden.

Lenke til kommentar

De dyre PC5300(667MHz) du linket til passer ikke i maskinen til OP, hans krever PC6400.

Forøvrig trenger man ikke betale mer enn kr 480 for 8GB DDR2 PC5300 hvis man leter litt:

http://www.multicom.no/Memory-4GB-SODIMM-DDR2-PC2-5300-667MHz-PATRIOT-PDP/cat-p/c/p3628305

 

Ellers er jeg enig i at 3GB ofte kan være nok for enkel bruk av en reservemaskin.

 

Kompisen din satte i en 1GB med feil hastighet, den avbildede er bare godkjent for PC5300 mens maskinen antagelig skal ha PC6400 siden CPU-bussen er 800MHz.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...