Gå til innhold

? Skjermen til iPhone 6 blir diger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Klart den skal være mobil, men det er nå ikke sånn at det finnes en magisk grense som gjelder for at den skal være mobil. Min nåværende telefon er ganske nøyaktig samme høyde og bredde som en Nokia 3310, men føles allikevel mye mindre klumpete.

 

Nei, for all del. En laptop er vel per definisjon mobil den også, men ikke særlig praktisk å gå rundt med hele tiden. Hvorfor skal telefonen bare bli større og større når man helt fint klarer å se og gjøre nesten hva som helst på en 3.5" og man i tillegg har PC/nettbrett til eventuelle andre oppgaver?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan bli interessant å se salgskurven til 5S etter at den første hypen har lagt seg. Jeg antar at det videre salget (etter hypen) kan bli avgjørende for Apples valg av skjermstørrelser etter dette. For å si det enkelt kan man spørre seg hvor lenge de kan selge den samme telefonen, selv om innmaten får visse oppgraderinger.

Lenke til kommentar

For å si det enkelt kan man spørre seg hvor lenge de kan selge den samme telefonen, selv om innmaten får visse oppgraderinger.

 

Akkurat det synes jeg er lite interessant, for da er det jo faktisk forbedringer. Det som er interessant er hvor mange tlf man kan selge bare med nytt utseende og at innmaten (altså det som faktisk betyr noe) er den samme. Tar man den videre kan man jo spørre seg hvor mange ekstra som kjøper nye modeller fra andre merker og tror det er mye mer nytt bare pga utseende er forandret, men at tlf kanskje er mer lik sånn innvendig enn man skulle trodd.

Lenke til kommentar

For å si det enkelt kan man spørre seg hvor lenge de kan selge den samme telefonen, selv om innmaten får visse oppgraderinger.

 

Har aldri skjønt meg på dette argumentet? Mener du altså at innmaten, ytelsen og opplevelsen denne gir telefonen er nedprioritert iforhold til det å på død og liv forandre design hele tiden?

 

For meg virker det nesten som at hovedproblemet flere har med Apple og iPhone er at de går så fort "lei" et design og utseende, at de av en eller annen merkelig grunn har en trangt til at dette må forandre seg fra år til år kontra det å være fornøyd med og verdsette det som er der. For meg høres dette ut som et helt vannvittig tredjeverdens problem, ja rett og slett et aldri så lite luksusproblem.

 

Og hva med de som er strålende fornøyde med det designet som er, hva skal de gjøre når designet plutselig er forandret til noe de liker mindre og de da ikke lenger har noe kraftigere og bedre alternativ å gå til? Denne argumentasjonen kan så definitivt kjøres begge veier og jeg finner det litt snodig å legge det frem på en måte som på mange måter tilsier at du heller nytt design og utseende kontra forbedret maskinvare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...