Gå til innhold

– Kinect vil ikke hente inn data om deg til reklamer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det blir du. Og det verste er at du ikkje bryr deg eingong.

 

Nei kunne ikke bry meg mindre. Jeg vil heller ha reklame som er relevant til mitt forbruksområde en å få reklame for all mulig dritt jeg ikke bryr meg om.

 

Og om jeg hadde vært skikkelig redd for overvåkning så måtte jeg kvitte med med samtlige nettbrett og laptop's i huset. Da det er kamera og mikrofon i disse om kan overvåkes. Måtte også kvitte meg med mobiltelefonen min som har GPS i seg som kan til enhver tid se hvor jeg befinner meg...samt den har mikrofon og et kamera.

 

Måtte også koble ifra web cam og mikrofon til min spill pc da uvedkommende kan koble seg på den og overvåke meg også.

 

Faen...jeg må kaste ut tv også siden den har mikrofon og kamera montert i ramma!

 

Og pokker...jeg kan ikke gå ut lenger heller...det er både private og offentlige overvåknings kameraer ute som folk kan overvåke meg med.

 

Men heldigvis...heldigvis så er jeg ikke så paranoid. Og for å være helt ærlig så om noen synes det var jævla interesant å se meg sitte i sofaen å slappe av mens jeg ser på noe sært scifi på flixern....så værsågod altså.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg er spesielt stresset over dette...nettleserne mine innhenter informasjon på sider jeg surfer på for å gi meg reklame som er relevant til mine interesser.

 

Å hjelpes....jeg overvåkes!

 

Men der er jo greit fordi du velger det jo selv, for oss andre som liker å holde et digitalt fotavtrykk til det minimale er det en annen sak. Folk deler jo rundt seg med så mye info nå at det gjør vinningskriminalitet til en lek. Nettvett er gått ut med /care.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ingen grunn til å stole på MS når det kommer til kva di vil samle inn og ikkje. På det punktet har di ingen troverdighet.

 

Nettvett og digitalt fotavtrykk har gått mange hus forbi. Det krever gjerne litt av deg sjølv å være bevisst på dine egne valg og kva du tillater andre å innhente av info. Di fleste lar være å bry seg fordi di ikkje har nødvendig kompetanse eller ork til å sette seg inn i kva muligheter di har til å påvirke info-flyten eller di føler det er tryggare å leve inne i sin egen boble der alt og alle blir overvåka til det beste for samfunnet.

Lenke til kommentar

 

Nei kunne ikke bry meg mindre. Jeg vil heller ha reklame som er relevant til mitt forbruksområde en å få reklame for all mulig dritt jeg ikke bryr meg om.

 

Og om jeg hadde vært skikkelig redd for overvåkning så måtte jeg kvitte med med samtlige nettbrett og laptop's i huset. Da det er kamera og mikrofon i disse om kan overvåkes. Måtte også kvitte meg med mobiltelefonen min som har GPS i seg som kan til enhver tid se hvor jeg befinner meg...samt den har mikrofon og et kamera.

 

Måtte også koble ifra web cam og mikrofon til min spill pc da uvedkommende kan koble seg på den og overvåke meg også.

 

Faen...jeg må kaste ut tv også siden den har mikrofon og kamera montert i ramma!

 

Og pokker...jeg kan ikke gå ut lenger heller...det er både private og offentlige overvåknings kameraer ute som folk kan overvåke meg med.

 

Men heldigvis...heldigvis så er jeg ikke så paranoid. Og for å være helt ærlig så om noen synes det var jævla interesant å se meg sitte i sofaen å slappe av mens jeg ser på noe sært scifi på flixern....så værsågod altså.

 

HAHA! Good one :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Kan ikke si jeg er spesielt stresset over dette...nettleserne mine innhenter informasjon på sider jeg surfer på for å gi meg reklame som er relevant til mine interesser.

 

Å hjelpes....jeg overvåkes!

 

Men der er jo greit fordi du velger det jo selv, for oss andre som liker å holde et digitalt fotavtrykk til det minimale er det en annen sak. Folk deler jo rundt seg med så mye info nå at det gjør vinningskriminalitet til en lek. Nettvett er gått ut med /care.

Problemet her, som LarZen og er inne på, er at det har blitt vanvittig populært å hetse MS for alt de finner på i disse dager, bare fordi de hadde en dårlig lansering av den nye Xboxen.

Det er ganske komisk å lage masse styr over Kinect, når du allerede sikkert har to tablets, 5 telefoner, en laptop eller to og diverse annet utstyr med både kamera og nettilkobling.

Nettopp på grunn av all fokusen Kinect har fått rundt dette så vedder jeg på at det vil ta ca 10 minutter for en eller annen hacker/ingeniør å finne ut om Kinect faktisk streamer data til en eller annen server på jevnlig basis.

Lenke til kommentar

Problemet her, som LarZen og er inne på, er at det har blitt vanvittig populært å hetse MS for alt de finner på i disse dager, bare fordi de hadde en dårlig lansering av den nye Xboxen.

Det er ganske komisk å lage masse styr over Kinect, når du allerede sikkert har to tablets, 5 telefoner, en laptop eller to og diverse annet utstyr med både kamera og nettilkobling.

Nettopp på grunn av all fokusen Kinect har fått rundt dette så vedder jeg på at det vil ta ca 10 minutter for en eller annen hacker/ingeniør å finne ut om Kinect faktisk streamer data til en eller annen server på jevnlig basis.

Problemet er at ting som Kinect eksisterer.

Lenke til kommentar

Problemet er at ting som Kinect eksisterer.

"Problemet" er at folk henger seg opp i alt. Og ikke gir ting en sjans før dem dømmer noe sønder og sammens.

 

Alle vet jo at første utgave av Kinect ikke var bra nok. Den nye utgaven skal være vesentlig bedre og kan bli en kjempe bra ting XBO vil ha.

 

Det blir som å si at det er bare tull å sette et kamera i en telefon pga bildekvaliteten er helt elendig i dem første utgavene. Ting må få sjans til å vokse og bli forbedret.

 

Og bare pga mange ikke liker funksjoner som Kinect har betyr ikke at Kinect ikke har livets rett. Om en skulle hørt på alle dem som sier nei til alt som er nytt og anderledes så hadde vi sikkert aldri hatt fks nettbrett. Noe en gjeng hater og ikke ser vitsen med. Mens andre elsker det...

 

Sitter å skriver dette på en iPad btw... :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser ingen grunn til å stole på MS når det kommer til kva di vil samle inn og ikkje. På det punktet har di ingen troverdighet.

Hæ? De har vel ikke vert uærlige når det kommer til hva de samler inn, men hva de har blitt tvunget til å dele, og der er de ikke verre enn Google, Yahoo, Facebook og Apple.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ser ingen grunn til å stole på MS når det kommer til kva di vil samle inn og ikkje. På det punktet har di ingen troverdighet.

Hæ? De har vel ikke vert uærlige når det kommer til hva de samler inn, men hva de har blitt tvunget til å dele, og der er de ikke verre enn Google, Yahoo, Facebook og Apple.

MS har nekta for at di har samla inn det som NSA har krevd, så kan du jo tolke det som du vil. Men er enig i at MS ikkje er verre enn Google, Yahoo, Facebook og Apple. Alle fem samler inn info om deg som du i utgangspunktet ikkje er klar over at du gir fra deg.

Lenke til kommentar

Men heldigvis...heldigvis så er jeg ikke så paranoid. Og for å være helt ærlig så om noen synes det var jævla interesant å se meg sitte i sofaen å slappe av mens jeg ser på noe sært scifi på flixern....så værsågod altså.

 

Du er kanskje ikke paranoid men du er heller uvitende om hva overvåkning og innsamling av informasjon om deg betyr.

 

Det er ingen som sitter å ser på deg eller hører på dine private samtaler men det er en datamaskin som samler inn info og et dataprogram som analyserer informasjonen som blir samlet inn. Hvis man nevner 'triggerord' i kommunikasjon som Skype, FB eller annen sosial media eller over telefon blir dette tagget. Ikke nok med det men siden det er så billig med lagring og heller lettere å lagre alt om alle så gjør nettopp NSA dette. Før var man uskyldig til det motsatte er bevist men nå er alle skyldig til det motsatte er bevist.

 

Her er en del av et sitat fra en annen tråd:

 

 

 

"De ønsker å lagre all informasjon om alle. Når så tiden går og samfunnet og normene forandrer seg kan de en gang i fremtiden ta frem det de ønsker fra dette arkivet og det kan brukes til å underbygge en hvilken som helst rettslig anklage, om den er sanne eller ikke betyr ingen ting."

 

tl;dr: Du er ignorant. Du kan le nå men jeg tror ikke du vil beholde latteren hvis vi ender opp i en politistat og i 1984.

Endret av fenele
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Problemet" er at folk henger seg opp i alt. Og ikke gir ting en sjans før dem dømmer noe sønder og sammens.

 

Alle vet jo at første utgave av Kinect ikke var bra nok. Den nye utgaven skal være vesentlig bedre og kan bli en kjempe bra ting XBO vil ha.

 

Det blir som å si at det er bare tull å sette et kamera i en telefon pga bildekvaliteten er helt elendig i dem første utgavene. Ting må få sjans til å vokse og bli forbedret.

 

Og bare pga mange ikke liker funksjoner som Kinect har betyr ikke at Kinect ikke har livets rett. Om en skulle hørt på alle dem som sier nei til alt som er nytt og anderledes så hadde vi sikkert aldri hatt fks nettbrett. Noe en gjeng hater og ikke ser vitsen med. Mens andre elsker det...

 

Sitter å skriver dette på en iPad btw... :)

Sitter og venter på at du har med reklamer i innleggene dine Larzen.

 

Oh wait, you already did...

 

 

Kinect.... they lied about it last time. why would they lie again? o.O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...