Gå til innhold

Ezmeralda prøver å trene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat...

Vel, har du noen tips til hvordan jeg burde begynne styrketreningen? har for tiden ikke annet enn en matte og to 2,5 kg vekter å jobbe med før jeg begynner på studio, men det er vel nok sånn til å begynne med?

Det beste er å trene på et treningssenter, men inntil videre kan du bruke hantlene til styrkeøvelser som utfall, side manual raises, bicepscurl, arnoldpress og hantelpress, for eksempel. Bruk google og youtube for å finne ut hvordan du gjør øvelsene.

Lenke til kommentar

Takk for tips

Jeg tror ikke jeg skal spise mer da jeg ikke vill opp i vekt, men ned. Jeg bryr meg om muskler, men ikke på samme måte som dere.

Jeg vil nå frem til et sunt, naturlig utseende. Dette krever egentlig ikke mye av oss jenter, bare vi holder det gående.

Dere har som mål å bli større, derfor er det viktig for dere å spise mye og trene hard styrke. Forståelig, og for all del, dere får kjemperesultater!

Jeg, som jente, ønsker vel heller det motsatte (uten å se helt anoreksia ut). Jeg vil ned i vekt, men på en sunn og naturlig måte. Men jeg ønsker ikke bare å være tynn, litt muskler er fint, og da må selvfølgelig styrketrening til i tillegg til løping. Men vil ikke ha hovedfokuset på muskelbyggingen.

 

Og ang. mat, slapp av jeg spiser allerede kjempemye. Om det var lovlig ville jeg ha giftet meg med maten og fått barn med den (dere tar poenget)

 

Mitt "kvinneideal" har uansett store hofter og pupper, ikke bare muskler (vet jeg overdriver litt her).

Det er uansett en grunn til at jeg har Joan som avatarbilde. Men jeg er takknemlig for all hjelp, og ja jeg skal selvfølgelig trene styrke og setter fremdeles pris på tips om forskjellige øvelser jeg kan gjøre osv.

 

Håper jeg ikke virker bitch pga jeg skriver dette.

Lenke til kommentar

Jeg hadde selv gode resultater med styrketrening i form av baseøvelser (markløft, benkpress, knebøy), men jeg synes forumet får det til å virke som styrketrening er den eneste måten å bygge en bedre kropp på.

 

Har du vurdert svømming?

Drev en del med svømming før men måtte slutte da jeg alltid ble seksualtrakkasert av de gamle mennene der, var den eneste i bikini der så kanskje jeg la litt opp til det selv, men ja..

Men svømming er kjempebra!

Lenke til kommentar

Det er så klart ikke den eneste måten, men Snerkfrøken skrev i det første innlegget at det er løping og styrketrening hun er interessert i å drive med og de fleste brukerne i denne kategorien driver med styrketrening, så da er det lettest å fokusere på det man har litt kompetanse om.

That's right, vil hovedsakelig fokusere på løping og styrketrening. Og jeg forstår hvorfor jeg får så mye info om styrke her da det er det dere kan mest om, har absolutt ikke noe imot det. Men seff, svømming er jo også en bra måte å trene på. Gikk en periode på roing, også bra trening.

Lenke til kommentar

Drev en del med svømming før men måtte slutte da jeg alltid ble seksualtrakkasert av de gamle mennene der, var den eneste i bikini der så kanskje jeg la litt opp til det selv, men ja..

Men svømming er kjempebra!

Trist å høre, da jeg finner svømming til å være den beste trening jeg har erfart. Hvorfor i alle dager skriver du at du la opp til det? Uansett, har du ingen andre svømmehaller der du bor? Er det mulig at de gubbene nå er for gamle for å trene?

Endret av Laughing Madcap
Lenke til kommentar

Til å begynne med. Hun kan jo øke etter hvert om hun kan jo øke etterhvert om hun føler for det.

Ja er det som er planen. Jeg er på nivå med en sopp for øyeblikket når det kommer til styrke, så kommer til å trenge tid på å komme igang. Starter med 1 til 2 ganger i uken tenker jeg.

Lenke til kommentar

Trist å høre, da jeg finner svømming til å være den beste trening jeg har erfart. Hvorfor i alle dager skriver du at du la opp til det? Uansett, har du ingen andre svømmehaller der du bor? Er det mulig at de gubbene nå er for gamle for å trene?

Bor i en nokså liten by så vi har desverre ikke flere svømmemuligheter (unntak havet). Enig i at svømming er kjempebra trening, merket stor forskjell bare på den nokså korte tiden jeg gikk der.

Tror det er like mange gubber der som før, når de eldste dør kommer det alltids nye...

Lenke til kommentar

Det beste er å trene på et treningssenter, men inntil videre kan du bruke hantlene til styrkeøvelser som utfall, side manual raises, bicepscurl, arnoldpress og hantelpress, for eksempel. Bruk google og youtube for å finne ut hvordan du gjør øvelsene.

Oki, skal prøves! Hvor mange repetisjoner vil du anbefale for en med muskelstyrke på linje med en nyklekt larve?

Lenke til kommentar

Ja er det som er planen. Jeg er på nivå med en sopp for øyeblikket når det kommer til styrke, så kommer til å trenge tid på å komme igang. Starter med 1 til 2 ganger i uken tenker jeg.

Kondis er vell det viktigste. Men du kan jo begynne med å sette av X antall dager til kondis og X antall dager til styrke så får du tilpasse når du vet ordentlig hvordan det er :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Hvis du vil stramme opp så bør du trene så hard styrke du kan, da går det raskest, trener du mer enn bare vedlikeholdstrening etter det vil du få "store" muskler ..

Lenke til kommentar

Ettersom du spesifiserte målene dine litt mer i et innlegg over her er du nok på riktig vei ja. En kombinasjon av løping og styrketrening vil gjøre deg godt, og vil gjøre at du når målene dine over tid.

 

Vil egentlig anbefale deg to helkroppsøkter med styrke i uken, og løping eller annen kondisjonstrening etter ønske.

Lenke til kommentar

Ettersom du spesifiserte målene dine litt mer i et innlegg over her er du nok på riktig vei ja. En kombinasjon av løping og styrketrening vil gjøre deg godt, og vil gjøre at du når målene dine over tid.

 

Vil egentlig anbefale deg to helkroppsøkter med styrke i uken, og løping eller annen kondisjonstrening etter ønske.

Er det jeg har tenkt til, ihvertfall med det første. Så tenkte jeg kanskje to-tre dager med kondisjonstrening. Mulig jeg velger å kombinere noen av dagene, litt styrke, litt kondis. På den måten kan jeg løpe kortere, men fortere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...