Gå til innhold

Ezmeralda prøver å trene


Anbefalte innlegg

Passer bra, tenkt til å ha pause fra styrketrening frem til torsdag/fredag. I morgen tenkte jeg å kanskje prøve spinning, sammen med litt jogging, for å få litt variasjon. Mulig jeg tar noen få styrkeøvelser også da jeg er tilbake på treningsstudio, men skal hovedsakelig fokusere på utholdenhet og kondis.

 

Du skal spise taco hos meg. Ikke fanden om vi skal trene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dagens økt

 

Treningen i dag gikk veldig fint. Var nede på treningssenteret og fikk trent veldig variert, enkelt og greit fornøyd med økta.

 

3 km jogging/løping/sprint

 

15 minutter spinning, 6 km

 

120 sekunder planke - Dette var utrolig tungt, holdt på å måtte gi meg underveis.

 

2x20 og 2x15 sidelengs beinløft

 

3x15 og 2x10 knebøy

 

1 minutt sidelengs planke x2 - Kjente helvettesilden brenne i armene under det siste minuttet

 

3x15 sit-ups

 

3x10 push-ups

 

Ble litt mer styrke enn jeg hadde tenkt men følte jeg hadde energi nok til det.

Nå blir det pause-dag i morgen før jeg fortsetter igjen på fredag. Mulig jeg drar på hytta til helgen, da blir det dessverre ikke mulighet for noe spesiell trening bortsett fra fjellturer og lemping av tømmer. tjohei!

 

Lenke til kommentar

Dagens økt

 

I dag løp jeg 3,5 km.

Løpingen gikk fint, jeg varierte mellom rolig jogg og rask løping. Hadde en del problemer med beina, siste kilometeren var smertefull.

Fikk ikke startet treningen før klokken åtte så jeg rakk ikke stort, positive ved å trene så sent på en fredag er at du nesten har hele treningssenteret for deg selv.

Lenke til kommentar

Dagens treningsøkt

 

Løp 2,5 km - Skulle egentlig løpe 2 km, men bestemte meg for å løpe litt lenger. Fokuserte i dag på å holde et jevnt tempo over lengre tid, løp derfor nesten hele strekningen uten å stoppe. Økte farten en del på slutten.

 

10 min steppemaskin (?) - Brukte denne øvelsen mer som en avlastning etter løpingen, men den fikk opp pulsen.

 

Sit ups (maskin) - 3x20 25kg, 1x20 20kg, hadde en tendens til å bruke lår-musklene istedenfor magen på slutten av øvelsene når jeg tok 25 kg. Måtte derfor gå ned til 20 på siste repetisjon. Dette gikk fint.

 

2x10 10kg "Rotary Torso"

 

Knebøy 5x15

 

Planken 120 sek

Lenke til kommentar

I dag er det mandag og dvs. styrketrening (tjohei!)

 

10 min steppemaskin - brukte dette som oppvarming i dag, hovedsakelig for å få litt varme i kroppen.

 

4x15 sit-ups 20kg

 

1x10 25kg, 1x10 20kg og 1x10 10kg "Chest press"

 

4x15 35kg "Adductor" - Denne øvelsen er Satans verk.

 

4x15 40kg "Abductor" - Samme gjelder denne.

 

10 leg rises - Prøvde meg litt frem, fin øvelse som jeg kommer til å ta flere repetisjoner av senere.

 

4x15 knebøy

 

2x20 utfall 5kg

 

3x13 bicepscurl 10 kg stang

 

3x10 Arnoldpress 5,5kg

 

3x13 Hantelpress 5,5kg

 

3x13 Side Manual Raises 5kg

 

4x15 Dombbell rows 5,5kg

 

De siste øvelsene var tunge, men jeg merker at blant annet "side manual raises" begynner å bli litt lettere selv om det fremdeles er satans tungt. Ville ikke trene noe kondisjon i dag da jeg skal løpe en lengre strekning i morgen.

Lenke til kommentar

Herregud, så mange øvelser :p Du har ikke vurdert å gå opp i vekt og ned på repetisjoner? Da trenger du ikke ta så mange varianter før du føler deg "fornøyd" med dagens trening.

Haha ja vet, men liker å variere. Har tenkt til å gå opp i vekt, men skal først finne ut hvilke øvelser jeg trives mest med osv.

Foreløpig løper jeg vel egentlig bare rundt på senteret og prøver det jeg kommer over.

Lenke til kommentar

ay ay

Ja vet det ser rotete ut for tiden, skal som sagt korte ned etterhvert og heller ta flere repetisjoner. Som dere vet har jeg nettopp begynt på studio og prøver meg derfor frem en del, men nå som jeg begynner å bli kjent med apparatene der blir det nok litt færre øvelser men flere repetisjoner.

Lenke til kommentar

Dagens treningsøkt - kondisjons test

 

I dag, og tirsdagene fremover, kommer jeg til å løpe en strekning på 6 km der jeg tar tiden. Dette blir på en måte en slags test-dag der jeg får sjekket hvordan jeg ligger an kondisjonsmessig og om det er noen forbedring siden sist.

 

I dag løp jeg på omtrent 49 minutter noe som er utrolig mye bedre enn når jeg begynte (brukte tidligere 30 min på 3 km). Det er fremdeles en god vei å gå til jeg er helt fornøyd, men det kommer seg ihvertfall. Hadde en del problemer med beina i dag, dette gjorde at jeg i starten slet med å komme i gang.

Lenke til kommentar

Dagens treningsøkt

 

I dag tok jeg det ganske rolig og varierte mellom kondisjonstrening og styrke. Fremdeles problemer med beina, men det var mye bedre enn i går.

 

2 km jogging - jogget som oppvarming i dag, veldig støl fra 6 kilometeren så bestemte meg for ikke å løpe så langt. Løp sammenhengende i 1,20 km, gikk omtrent 0,30 km for så å løpe med høyt tempo den siste halve kilometeren. Brukte ganske presist 15 minutter.

 

4x7 vanlig knebøy og 3x7 knebøy 10 kg - Startet med vanlig knebøy før jeg bestemte meg for å legge på noen kilo. Brukte bare en vektplate som jeg holdt fremfor meg mens jeg utførte øvelsen. Dette var selvfølgelig tyngre, men bedre.

 

3x10 sit-ups maskin 20kg - no problemo, må gå opp til 25 kg tror jeg. Blir også flere repetisjoner neste gang, tenker 5x10

 

3x10 push-ups

 

120 sekunder planke - dette var som vanlig jævlig, men det blir lettere og lettere for hver gang.

 

1/2 minutt sideplanke x2 - Klarte ikke gjennomføre 1 minutt på hver side i dag.

 

1x15 sidelengs beinløft x2 - Dette gikk litt for greit, skal øke til 2x15 på hver side.

Endret av Snerkfrøken
Lenke til kommentar

I dag ble det en veldig kort økt.

 

30 minutter jogging - Bestemte meg i dag for å heller løpe på tid enn distanse. Jeg løp 3,85 km i løpet av de 30 minuttene, stor forbedring siden jeg startet. 3 kilometeren klarte jeg å gjennomføre på rundt 23 minutter (23.15).

 

Sit-ups (maskin) 20 og 25kg 5x10 - tok 4x10 20kg og 1x10 25kg. Skulle egentlig bare ta 20kg men bestemte meg i siste liten for å øke. 25kg gikk fint, kommer til å kjøre 5x10 25kg neste gang.

Lenke til kommentar

Dagens økt

 

Kom meg ikke på treningssenteret i dag, så det ble en veldig enkel hjemme-økt.

 

120 sekunder planke - slet litt med denne i dag

 

4x15 sideveis beinløft

 

3x13 side manual rises

 

2x 3x13 bicepscurl 6 kg vekter - Litt variasjon, pleier å ta denne øvelsen med 10 kg stang. Dette var tyngre, men bedre.

 

7x7 knebøy 5 kg

Lenke til kommentar

Mandag 28.10.13

 

15 minutter jogging - løp 1,93 km, kunne ha gitt mer.

 

5x10 sit-ups 25kg

 

7x7 knebøy - Prøvde meg frem med vekt på skuldrene i dag (maskin), men det gikk ikke så bra. Sikkert fordi jeg ikke hadde teknikken. Klarte derfor bare 3x7 med vekt 10kg. Tok 4x7 vanlig knebøy, skal heller fortsette med å holde vektplata foran meg neste gang eller manuelt ha vekt på skuldrene.

 

Rakk ikke mer i dag, skal prøve å ta det igjen i morgen.

Lenke til kommentar

Tirsdag 29.10.13

 

TESTDAG

 

6 km jogging - 46,21 minutter (3 km 21,40 minutter)

 

Selv om det ikke er snakk om mange minuttene har jeg klart å øke hastigheten litt siden sist. Forige uke løp jeg 6 km på litt over 49 minutter (har ikke nøyaktig tid da det skjedde noe feil med klokka, tror kanskje det var nærmere 53 minutter) så jeg har klart å korte ned tiden med minst 3 minutter, noe jeg syntes er bra. Løp tidligere 3 km på 30 minutter, i dag brukte jeg bare 21,40 minutter. Tjohei! Morsomt å se fremgang.

Lenke til kommentar

Torsdag 31.10.13

 

Trente i dag på skolen. Det var smått om plassen på det lille treningsrommet men jeg fikk gjort det jeg skulle og enda litt til.

 

2 km jogging - oppvarming

 

4x15 sideveis beinløft

 

5x10 sit ups manuelt

 

3x10 push ups

 

Planken 120 sekunder

 

Sideplanken 30 sekunder x2 - Her kunne jeg klart mer

 

Knebøy 20kg stang 3x7 og 3x15 - Var nytt for meg å ta knebøy med vekt på skuldrene, slet derfor litt med teknikken i starten.

Lenke til kommentar

Ser at du begynner å få resultater. Godt jobba! Støtter opp under det som allerede er sagt når det gjelder vekt og repetisjoner. Nå som du begynner å bli vant med å trene kan det vært lurt å hoppe på et ferdig program og gå ned i antall repetisjoner. Og fortsett med knebøy med vekt, det kan bare bli bra!

Endret av Coa
Lenke til kommentar

Ser at du begynner å få resultater. Godt jobba! Støtter opp under det som allerede er sagt når det gjelder vekt og repetisjoner. Nå som du begynner å bli vant med å trene kan det vært lurt å hoppe på et ferdig program og gå ned i antall repetisjoner. Og fortsett med knebøy med vekt, det kan bare bli bra!

Jo takk, jeg prøver ihvertfall!

Skal begynne å gå ned på repetisjoner og opp i vekt ja. Når det kommer til treningsprogram liker jeg foreløpig å ha styringa selv med hjemmemekka program/ukeplan tilpasset mitt "behov". Har egentlig ikke tenkt på å følge et ferdig ett, men det er nok lurt. Får se hva jeg kommer over.

Og knebøy skal jeg selvfølgelig fortsette med, men må nok holde det på 20 kg en stund til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...