Gå til innhold

Ezmeralda prøver å trene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå laget en treningsplan for ukene fremover, det blir styrketrening 2 ganger i uka og kondisjonstrening 4 ganger i uka (2 av kondisjonsøktene er ganske korte). På styrkedagene har jeg skrevet ned masse forskjellige øvelser som jeg gleder meg til å prøve.

 

Blir pausedager to ganger i uka, Onsdag og Lørdag (med unntak av denne uka da jeg tar styrketreningen som egentlig skulle vært på mandag, på onsdag).

 

Så får vi se hvordan det går.

Lenke til kommentar

Keep it simple:

Squats*/legpress

Push ups/Bench press

Pull/chinups eller pulldowns

Cable/dumbbell/barbell rows

Shoulder/army press

Bicepscurls
Tricepspress

Crunches

 

Rumpe ekstra:
Hip thrust
Glute bridge
Kickbacks

 

*lett å skade seg, få en trener til å vise deg teknikk.

Endret av fenele
Lenke til kommentar

Keep it simple:

 

Squats*/legpress

Push ups/Bench press

Pull/chinups eller pulldowns

Cable/dumbbell/barbell rows

Shoulder/army press

Bicepscurls

Tricepspress

Crunches

 

Rumpe ekstra:

Hip thrust

Glute bridge

Kickbacks

 

*lett å skade seg, få en trener til å vise deg teknikk.

 

Har allerede skrevet ned flere av øvelsene du foreslår, men skal undersøke de andre også. Kan legge ut liste over hva jeg har trent senere i dag, hvor mange repetisjoner osv.

Lenke til kommentar

Dagens treningsøkt:

 

I dag kjørte jeg kun en kort økt med styrke, var uvandt men jeg tror det kan bli bra etterhvert.

 

3x15 "Side manual rises" - gikk bra de to første gangene, siste gangen var det tungt.

 

3x15 "Hantelpress" - Her brukte jeg istedenfor vektene en vekt stang (usikker på vekt, men veide en del mer enn vektene) Øvelsen gikk forsåvidt bra, men kjente det svei i armene på slutten.

 

3x15 "Arnoldpress" - Brukte de vektene igjen her, gikk forsåvidt fint, var selvfølgelig tungt på slutten.

 

3x15 "Bicepscurl" - Dette gikk veldig lett, burde hatt tyngre vekter. Bruker vektstanga neste gang. Ellers en grei øvelse, kjenner det såklart i armene.

 

3x15 "Utfall" - Var tungt og litt vanskelig, spesielt med tanke på at jeg har litt problemer med knærne. Ellers gikk øvelsen fint, ble sliten av øvelsen så den funket.

 

Mer enn dette rakk jeg ikke i dag. Syntes jeg fikk til øvelsene ganske bra, kommer til å legge til noen fler øvelser etterhvert. Kommer nok ikke til å bli noen Hulk av de greiene her, men litt fremdrift håper jeg ihvertfall på å få. Kommer til å øke vekten litt etterhvert.

 

Noen forslag til andre øvelser jeg kan gjøre i tillegg til dette, eller holder dette i første omgang?

 

Edit: vektene veide 5 kilo, ikke 2,5.

Lenke til kommentar

Du har ingen ryggøvelser, kjør dumbbell rows. Å kjøre alle øvelser med samme vekt og kun ha 5kg manualer blir for lett. Det skal være tungt å ta 12-15 reppere og det skal stoppe opp der. Klarer du mer enn 15 reps er det for lett vekt.

Ja savnet noen ryggøvelser og mageøvelser. Også enig i at 5 kilo blir for lett på de fleste øvelsene, kommer derfor til å øke vekten en del her.

Lenke til kommentar

Dagens treningsøkt:

 

I dag trente jeg på skolen, hadde derfor tilgang til flere vekter,tredemølle og spinningsykler.

 

40 minutter spinning - Tredemøllene var ikke ledige i starten så jeg valgte isteden å sykle. Fikk mye ut av økta. Holdt god fart med nokså stor motstand. Holdt det gående uten pauser. Gjennomsvett da jeg var ferdig, kort sagt fornøyd.

 

3x15 knebøy/squats - Gikk veldig fint, litt usikker på om jeg har teknikken rett. Kommer til å øke antall repetisjoner neste gang. Får innleggssåler snart, da blir det sikkert lettere å bøye knærne riktig.

 

1x15 og 1x10 beinløft (sidelengs) på hver side - Gikk bra.

 

3x15 sit ups - gikk fint, men usikker på om jeg gjør det helt riktig. Får ofte vondt i ryggen av denne øvelsen, selvom det gikk fint i dag.

 

2 minutter planke - Dette var svært tungt, men jeg klarte å holde meg igjennom hele.

 

1/2 minutt x2 "sidelengs" planke - Dette gikk greit, men har som mål å klare ihvertfall 1 minutt på hver side.

 

2x10 push ups - Er ekstremt svak i armene så dette er en øvelse jeg sliter veldig med, men tror den likevel er nødvendig.

 

3x10 dumbbell rows 6 kg - tungt, men fin øvelse.

 

1x15 og 1x10 bicepscurl 15 kg stang - Veldig tungt, klarte ikke gjennomføre 2x15.

 

1 minutt rolig jogg, 1 minutt sprint, 1 minutt rolig jogg - Dårlig tid på slutten, så rakk ikke mer enn 1 repetisjon av dette.

 

5 minutter rolig jogg - Fin avslutning på økta.

 

Etter dette rakk jeg såvidt å tøye ut før jeg måtte løpe til bussen. Treningsøkten varte i omtrent en og en halv time (to skoletimer), fikk mye ut av tiden og trente variert. Støl i både armer og bein så jeg må ha gjort noe riktig.

Endret av Snerkfrøken
Lenke til kommentar

Utrolig kort og grei økt i dag

 

Skulle egentlig ta denne økten i går, men da var jeg på underground-konsert så fikk ikke tid.

 

Løp 2 km i terreng - Tross gårsdagens inntak av mannebrus, gikk det helt fint å trene i dag. Faktisk var det bare deilig å komme seg ut. Hadde litt problemer med smerter i det ene beinet da jeg på en eller annen måte klarte å strekke muskelen i leggen i løpet av natten. Siden jeg løp såpass kort fokuserte jeg på å holde et høyere tempo uten gå pauser. Løp i tillegg med bikkja som gjorde at jeg automatisk satt opp farten for å holde tritt med den.

Lenke til kommentar

Skulle egentlig jogge i dag, men bestemte meg for heller å trene ren styrke.

 

4x10 "Side Manual Rises" 5 kg - denne øvelsen får meg til å innse hvor svak jeg egentlig er.

 

2x20 "Utfall" m. 5 kg - Gikk fint bortsett fra at jeg er støl i begge leggene, ble derfor litt klomsete.

 

3x20 "Bicepscurl" 10 kg stang - gikk greit.

 

3x15 "Arnoldpress" 5 kg - Gikk fint.

 

3x15 "Hantelpress" 10 kg stang - Egentlig litt for lett, må økte vekten en del.

 

4x20 "Dombbell Rows" 5 kg - Alt for lett. Må øke vekten en god del for å få noe ut av dette.

 

3x15 "Knebøy" - Gikk greit.

 

3x15 "Crunches"

 

Planken 1 minutt

 

4x20 beinløft (sidelengs)

Lenke til kommentar

Hantelpress med stang er vel egentlig benkpress?

Jo forsåvidt sant det, men eneste vektene jeg hadde tilgjengelig var 5 kiloene så, ja... Fikk mer ut av vektstanga. Men du har rett i at jeg burde ha skrevet benkpress.

 

Fant btw. to tyngre vekter i sta

Hver vekt veier totalt 9 kilo, og gir forhåpentligvis en litt større utfordring enn pinglevektene jeg har brukt tidligere. Prøvde Bicepscurl med dem, måtte gi meg etter to. ...Kvinnemusklene mine er en skam for samfunnet....

Disse kan jeg uansett bruke i morgen til Hantelpress.

 

post-313949-0-50700000-1381671433_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Slutt å snakk så nedlatende om deg selv.

Det her var vel heller ment som selv-ironi, men skal selvfølgelig innrømme at jeg ikke er den med høyest selvtillit her inne. Dette er også en av grunnene for at jeg trener, det får meg til å føle meg bedre.

 

Men vit at jeg ikke ser ned på meg selv, jeg klarer det bra på skolen, er langt ifra overvektig, personlig fornøyd med utseende mitt og har enkelt og greit et veldig fint liv. Liker likevel å bruke selv-ironi på ting jeg ikke får til eller er dårlig i, er ikke ment nedlatende mot meg selv.

Lenke til kommentar

Dagens lille økt

 

Trente en kort økt med kun styrke i dag også, veldig støl fra i går så enkelte av øvelsene var seige. Men jeg kom meg igjennom.

Skriver ikke noe om hver øvelse da det stort sett gikk fint.

 

2x20 Utfall 5 kg

 

3x13 Bicepscurl 10 kg stang

 

3x13 Side manual rises 5 kg

 

2x10 Arnoldpress 6 kg

 

3x15 Hantelpress 6 kg

 

4x15 Dombbell Rows 6 kg

 

3x15 Knebøy

 

3x15 Sit-ups

 

Lenke til kommentar

Dagens treningsøkt

 

60 minutter (+/-) variert løping på tredemølle

Startet med 10 minutter rolig jogg som oppvarming, vekslet siden på gå og løpe fort (holdt meg hovedsakelig til 13 km/t) i 1 minutt om gangen. Jogget rolig de siste 10 minuttene. Løp totalt en strekning på 6 kilometer.

 

Valgte å kun trene kondis i dag da jeg har drevet med mye styrke de siste dagene.

Lenke til kommentar

Passer bra, tenkt til å ha pause fra styrketrening frem til torsdag/fredag. I morgen tenkte jeg å kanskje prøve spinning, sammen med litt jogging, for å få litt variasjon. Mulig jeg tar noen få styrkeøvelser også da jeg er tilbake på treningsstudio, men skal hovedsakelig fokusere på utholdenhet og kondis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...