Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

hvordan ville du forsvunnet helt?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skift telefonnummer, slett facebook, skift navn, flytt.

 

Ja, slette alle mulige spor. Folkeregisteret har i utgangspunktet ikke lov å oppgi opplysninger, men ville også sagt ifra der at du ønsker å være inkognito. Du kan jo risikere å bli meldt ettersøkt til politiet.

 

Aller sikrest er kanskje å flytte utenlands i tillegg.

 

Men det vil jo være litt slemt overfor pårørenda da, selv om dere ikke skulle ha et godt forhold pr idag.

Endret av Fjellvåken
Lenke til kommentar

Jeg hadde bare pakket det viktigste og dratt. Reist med buss eller tog som gjør at jeg ikke trenger å oppgi navn. Fått meg en eller annen svart jobb når jeg hadde funnet meg et sted i Skandinavia jeg ville bo. Blir ikke bedt om pass på grensa i Skandinavia, derfor blir jeg heller ikke registrert. Kanskje couchsurfet og dumpsterdive frem til jeg hadde en svart jobb og kunne leie leilighet. Så hadde jeg leid leilighet under et pseudonym. De aller færreste private utleiere sjekker ID når de leier ut. Hvis de gjør det så går man bare videre til noen andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Laget noen falske lønnsslipper og søkt boliglån i DNB (liker ikke DNB) og deretter overført pengene på en hemmelig konto i Sveits før jeg tok dem ut når jeg ankom Thailand... Brukt noen lapper på å skifte identitet for så å leve livets glade dager i det fjerne asia!!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Om du er over 18 så er det vel bare å flytte. Innenfor EU så krever det jo ingenting egentlig, bare en enveis billett for hvor du har lyst til å dra.

 

Og ja, du blir jo sikkert sporet opp om noen virkelig vil finne deg, men hva skal de personene i så fall gjøre? De kan jo sende deg meldinger, eller ringe, men du velger jo selv om du vil svare. De kan banke på døren, men du velger selv om du vil åpne. De kan stoppe deg på gaten, men du velger selv om du vil ignorere det.

Lenke til kommentar

 

Ja, slette alle mulige spor. Folkeregisteret har i utgangspunktet ikke lov å oppgi opplysninger, men ville også sagt ifra der at du ønsker å være inkognito. Du kan jo risikere å bli meldt ettersøkt til politiet.

 

Aller sikrest er kanskje å flytte utenlands i tillegg.

 

Men det vil jo være litt slemt overfor pårørenda da, selv om dere ikke skulle ha et godt forhold pr idag.

Det var en veldig spennende dokumentar om akkurat hvordan gjøre dette, og hva som var viktg å ha kontroll på . Rdar/mobiltelefon ..bla. bla. Den kunne man se på youtube, men husker ikke hva den heter.

Endret av ZPAS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...