Gå til innhold

Iran og USA er kommet til enighet!


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

Har inntrykk av at en fin strategi i sånne situasjoner er å bare overse de mindre konstruktive innleggene og å bruke tiden på de mest konstruktive. Når noen skriver en skikkelig usaklig kommentar i en tråd ser jeg på det mest som støy eller kanskje underholdning. Folk skriver masse tull på nettet , ingen grunn til å la seg provosere av det , bedre å bare bruke energien på de gullkornene som dukker opp av og til :)

 

Takk, men jeg er så langt fra flink til å ignorere, som du sikkert har lagt merke til nå. Skal prøve det, men er ikke enkelt. :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

..Hva har jeg sagt nå? Har jeg sagt noe som motsier at de er fiender med Saudi-Arabia? Nei, det vil jeg ikke påstå. :)

Ved "å analysere" Iran uten å ta med de galne araberne fra den arabiske halvøy vitner det vel om det ikke nytter å "jeg har bare ikke tatt de med". Det vitner om at ideologisk hat mot den en ønsker å ramme. I ditt tilfelle, ditt rasistiske hat mot israelere og amerikanere (ie vesten).

 

Kan godt stemme at Israel er gode til mye, men jeg har respekt for de fleste mennesker, uansett om de er Kristne, jøder, homofile, du forstår hva jeg mener.

Foruten det åpenbare at kommunister er ukjent med ordet respekt i det virkelige liv, så er dette vel egentlig å gå utenom poenget. Nemlig det usedvanlige effektive middelet ovenfor muslimer som krangler og en ønsker skal være enige i 1 sekund; jøde.

 

Jeg er ikke pro-prestestyret, men jeg mener dem er et legitimt regjeringsapparat, og jeg mener det funker til sitt formål.

Javisst fungerer de til sitt formål, diktaturer gjør som regel det. Dessuten er de effektive, til å ta knekken på absolutt enhver som er det minste rødfarget politisk. Eneste man har igjen omtrent er barn av flyktninger fra Iran som tror de representerer en stemme fra gamle tider. Som om de gamle ikke husker dobbelsviket til vestlige ideologfrender.

 

Jeg er også muslim, men det er ganske irrelevant da jeg er imot Sharia sådan, men jeg har respekt for hvordan Irans politikk, så vel som politiske system funker. Det er et demokrati, men i gråsonen.

Engang diktaturtilhenger, så er det jo ett fett hva slags farge det er på tapeten. Det skal dere ha.

 

Jeg vil ikke påstå at USA er et bedre demokrati enn Iran.

Opplagt. Du er kommunist og muslim (hysterisk morsom kombinasjon, som ville fått deg drept på 1.2.3 i Evin på 80-tallet), selvsagt har du ingen anelse om de store forskjellene mellom "demokratiet" i Iran sett mot f.eks Usa.

 

Er dog interessant at du alltid går til frontangrep på det jeg skriver, men morsomt er det, da lærer jeg meg bare å forsvare min person. ;)

Ja, enhver muslim og kommunist har det iboende i seg at hvis man påpeker det hinsides i en ytring så er det angrep på en person. Litt som å si at muhammeds narkotrip med hesten som hadde vinger er et personlig angrep på deg.

Lenke til kommentar

Ved "å analysere" Iran uten å ta med de galne araberne fra den arabiske halvøy vitner det vel om det ikke nytter å "jeg har bare ikke tatt de med". Det vitner om at ideologisk hat mot den en ønsker å ramme. I ditt tilfelle, ditt rasistiske hat mot israelere og amerikanere (ie vesten).

 

 

Foruten det åpenbare at kommunister er ukjent med ordet respekt i det virkelige liv, så er dette vel egentlig å gå utenom poenget. Nemlig det usedvanlige effektive middelet ovenfor muslimer som krangler og en ønsker skal være enige i 1 sekund; jøde.

 

 

Javisst fungerer de til sitt formål, diktaturer gjør som regel det. Dessuten er de effektive, til å ta knekken på absolutt enhver som er det minste rødfarget politisk. Eneste man har igjen omtrent er barn av flyktninger fra Iran som tror de representerer en stemme fra gamle tider. Som om de gamle ikke husker dobbelsviket til vestlige ideologfrender.

 

 

Engang diktaturtilhenger, så er det jo ett fett hva slags farge det er på tapeten. Det skal dere ha.

 

 

Opplagt. Du er kommunist og muslim (hysterisk morsom kombinasjon, som ville fått deg drept på 1.2.3 i Evin på 80-tallet), selvsagt har du ingen anelse om de store forskjellene mellom "demokratiet" i Iran sett mot f.eks Usa.

 

 

Ja, enhver muslim og kommunist har det iboende i seg at hvis man påpeker det hinsides i en ytring så er det angrep på en person. Litt som å si at muhammeds narkotrip med hesten som hadde vinger er et personlig angrep på deg.

 

Du kaster bort så mye energi. Tenk på alt du kunne brukt disse kreftene på istedenfor og hvor mye mer interessante resultater som kunne blitt oppnådd. Stort forbedringspotensiale her :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ved "å analysere" Iran uten å ta med de galne araberne fra den arabiske halvøy vitner det vel om det ikke nytter å "jeg har bare ikke tatt de med". Det vitner om at ideologisk hat mot den en ønsker å ramme. I ditt tilfelle, ditt rasistiske hat mot israelere og amerikanere (ie vesten).

 

Jeg leste bare disse tre setningene, da jeg ikke gidder å lese resten, fordi dette er anklager som ikke har rot i virkeligheten.

 

Ta i litt mer

 

Morsomt. Jeg er våkent seint i helgene, er det et problem for det? :)

 

Du kaster bort så mye energi. Tenk på alt du kunne brukt disse kreftene på istedenfor og hvor mye mer interessante resultater som kunne blitt oppnådd. Stort forbedringspotensiale her :)

 

:yes:

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Du kaster bort så mye energi. Tenk på alt du kunne brukt disse kreftene på istedenfor og hvor mye mer interessante resultater som kunne blitt oppnådd. Stort forbedringspotensiale her :)

Kunne du vært litt mer vag?

Jeg leste bare disse tre setningene, da jeg ikke gidder å lese resten, fordi dette er anklager som ikke har rot i virkeligheten.

Du er en sann kommunist.

Lenke til kommentar

Mere interessant enn barnslige "du er...(whatever)" må vel være å diskutere hvordan alt rotet i midtøsten best kan løses? Jeg syns det er lovende at lederne i Usa og Iran i det minste har begynt å prate. Man prat er en ting og handling er noe annet. Spørsmålet er om det blir noen gjennoføringsevne bak pratet om f.eks å fjerne masseødeleggelsesvåpen over hele verden. Fra utsiden er det lett å tenke at det burde være lett fordi ingen trenger dem uansett, nå har de droner og målrettede våpen. Og moderne krig retter seg bare mot militære motstandere. Ingen stormakt kan bruke masseødeleggelsesvåpen mot sivile idag uten at det er poiltisk selvmord. Så hvorfor ikke fjerne all faenskapen og gjøre verden tryggere? Samtidig er det vel noe med å skulle virke fryktinngytende og ikke vise svakhet på hjemmebane...og militæret er sikkert ikke keen på å ødelegge egne våpen uten at de får noe igjen. Trengs nok press fra flere hold og båje dialog og politisk vilje for å gjennomføre noe sånt.

Endret av Thunderpeel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Mere interessant enn barnslige "du er...(whatever)" må vel være å diskutere hvordan alt rotet i midtøsten best kan løses? Jeg syns det er lovende at lederne i Usa og Iran i det minste har begynt å prate. Man prat er en ting og handling er noe annet. Spørsmålet er om det blir noen gjennoføringsevne bak pratet om f.eks å fjerne masseødeleggelsesvåpen over hele verden. Fra utsiden er det lett å tenke at det burde være lett fordi ingen trenger dem uansett, nå har de droner og målrettede våpen. Og moderne krig retter seg bare mot militære motstandere. Ingen stormakt kan bruke masseødeleggelsesvåpen mot sivile idag uten at det er poiltisk selvmord. Så hvorfor ikke fjerne all faenskapen og gjøre verden tryggere? Samtidig er det vel noe med å skulle virke fryktinngytende og ikke vise svakhet på hjemmebane...og militæret er sikkert ikke keen på å ødelegge egne våpen uten at de får noe igjen. Trengs nok press fra flere hold og båje dialog og politisk vilje for å gjennomføre noe sånt.

 

Obama tok ihvertfall til ordet for å nettopp fjerne alle atomvåpen i verden, noe jeg ser positivt på:

 

 

Det som gjenstår er jo å se om det ikke bare er tomme ord.

 

Det er også positivt at Bashar Al-Assad sier seg enig i å gi fra seg kjemiske våpen, og det viser at han ikke er interessert i å bruke slik forferdelige våpen. Man kan si hva man vil om utviklingen, men en ting er ihvertfall klart; det er bevegelser i spill.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen andre som fikk med seg den hissige ordbruken Benjamin Netanyahu brukte i FN nylig?

 

Virket dessverre ikke som han har tatt innover seg eller var "berørt" av tilnærmingen som USA og Iran forsøker på i disse dager.

 

I stedet var det gjentagelse av trusler som at Israel på egenhånd vil slå til (militært) mot Iran osv. Sånn sett fremsto det nærmest som et "ønske" at det gamle atomvåpen-trusselbildet opprettholdes.

 

Så da kan man lure på hvorvidt prosjektet lykkes ;)

Lenke til kommentar

Noen andre som fikk med seg den hissige ordbruken Benjamin Netanyahu brukte i FN nylig?

 

Virket dessverre ikke som han har tatt innover seg eller var "berørt" av tilnærmingen som USA og Iran forsøker på i disse dager.

 

I stedet var det gjentagelse av trusler som at Israel på egenhånd vil slå til (militært) mot Iran osv. Sånn sett fremsto det nærmest som et "ønske" at det gamle atomvåpen-trusselbildet opprettholdes.

 

Så da kan man lure på hvorvidt prosjektet lykkes ;)

 

Benjamin Netanyahu fremstår som en mann som lever i sin egen lille boble og har minimal kontakt med virkeligheten. Hvorfor finner USA seg i alt idiotiet han kommer med?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Noen andre som fikk med seg den hissige ordbruken Benjamin Netanyahu brukte i FN nylig?

 

Jepp. Men jeg lurer på om Obama faktisk allerede har advart Irans president med at han kom til å støtte uttalelsene fra Natanyahu, da han virker som om han virkelig vil ha et godt forhold til Iran nå.

 

Jeg synes det er utrolig idiotisk av Netanyahu å gå ut på den måten han har i det siste om Iran. Iran og USA begynner faktisk å komme seg nærmere, og nærmere, og det er bare bra!

 

Benjamin Netanyahu fremstår som en mann som lever i sin egen lille boble og har minimal kontakt med virkeligheten. Hvorfor finner USA seg i alt idiotiet han kommer med?

 

Du forklarte nettopp hele idiotien med Israelsk politikk. :hrm:

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Benjamin Netanyahu fremstår som en mann som lever i sin egen lille boble og har minimal kontakt med virkeligheten. Hvorfor finner USA seg i alt idiotiet han kommer med?

RLy? Israel vet utmerket godt, selv om du ikke vet, at amerikanerne og iranerne har samarbeidet før (sist ved invasjonen av Afghanistan i 2001). Israel er selvsagt ikke råd til å la seg "lure" ved å senke garden.

Lenke til kommentar

RLy? Israel vet utmerket godt, selv om du ikke vet, at amerikanerne og iranerne har samarbeidet før (sist ved invasjonen av Afghanistan i 2001). Israel er selvsagt ikke råd til å la seg "lure" ved å senke garden.

 

Han burde også vite at den eneste skikkelige løsningen på det hele er å fjerne atomvåpen gjennom transparent samarbeid og at hat-retorikk er en usedvanlig lite effektiv måte å realisere et sånt mål.

 

Hadde han vært smart angående sikkerhetsspørsmål hadde han for eksempel tatt initiativ til et langsiktig arbeid for å fjerne masseødeleggelsesvåpen fra HELE midtøsten ( inkludert Israel ) fordi ingen land trenger sånne våpen uansett , og se etter innovative metoder for å ivareta alle parters interesser.

 

Det Netanyahu ikke ser ut til å skjønne er at hans måte å formulere seg skaper mer mistenksomhet og fiendskap og motvilje, siden han trafikkerer i "oss-mot-dem" retorikk som bygger på fiendebilder, og at det er DENNE HOLDNINGEN OG RETORIKKEN som er en av de største hindringene for å finne en utvei fra de eldgamle konfliktene i midtøsten som ALLE parter taper på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hatretorikk mot et land som mener x bør forsvinne fra kartet?

 

Forsvar er ikke hat.

 

Så Irans president har kommet med slike utsagn? Ahmadinejad sa aldri det, det var en misforståelse som har kommet ut av proporsjoner.

Lenke til kommentar

Hatretorikk mot et land som mener x bør forsvinne fra kartet?

 

Forsvar er ikke hat.

 

Hæ? Alle vet jo at det der bare er en spøk og at Ahmadinejad aldri sa noe sånt. Og selv om han ikke sa det, men ble feilsitert, understreker det også hovedpoenget:

 

Hvordan man kommuniserer har store konsekvenser og en kommunikasjonsform som baserer seg på fiendebilder er ekstremt idiotisk for å løse konflikter og finne fredelige løsninger som alle parter kan tjene på.

 

Hvis Netanyahu er smart så skjønner han at noe sånt er den dummeste strategien som er mulig for han og Israel å følge i den situasjonen som nå foreligger. Det er en strategi som har vært prøvd i lang tid tidligere, med en track record så dårlig at det grenser til det latterlige, og som idag ikke kunne blitt vurdert som en mulighet av en fornuftig tenkende person.

 

Hvis det skal bli noen løsning for det ekstreme rotet i midtøsten må den ubrukelige retorikken som bruker fiendebilder være det første til å forsvinne ut døra for alle parter.

Lenke til kommentar

Men det er en uimotståelig metode for å oppnå regjeringsmakt i Israel ..

Og ikke bare der - det funker til og med i Norge.

 

Så du kan si: folk får de politikerne de fortjener?

 

Kanskje vanlige mennesker veldig seriøst burde begynne med å venne seg av med dette tullet da , siden det soleklart ikke tjener våre egeninteresser (evne til effektivt samarbeid , selvfølelse , familierelasjoner , jobbrelasjoner, kjæresterelasjoner, vennskap, naboforhold , energiøkonomisering , fysisk og mental helse...) , men tvert imot skaper en haug med problemer på nesten alle områder i hverdagen. Noe som vil medføre at politikerne også tvinges til å slutte med det ubrukelige tullet som hele tiden har vist seg å masse skape problemer ut av ingenting som alle berørte parter taper på og gjør folk ute av stand til å effektivt håndtere alvorlige felles utfordringer (både miljø og sikkerhetsspørsmål, som åpenbart henger tett sammen ).

 

Finne opp totalt nye kommunikasjonsformer, skrive dem ned, dele dem, praktisere dem. Cyberrommet er såklart en ypperlig arena å prøve det ut.

 

Det var en svært god ide syns jeg :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...