Gå til innhold

Test: Apple iPhone 5S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Apple introduserer noe nytt i iPhone 6, nemlig en kur for kreft.

 

- "Noe så jævlig teit og unødvendig, dette er en funksjon de færreste har bruk for", sier Androidfolket i en kommentar..

 

Fra Korea meldes det at giganten Samsung også vil implementere denne funksjonen så snart de har fått på plass gulltelefon og 64-bits CPU.

Endret av JonTj
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Å si at NFC er ubetydelig pga. at det er lite utbredt ennå, er det samme som å si at 64bit prosessor er ubetydelig pga. lite utbredt . Ikke tar den ibruk mulighet for mere minne/ram.

Ikke finnes det apper som støtter teknologien. :-b

NFC kan komme til å gå i glemmebøkene rett og slett fordi forbrukerene ikke trenger det eller ser praktis nytte av å ha det.

 

64 bit kommer, og snart er samsung kommet med 128, 256, 512, og 1024 bit prosessor...

 

Ikke fordi vi trenger det, men fordi mobilgigante slåst om å være først, best, og størst.

 

Samme skjedde med skjermstørrelse, skjermtetthet, klokkehastighet, osv.

 

Siden det ikke er mere å hente her, spår jeg et nytt race for å få mest mulig bits inn i en cpu.

 

64 bits teknologi er nok modent for gadet markedet 2013, liten tvil om dette.

 

Men hva med å gi oss det vi vil ha ?? Bedre batteri, og massevis av oppdateringer fremover...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klart dette er terningkast 6 for folk som vil ha en Apple mobil! Mobilen er bra den, for folk som føler Iphone gir dem det de krever av en mobil. For andre nerder som stiller helt andre krav til tweaking og valgrie oppsett er den en 3'er. Slik er det også omvendt. Mobiler burde kanskje gis terningkast i forhold til folkene den er myntet på. Jeg for eks vil aldri bruke en mobil jeg ikke kan kode min egen firmware på, og det skal nesten være fra grunnen. Jeg liker at android mobiler med mine programvarer får batterikapasitet som varer i 2 dager lenger en oppgitt tid. Eller at jeg kan tweake de slik at en mobil med lavere prosessor slår en mobil som er mye sterkere i benchmark. For meg er det ikke vitkig at den kan kobles sømløst til en eller annen macbook pro, ipdo etc, jeg bruker datamaskin, ikke MAC. For en som liker sømløs tilkobling er det noe annet, for han er dette det viktigste. Alle må kjøpe det de føler passer dem....Ikke se seg blind på tester. Selvom testene kan gi deg en bra pekepinn på hva du kanskje liker med en mobil...

Lenke til kommentar

Burde hatt karakteren 7 fordi det er den eneste kvalitets telefonen som er hendig.

Det avhenger vel av hvem som ser... ? Tviler ikke på at iOS og iphone er bra/nok til manges bruk, men den dekker ikke mitt behov.. så for min del blir det definitivt ikke iphone denne gangen heller.

 

For liten skjerm, manglende NFC støtte (bruker faktisk NFC av og til) , ingen widgets. Totalpakken jeg får av Google/samsung dekker mitt behov på en bra måte. Ikke helt fornøyd med alt på SGS3 (huhhh du leste rett, fordi ingen produkt er perfekte... ikke engang Apple's produkter) , men alt i alt dekker den behovet bedre enn jeg tror en iPhone ville gjort , selv om jeg trolig hadde funnet måter å leve med den også på.. ;)

Lenke til kommentar

Litt off topic:

Hvilke reelle fordeler får en av 64-bits mobilplatform? For PC er det vel stort sett at en kan adressere mer minne (mer enn 4GB totalt) , hvilke fordeler er det egentlig? Tviler ikke på at resten av kostebinderiet kommer etter med 64 bits greier.. , men er hvilken nytte har vi av det? Er dette bare et "selling point" ?

Endret av idos
Lenke til kommentar

Som igjen er ett resultat av etterspørsel, vil en nå tro ;)

Problemet er at fra iPhone kom på markedet, så var det touchscreen som var tingen, med noen unntak som var for spesielt interesserte (n900). Har vært noen andre med fysisk tastatur, men de har aldri fått bra nok innmat med unntak av Q10 fra Blackberry.

 

Folk sliter såpass med touchtastatur, selv med swiftkey og lignende at jeg tror det er et bra marked for det. Man slipper også at man taper halvparten av brukergrensesnittet hver gang man skal skrive inn brukernavn og passord, og det vil være enklere for folk å logge på andre systemer via mobilen.

 

Problemet er at markedet har lagt vekt på rene touchtelefoner, og dermed har ikke forbrukere hatt noen reell mulighet for å velge det de faktisk vil ha eller trenger.

Endret av Jassogitt
Lenke til kommentar

Angående skjermstørrelse.

Prøv å legg merke til folk som bruker iPhone. De holder telefonen med den ene hånda ca 10-15 cm fra nesen og trykker med den andre hånda. Jeg har observert dette i mange år. Jeg har min telefon(4.7) liggende i hånda i fanget og lerser avis og mail uten problemer. Det er behagelig. Iphone-bruker kommer til å få oppleve dette også om ikke så alt for lenge. Det blir stor jubel... Å holde telefon på nesetippen for å kunne lesen på den ser bare slitsomt og småteit ut.

 

http://zowchow.com/files/2013/01/steve-jobs-using-iphone.jpg

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...