Gå til innhold

Test: Apple iPhone 5S


Anbefalte innlegg

Ikke NFC -> Er så lite utbredt at det er ikke vits. Har NFC og har aldri brukt det.

Ikke fildeling over Bluetooth -> Ingen gjør det lengre, ingen vits

Sva formatstøtte -> Er det minus, men bør ikke trekke så mye når de fleste ikke ser på film.

 

 

Å si at det ikke er noe vits i NFC blir som å si at det ikke var noe vits i 4G da det nesten ikke var bygget ut.

Når det gjelder fildeling og Video så er jo dette ting man helt klart bør forvente av en toppmodell. Teknologien finnes i telefonen, men Apple gidder ikke integrere det i OSet, det er et minus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maks terningkast fire.

- Koster 5000

- Tokjerners prosessor

- Ikke Full-HD

- Ikke NFC

-/+ Fire tommer

Du driter deg litt ut av å komme med sånne utsagn, før du i det hele tatt har sjekket hvor bra telefonen yter.

CPU

58181.png

58180.png

58179.png

58166.png

GPU

58170.png

58171.png

58172.png

 

Jeg har fler.

 

Så hvis du skal si at iPhone 5s har utdatert hardware, må du ro litt lenger.

 

Gjør det bedre enn de raskeste android telefonene som er ute i dag

 

Her har du fler (3d mark etc)

http://images.anandtech.com/graphs/graph7335/58196.png

http://images.anandtech.com/graphs/graph7335/58197.png

Endret av henrikrox
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Du driter deg litt ut av å komme med sånne utsagn, før du i det hele tatt har sjekket hvor bra telefonen yter.

CPU

 

Så hvis du skal si at iPhone 5 har utdatert hardware, må du ro litt lenger

Jeg har sett dette, men alle testene burde vært på samme operativsystem.

 

Edit: Tok vekk bilder fra quote

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Dere skriver at Telenor struper hastigheten til 3G selv om man har LTE, med mindre man har Komplett XL, noe som jo stemmer. Det dere ikke skriver er derimot at man enkelt kan kjøpe tjenesten Full Fart for 59,- kr i måneden og nyte 80 mbps på LTE. Virker som et toskete forsøk på å fremme Netcom i en anmeldelse av noe helt annet enn mobiloperatører i mine øyne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde dette vært en Android hadde den fått karakteren 5 med så mange ankepunkter.

Mange mulige måter å betrakte dette på, men det er du vel klar over. Fra mitt ståsted, så er utgangspunktet som følger; Hadde dette vært en Android basert mobil produsert av Samsung, så hadde navnet vært Samsung Galaxy S5, den hadde blitt lansert om 9 måneder, og prisen hadde vært nærmere NOK 10.000.

Lenke til kommentar

Liker at dere gir både pluss OG minus for designet. Jeg er enig i at iPhone ser bra ut, og jeg ser vel ingen grunn til at de bør endre design (Kanskje runde av kantene litt, siden det er litt vonde å holde i).

Jeg synes prisen er noe høy, og det er utrolig kjipt at de enda ikke gir mulighet til minnekort. Men da hadde de vel ikke kunnet tatt mye høyere pris for de med mer lagringsplass, så fra et økonomisk ståsted er det vel forståelig.

 

Jeg undrer noen ganger om Apple hadde solgt like godt om prisen var lavere. Det er ikke mange tilfeller der man kan bekrefte at høyere pris gir mer salg, men det finnes noen få. Når du kjøper denne telefonen er du på en måte klar over at du betaler blodpris, og det er samtidig helt greit.

Endret av Neppe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tidligere savnet vi en god Office-løsning «rett ut av boksen». Nå er dette løst, ved at du kan laste ned Apples iWork-applikasjoner uten å måtte betale for dem. Dermed får du full tilgang til de høyst potente kontorappene Pages, Numbers og Keynote.

 

Gjelder dette kun 5s? Jeg får ikke lastet de gratis ned med 5ern. Eller er det jeg som gjør no feil`:-P

Lenke til kommentar

 

Å si at det ikke er noe vits i NFC blir som å si at det ikke var noe vits i 4G da det nesten ikke var bygget ut.

Når det gjelder fildeling og Video så er jo dette ting man helt klart bør forvente av en toppmodell. Teknologien finnes i telefonen, men Apple gidder ikke integrere det i OSet, det er et minus.

Uenig... Vi har allerede wifi, bluethooth og 4g. Så hvorfor implementere enda en standard ?

Lenke til kommentar

 

Å si at det ikke er noe vits i NFC blir som å si at det ikke var noe vits i 4G da det nesten ikke var bygget ut.

Når det gjelder fildeling og Video så er jo dette ting man helt klart bør forvente av en toppmodell. Teknologien finnes i telefonen, men Apple gidder ikke integrere det i OSet, det er et minus.

 

Det å ha NFC i dag er som å ha bil men ikke lappen.

 

Videostøtte bør helt klart være bedre på iPhone og derfor et fortjent minus.

De som deler filer over bluetooth lever fortsatt i 2005.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke for å være vanskelig, men... Motorola Atrix 4G var i følge wikipedia først med fingeravtrykksleser da den ble sluppet i USA 22. februar 2011.

 

Virker som en kjekk måte å låse opp mobilen på. Skulle gjerne hatt det på flere moderne telefoner.

 

Motorola Droid hadde det før Atrix 4G. Droid kom ut 17. oktober 2009 (bare i USA). Men poenget ditt var jo at amobil påstår at iPhone 5S er første med fingerprintscanner, og det er den ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du driter deg litt ut av å komme med sånne utsagn, før du i det hele tatt har sjekket hvor bra telefonen yter.

CPU

58181.png

58180.png

58179.png

58166.png

GPU

58170.png

58171.png

58172.png

 

Jeg har fler.

 

Så hvis du skal si at iPhone 5 har utdatert hardware, må du ro litt lenger.

 

Gjør det bedre enn de raskeste android telefonene som er ute i dag

 

Her har du fler (3d mark etc)

http://images.anandtech.com/graphs/graph7335/58196.png

http://images.anandtech.com/graphs/graph7335/58197.png

Utifra disse ytelsetester skulle en tro at Samsungs nyeste flaggskig S4 er litt raskere enn Apples fjordårsmodell Iphone5. Dette mener jeg er feil. Kjøpte Iphone5 til min samboer. Denne oppleves som mye raskere enn min egen S4. Disse ytelsestestene forteller ikke hele sannheten. Endret av Snillemorten
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Haters gonna hate..

De som mener telefonen burde få 4 på grunn av ankepunkter må tenke over hva som er viktig.

Mindre skjerm -> Ikke noe minus, veldig subjektiv. Kan lik så godt være pluss.

Aldrende design -> Minimalt negativt! ser fortsatt flott ut.

Ikke minnekort -> Det er et minus

Ikke NFC -> Er så lite utbredt at det er ikke vits. Har NFC og har aldri brukt det.

Ikke fildeling over Bluetooth -> Ingen gjør det lengre, ingen vits

Svak formatstøtte -> Det er minus, men bør ikke trekke så mye når de fleste ikke ser på film.

Høy pris -> Det er et minus.

Om man ser på minusene så tilsier det terningkast 5, men alle de andre plussene gjør opp for det negative så terningkast 6 er rettferdig.

Mindre skjerm bidrar til å holde hele mobilen liten og kompakt, det er ett stort pluss etter min mening.

Når det gjelder NFC er jeg uenig, det burde vært med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Terningkast 6 med 7 negative punkter, hvorav flere vesentlige for mange mobilbrukere?! Makan til vits av en anmeldelse! Det er jo helt åpenbart at anmelderen er en del av "menigheten". Apple kunne lansert en murstein og anmelderen hadde vel kalt det revolusjonerende! Virkelig skuffet over dere nå Amobil.no?! Har holdt deres kompetanse/vurderinger på mobiler høyt frem til nå, men dette blir regelrett useriøst.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...