Gå til innhold

Her lures fingeravtrykkleseren på nye iPhone 5S


Anbefalte innlegg

... uten at jeg påstår at den er hundreprosent sikker så er den nok garantert endel sikrere enn hva vi så på disse produktene.

"Den er nok garantert endel sikrere" ?

Hva i all verden betyr det?

Det blir som å si: "Det er garantert sikkert at det er det jeg tror"

 

Faktum er vel at vi ennå ikke vet hvor sikker denne nye fingeravtrykksleseren er.

Foreløpig går de fleste oppslagene ut på at den fungerer på alt fra kattepoter til brystvorter, men personlig ser jeg på det som en heller tungvint måte å låse opp en telefon på. Så lenge den ikke åpner seg for enhver brystvorte, så er det vel greit (for brystvortens 'eier'.)

 

Men akkurat som med 'jailbreaking' ; så snart noen har funnet en metode, så vet "alle" om det, og man er sårbar helt til Apple eventuelt har kommet med en fiks.

 

edit: Og noen ganger ligger problemet ikke i selve fingeravtrykksleseren: For noen år siden ble det oppdaget at fingeravtrykksavleseren på noen PC'er lagret brukerens passord ukryptert. Når "riktig finger" ble vist, så sendte driveren brukerens logon/passord til Windows for pålogging. Det er aldri lurt å lagre passord ukyptert ..

 

Ny teknologi (som f.eks. Apple nå bruker) er heller ikke ensbetydende med sikrere teknologi; ofte er det tvert i mot.

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...