Gå til innhold

Oktoberfest 2013 - tomsi42 - Sigma 60mm f/2.8


Anbefalte innlegg

5. Fergetid

10107059605_a74ba394e1_z.jpg

G3; 1/800s; f/5,6; ISO 160

 

Når man skal til kontinentet eller tilbake, så er ferger et fornuftig valg. Vi velger å kjøre hele veien hjem, og er det fergeruten Puttgarten-Rødby som er den vi havner på.

 

Kveldens fun-fact: Vi betaler både fergebilletten og bompengene for Øresundforbindelsen via brikka til Fjellinja ...

 

edit: Med andre ord - ferien er over ...

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4. Donald was here

 

I år overnattet i vi Munster, der de har funnet ut at koblingsbokser ikke trenger å være kjedelige.

 

Hokei, først gir du meg sommerferielengsel ved å fotografere barndommens fiskebåter på Løkkenstranda. Og nå sniker du deg rundt i Münster i tillegg?

 

Jeg har familie der og er i byen sånn cirka en gang i året. Og lengter alltid tilbake når jeg ikke er der. *sukk*

 

 

Jeg har forresten observert en slik koblingsboks med en (heller stusselig) Pikachu på. Syns det i grunn var et ganske passende motiv.

 

 

Håper du har hatt en fin ferie! :)

Lenke til kommentar

Hm, hva slags gjeng er det du er på tur med da? Både ølhunder og vinconnoisseurer? Ser unektelig lekkert ut det glasset der.

En slik utsikt er mangelvare her hjemme. Sitte på elvekanten og skue utover vinranker. Et flott, rolig bilde.

Morsom koplingsboks, så absolutt. Til og med signert.

Været på hjemturen ser ut til å stå i stil med hangoverfølelsen av at ferien er over. Har hatt noen slike hjemturer fra Tyskland jeg også, men ikke fra Puttgarden.

Lenke til kommentar

MAnge flotte bilder! Ulike temaer og vinklinger støtt og stadig. Bra jobbet! :) Fergen minner meg mest om ferieturer da jeg var liten. Vindruene og vinglasset og - vel, ganske mye faktisk. Liker måten du varierer komposisjon og utsnitt basert på motiv. Gleder meg til fortsettelsen.

Lenke til kommentar

 

Hokei, først gir du meg sommerferielengsel ved å fotografere barndommens fiskebåter på Løkkenstranda. Og nå sniker du deg rundt i Münster i tillegg?

 

Jeg har familie der og er i byen sånn cirka en gang i året. Og lengter alltid tilbake når jeg ikke er der. *sukk*

Ja, jeg er en slem gutt som bringer frem slike minner ;) Men det er mulig at det er en annet sted vi har besøkt - vi var i Munster (med u) som er en landsby øst for Soltau (altså mellom Hamburg og Hannover). Du hav vel familie i Münster som ligger vest for Hannover?

 

Hm, hva slags gjeng er det du er på tur med da? Både ølhunder og vinconnoisseurer? Ser unektelig lekkert ut det glasset der.

En slik utsikt er mangelvare her hjemme. Sitte på elvekanten og skue utover vinranker. Et flott, rolig bilde.

Morsom koplingsboks, så absolutt. Til og med signert.

Været på hjemturen ser ut til å stå i stil med hangoverfølelsen av at ferien er over. Har hatt noen slike hjemturer fra Tyskland jeg også, men ikke fra Puttgarden.

Vi er en tørst gjeng ;) Neida, vi har alltid lagt ruten om Moseldalen - det lages mye god vin der. Heldigvis var hangoverfølelsen mindre enn været var grått.

 

Vi har et par grå koplingsbokser utenfor huset vårt, kanskje jeg skulle oppfordre Telenor og Get til å lage noe mer spenstig ut av dem. Et par sprayboksfantaster hadde jeg mottatt med takk, om de kunne lage noe så fint som det du viste her.

 

Og velkommen hjem!

En god ide. Og det er deilig å være hjemme igjen.

 

Den livet opp den der ja......

Ja, det var mange slike rundt omkring i landsbyen.

 

Takk for alle kommentarene.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Synes du burde fått til et bedre bilde av Bambi. Neste gang ber du henne komme nærmere. f.eks en meter unna, og be henne stirre pent inn i kamera, og posere på en søt måte. Det bør vel la seg gjøre? ;) He he. Neida. Herlige farger og et fint bilde. Jeg ville sikker rettet opp bildet litt - men så funnet ut at det egentlig ikke trengs å rettes opp...

Lenke til kommentar

Ja, jeg er en slem gutt som bringer frem slike minner ;) Men det er mulig at det er en annet sted vi har besøkt - vi var i Munster (med u) som er en landsby øst for Soltau (altså mellom Hamburg og Hannover). Du hav vel familie i Münster som ligger vest for Hannover?

 

 

Jaja. Skaden er allerede skjedd. Fort gjort å kjøre feil der nede, mange like stedsnavn. Egentlig syns jeg det er ufint av familien å ikke forflytte seg til Neumünster, det er jo mye kortere å kjøre fra Kiel. ;)

Lenke til kommentar

Det ble flott høstbilde, fin himmel også..... :yes:

Takk.

 

Man får lyst på noe å drikke når man ser bildene, ja :)

Håper du har hatt en fin tur.

 

Flott gjensyn av jordet i bilde 7. Helt ålreit å se Bamb som en prikk i terrenget her.

Turen var bra; greitå ha noen hvite dager nå ;) Jordet må være med, Bambi og elg dukker bare opp når jeg har for vide objektiver :)

 

Likte godt taktskifte. Godt komponert, men foretrekker øl :) (Fint ølbilde i starten av tråden også.)

Takk.

 

Bilde 1 er knakende godt! Bilde 3 har veldig fine linjer, og gir meg faktisk assosiasjoner til et "kretskort"! :)

Takk. Interessant assosiasjon på Bilde 3 :)

 

Virker som fokuset er rett, når på ferie i Tyskland ;) Bambi gjorde seg i fint høstlandskap også!

Pussig nok så rekker vi å se mye interessant når vi er i Tyskland også :ohmy: Hyggelig at Bambi faller i smak.

 

Synes du burde fått til et bedre bilde av Bambi. Neste gang ber du henne komme nærmere. f.eks en meter unna, og be henne stirre pent inn i kamera, og posere på en søt måte. Det bør vel la seg gjøre? ;) He he. Neida. Herlige farger og et fint bilde. Jeg ville sikker rettet opp bildet litt - men så funnet ut at det egentlig ikke trengs å rettes opp...

Det er klart det er mulig å bli godvenner med Bambi - det tar bare litt mer en enn måned :) Jeg tror det er umulig å finne riktig oppretting av denne åkeren ...

 

 

Jaja. Skaden er allerede skjedd. Fort gjort å kjøre feil der nede, mange like stedsnavn. Egentlig syns jeg det er ufint av familien å ikke forflytte seg til Neumünster, det er jo mye kortere å kjøre fra Kiel. ;)

Neumünster høres bra ut. Et annet passende alternativ er Plön eller Lübeck :)

Lenke til kommentar

7.Bambi på besøk

 

60mm er ikke det beste objektivet for å ta bilde av Bambi ...

Nei, det er nok ikke det. Smiler litt, tenker tilbake til en påske for mange år siden da jeg så to elg jeg tok bilder av. Det var med kompaktkamera, og jeg gledet meg sånn til å se bildene når de kom i posten. På bildet var det to bittesmå svarte flekker. Om man var snill kunne man si at "jo.. det ligner på elg". men egentlig så det bare ut som noe rusk.

 

Her på bildet ditt er det jo tydelig at det er dyr, som miljøbilde duger det i massevis. Likte det jo også, siden jeg stoppet opp og kommenterte.

 

Skal kikke mer i tråden senere.

Lenke til kommentar

Synes rådyrbildet var fint, jeg! Men det er klart, dersom hovedpoenget var å ta bilde av dyret, så hadde det vel vært en fordel om det var noe nærmere. Men nå er det jo ikke sikkert at det var det som var poenget, heller...

 

Stilige parallelle "bølger" i åkeren, og med kraftlinjene som bryter i en helt annen retning.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...