Gå til innhold

Oktoberfest 2013 - tomsi42 - Sigma 60mm f/2.8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flotte fargekontraster... :yes:

Takk.

 

Nei, det er nok ikke det. Smiler litt, tenker tilbake til en påske for mange år siden da jeg så to elg jeg tok bilder av. Det var med kompaktkamera, og jeg gledet meg sånn til å se bildene når de kom i posten. På bildet var det to bittesmå svarte flekker. Om man var snill kunne man si at "jo.. det ligner på elg". men egentlig så det bare ut som noe rusk.

 

Her på bildet ditt er det jo tydelig at det er dyr, som miljøbilde duger det i massevis. Likte det jo også, siden jeg stoppet opp og kommenterte.

 

Skal kikke mer i tråden senere.

Har et tilsvarende elgbilde; tok det i fjor, eller året før det :)

 

Velkommen tilbake.

 

Synes rådyrbildet var fint, jeg! Men det er klart, dersom hovedpoenget var å ta bilde av dyret, så hadde det vel vært en fordel om det var noe nærmere. Men nå er det jo ikke sikkert at det var det som var poenget, heller...

 

Stilige parallelle "bølger" i åkeren, og med kraftlinjene som bryter i en helt annen retning.

 

Takk

Bambi ble et flott høstbilde med et flott lys!

På landet var bølgende flott!

Takk

 

Digger bølgene i åkeren. Fine farger også. Synd med høyspentmaskende - men det kan være vanskelig og tidkrevende å flytte dem bare for å ta et bilde. ;) Liker også at fjellene i bakgrunnen ser langt unna ut, og at åkeren bader seg inn mot dem.

Takk. Nå er det faktisk et bevisst valg å ha med høyspentmastene - for å få til en kontrast samtidig som en gjentagelse av linjer. Men jeg vet at mange ikke liker slike ting i bildene sine.

 

Stilig bilde av åkeren, liker høyspentmatene der også jeg :)

Takk.

 

Finfin start detta Tom, "bambi" likte godt, flotte farger og steming over det hele, MEN favoritten; ja den er selfølgelig det første bilde!! :green:

At det første bildet er en favoritt, er selvsagt :)

 

8.10 (spoiler) er min favoritt så langt. :)

Takk.

 

Bambibildet var flott det, selv det zoologiske innslaget ikke var det mest framtredende i bildet. Nydelig bilde den 8., alltid fint å være på landet, særlig når sola skinner, jeg likte best det du valgte og mastene sjenerte meg ikke.

Takk. Liker meg på landet.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

7. Det greie med 60mm er jo at du da får med "litt" natur rundt dyret også. :D

Men bildet var fint det, velkomponert og med kledelige høstfarger.

 

8. Selv om sporene svingte seg flott i spoileren holder jeg nok en knapp på det valgte hovedbildet. Det er jo spor og striper i åkeren her også, samt at mastene (og kablene) gir en sterk kontrast.

 

9. Jeg burde blitt med på lyssporfest ser jeg. Riktig fargesprakende. Her må jeg imidlertid si at jeg liker spoileren best, med S-kurven og god separasjon av lyssporene i forgrunnen. Ikke det at ikke hovedbildet hadde sine sider også, med rekken av lysmaster og IKEA i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Flott effekt - det i spoiler også.

Takk.

 

Veldig fine bilder med lysspor. Fin plassering av IKEA i bildeflaten!

 

Jeg hadde egentlig planer om å ta en tur på plassen der du har tatt det i spoiler på mandag, men så ble det ikke noe av. Får se, kanskje jeg også kommer med et lignende i løpet av måneden?

Takk. Det er et velegnet sted; men vi kom dit nok i det seneste laget, slik at det begynte å bli litt lite trafikk.

 

7. Det greie med 60mm er jo at du da får med "litt" natur rundt dyret også. :D

Men bildet var fint det, velkomponert og med kledelige høstfarger.

 

8. Selv om sporene svingte seg flott i spoileren holder jeg nok en knapp på det valgte hovedbildet. Det er jo spor og striper i åkeren her også, samt at mastene (og kablene) gir en sterk kontrast.

 

9. Jeg burde blitt med på lyssporfest ser jeg. Riktig fargesprakende. Her må jeg imidlertid si at jeg liker spoileren best, med S-kurven og god separasjon av lyssporene i forgrunnen. Ikke det at ikke hovedbildet hadde sine sider også, med rekken av lysmaster og IKEA i bakgrunnen.

Takk for kommentarene.Lokasjonen til spoilerversjonen den 9. er nok bedre enn mitt valg. Men jeg likte bedre metningen på de røde sporene og det faktum at vi kan følge blålysene fra et utrykningskjøretøy.

 

Ah. 9.10 var klassisk flott. :) Synes det du valgte var best, jeg - fordi noe så enkelt som at det røde er mer mettet.

Takk.

 

Flotte farger i lyssporbildet, likte også best det du valgte.

Takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...