Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon


Aerow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

10900 GPU score i Fire Strike fra R9 290X.

Titan får 9.5K til 10K i GPU Score i Fire Strike av det jeg finner, 290X er altså mellom 10% og 15% bedre :eek:

Hvis dette stemmer har AMD all grunn til å sette prislappen høyere enn på GTX 780.

 

 

 

Specs stemmer jo ikke med R9 290X

Hva mener du?

1000MHz * 2816 ALUs = 5632 GFLOPS

1250MHz * 512bit GDDR5 = 320GB/s

Stemmer rimelig bra med spesifikasjonene AMD har oppgitt det?

Lenke til kommentar

Hvis dette stemmer har AMD all grunn til å sette prislappen høyere enn på GTX 780.

 

 

Spiller da ikke stor rolle. Hvis all fakta om ytelse stemmer hadde jeg blitt overrasket om kortet hadde ligget på 5 laken eller laverer i Norge. En prislapp på mellom 5-6K er det jeg selv regner med, og det føler jeg kortet er verdt mtp ytelse, men jeg takker ikke nei til en lavere prislapp hvis det skulle være tilfellet.

 

Det som derimot er kjipt nå, er at "vi" ikke fikk forhåndsbestilt 290X i dag likevel, shit, shit...er ikke lenge til den dagen likevel :)

Endret av SD88
Lenke til kommentar

http://wccftech.com/asuss-beastly-rog-matrix-r9-280x-platinum-graphic-card/

 

ROG MATRIX R9 280X Platinum blir en rebrand av 7970 matrix platinum med lavere fabrikkoverklokk. Synd kjøleren er den samme som på 7970 matrix. Det er alt for mye plastikk. Kortet selges ofte med løse skruer og med skjevt press på gpu. Dype riper i stedet for planslipt kontaktflate. Kanskje de har lært noe nå?

 

ASUS_Matrix_HD7970_Platinum_29.jpg

 

Lenke til kommentar

Ser ut som 290 har 2x DL-DVI. Det hadde jeg jammen ikke trodd AMD skulle gå tilbake til, men masse kudos hvis det stemmer.

 

Den virkelig interessante testen for min del vil være hvordan aftermarket kort med solid, støysvak kjøler er priset. Min relevante benchmark vil være prissammenlikningen på Asus DC2 versjonene av GTX780 og 290*.

Lenke til kommentar

I følge kildene skal de offisielle prisene ikke presenteres før 11. Oktober.

 

Er den dyrere enn 6000,-, hopper jeg også glatt over den, og går heller for 290 Pro. Det får være grenser for hvor mye man betaler for ett kort.

Man kan bare undre over hvor mye deres dual-core GPU vil koste. 12000,-? 13000,-?

 

Nå ble plutselig en PS4 til 3500,- jævlig fristende...

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan dere trodde at ett kort som skulle yte bedre enn titan, kom til å koste rundt 5k. AMD driver ikke med veldedighet.

 

Slik er det å være Noob :p

 

Mange tenker nok på da 5870 og 6970 var ganske lavt priset. Jeg kjøpte 4x 5870 på releasedagen, og det kostet vel ikkje mye mere enn 2x titan. Kanskje litt billigere også.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Slik er det å være Noob :p

 

Mange tenker nok på da 5870 og 6970 var ganske lavt priset. Jeg kjøpte 4x 5870 på releasedagen, og det kostet vel ikkje mye mere enn 2x titan. Kanskje litt billigere også.

 

Joda, men nå var 5870 priset veldig aggresivt. Vi så jo med 7xxx at AMD ikke følger den linja lengre. Dog, får sikkert med masse spill med 290x

Lenke til kommentar

Vi trodde aldri at den var bedre enn TITAN (og TITAN er uansett urimelig priset). Det var hele tiden antatt at den hadde en ytelse mellom GTX 780 og TITAN, der den bare gikk forbi TITAN med Turbo Boost. Når nVidia attpåtil planlegger å senke prisene på både TITAN og 780, sansynligvis på grunn av AMDs nye kort, var det bare å rimelig anta en pris på 5000-6000,-.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Vi trodde aldri at den var bedre enn TITAN (og TITAN er uansett urimelig priset). Det var hele tiden antatt at den hadde en ytelse mellom GTX 780 og TITAN, der den bare gikk forbi TITAN med Turbo Boost. Når nVidia attpåtil planlegger å senke prisene på både TITAN og 780, sansynligvis på grunn av AMDs nye kort, var det bare å rimelig anta en pris på 5000,-.

Hvor har du det fra at GTX TITAN skal få et priskutt? Jeg ser noen rykter som tyder på at Nvidia prøver å ha en plan klar om R200-serien viser seg å presse prisene, men det betyr jo ikke at de trenger å senke prisene på GTX TITAN.

 

GTX TITAN er like "urimelig" priset som i7-4960X, om folk ønsker å betale 3000 kr ekstra for 5% ekstra ytelse skal ikke jeg hindre dem. Jeg ser heller at de fjerner GTX TITAN fra markedet og lanserer et GTX "785" med alle 15 SMXene og 6 minne/ROP/L2-partisjonene til GK110 aktivert...

 

Er den dyrere enn 6000,-, hopper jeg også glatt over den, og går heller for 290 Pro. Det får være grenser for hvor mye man betaler for ett kort.

Var det ikke du som sa du skulle ha to av dem for en måned siden? Her er det jo :p

Endret av arni90
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Nvidia planerar prissänkningar för Geforce GTX 770, 780 och Titan": http://www.sweclockers.com/nyhet/17704-nvidia-planerar-prissankningar-for-geforce-gtx-770-780-och-titan

 

Planen var å få seg to av 290X. Nå blir det nok heller ikke 1 engang, da den anslåtte prisen i en del butikker er på 6500-7000,-. Jeg får heller vente og se hvordan 290 presterer.

 

Det blir altfor upasselig med kommentarer som «AMD driver ikke med veldedighet», da selv 5000,- er en altfor høy pris for grafikkortet. Hardware-markedet, og især GPU-markedet, har oppblåste priser, og skaper bare større fallhøyde for PC-plattformen i spilmarkedet. Jeg har selv vært PC-entusiast i hele mitt liv, og hatt lite til overs for konsoller. Men selv jeg ser galskapen i dette: Jeg kan til samme pris som de dyre grafikkortene kjøpe en hel konsoll og en 42 tommers TV, der grafikken jeg kjører er vanskelig å skille fra det du ser på en PC.

 

Man kunne ha argumentert for det samme for 10 år siden, men da var skillen langt mindre. Der konsoller har sunket i pris gjennom årene, har PC-hardware gjort det motsatte. Det er som du selv sa angående 4960X (og forøvrig også 3960X). Tull og pølsevev fra ende til annen.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...