Gå til innhold

Innvandrere - nav for snille?


Anbefalte innlegg

Jeg blir så forbannet på innvandrere som får alt betalt av staten, mens vi andre må jobbe og slite for å overleve.

 

Jeg har konkret kjennskap til en case hvor innvandrerfamilie får full støtte fra nav, de dekker husleie på 10k, strøm og i tillegg får dem utbetalt penger til mat, klær og andre nødvendigheter.

I tillegg har de 4-5 unger de får barnebidrag for.

Går noe i stykker får de nytt fra Nav (nødvendige hvitevarer)

 

De har vært lenge i landet, men aldri jobbet annet enn svart, opptil 30k i mnd svart...

 

Hva skjer med kontrollsystemer, oppfølging, og tilsyn?

 

Mens vi som jobber og betaler skatt såvidt får rett på sykepenger når det skjer noe, så får de alt servert på sølvfat.

 

Og det er de som KAN jobbe, men som velger å IKKE gjøre det, eller jobbe SVART som irriterer meg, de trenger faen ikke noe støtte!

 

/rant slutt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et hvert velferdssystem kan misbrukes av folk uten nevnverdige skrupler. Jeg har vært ute for slike jeg også, og de har vært etnisk norske. Jeg tror ikke NAV er "snillere" mot innvandrere, og et enkeltstående eksempel beviser ikke det.

 

Jeg er "kunde" hos NAV selv, så er det sagt, og jeg har absolutt en del kritisk å si om NAV. At de er for snille er kanskje ikke det første jeg tenker på.

 

Derimot kan man tenke seg at en del innvandrere (ofte asylsøkere) som kommer fra samfunn som ikke har en fungerende stat eller velferd kan være vant til å måtte "sno seg" som best er. Men systemet som sådan er ikke spesielt rundhåndet med asylsøkere, spesielt ikke når de ikke lenger bor i mottak.

 

Vet du hvor de kommer fra og på hva slags grunnlag de er her? Og hvordan vet du at de tjener 30 000 svart, det er vel ikke noe de (eller arbeidsgiverne) forteller til gud og hvermann...?

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, egentlig ikke, bare bra om systemet/samfunnet kollapser til slutt, for det er så mye umoralske folk i dag (sånn 90 % av befolkningen). Ved en kollaps, så hadde ikke de hatt mye sjans igrunn, så da er man kvitt de, samtidig som at det blir bedre å leve for oss andre - vinn, vinn.

Det der ga ingen mening whatsoever..

 

TS: NAV støtter vell ikke spesifikt innvandrere mer en de støtter nordmenn. Jeg tror bare en brøkdel av trygdesnyltere er innvandrere, de fleste er vell etniske nordmenn.

Lenke til kommentar

Nei, egentlig ikke, bare bra om systemet/samfunnet kollapser til slutt, for det er så mye umoralske folk i dag (sånn 90 % av befolkningen). Ved en kollaps, så hadde ikke de hatt mye sjans igrunn, så da er man kvitt de, samtidig som at det blir bedre å leve for oss andre - vinn, vinn.

Så, hvis 90% av folket forsvant, hva skulle du leve av? For ikke å snakke om hvordan vi skulle overleve kollapsen...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Nå har vi ikke annet enn trådstarters ord for at det er slik i denne saken. Men det er utvilsomt folk som jobber svart her i landet. Og en del av dem er innvandrere. De kommer på døra hos meg og tilbyr sine tjenester av og til. Om de også går på NAV vet jeg derimot ikke, men det må man vel kunne anta. Men som sagt over, de jeg personlig kjenner til som har utnyttet NAV-systemet har vært norske, så dette er ikke nødvendigvis etnisk betinget.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Nå har vi ikke annet enn trådstarters ord for at det er slik i denne saken. Men det er utvilsomt folk som jobber svart her i landet. Og en del av dem er innvandrere. De kommer på døra hos meg og tilbyr sine tjenester av og til. Om de også går på NAV vet jeg derimot ikke, men det må man vel kunne anta. Men som sagt over, de jeg personlig kjenner til som har utnyttet NAV-systemet har vært norske, så dette er ikke nødvendigvis etnisk betinget.

 

Geir :)

 

Jeg sitter igjen med det samme inntrykket, en del i fra mitt hjemsted er 'NAVere' som ikke akkurat viser tegn til å ønske og forandre på akkurat det. Etniske friske nordmenn.

Lenke til kommentar

Har på følelsen av at dette forumet er fult av folk på nav, eller innvandrerer. Mens de som driver Norge faktisk er på jobb å tjener penger.

 

Utrolig det alltid er noen som skal snakke for de som går på nav, og for kriminalitet i Norge. Minimum 50% av innvandrere jeg snakker med ser jo som nav på en måte å tjene penger, og får ikke den dårlige samvittigheten som de fleste nordmenn får av å leve på andre.

Endret av Kortsluttning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...