Gå til innhold

Hvorfor er FRP velgere dumme?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789

Det har vel mykje med at dei i AP og SV ofte kan bli kalla Noregs ekte aristokrater. Dei har jo alltid opp gjennom åra meint at dei er verdens best og alle andre i folket er dumme. Kanskje litt feil, men det kan virke litt slik av og til.

Lenke til kommentar

Nå er det utrolig mange fasetter og detaljer rundt dette emnet, men for å ta med dette med innvandring også, siden mange tror dette er det store emnet....
Jeg har som eneste Norske vært innvitert i Iransk bryllup, så rasistisk er jeg nok desverre ikke heller...
Ikke at jeg har veldig mange Innvandrere, eller barn av innvandrere som nærmeste krets, men de jeg har, er stort sett godt integrert, og DE stemmer også frp, for å unngå at grensene er vid åpne for folk kommer for å utnytte systemet, i stedet for å få hjelp...
jeg ville heller ha tatt flere flyktninger fra FN's kvoter, enn de som i dag allerede har penger til å kjøpe seg inn til Norge... for jeg tror ikke det er de som alltid trenger hjelpen mest......
Og jeg TROR det er prosentvis flere av våre innvandrere som er rasister mot Norske, enn Norske er mot innvandrere....

Endret av DeathByDigital
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Slike uttalelser sier vel mer om hvor lite reflekterende vedkommende som åpner kjeften er. Har en svoger som er APe mann. Han klarer selvsagt å komme med slike uttalelser. Han lurte for eks på hvordan jeg kunne holde med et afrikansk lag under VM i 2006. Jeg var jo FRPer og dermed rasist og dum...

 

Det er mange nok av den typen på venstre siden med lignende holdinger. Fristende å synke ned på samme nivå å si at det er folk som stemmer AP som er dumme. Når man synker så lavt at man dømmer andre fordi de har feil partitilhørighet så kan man vel ikke være så veldig smart? Men det stemmer ikke! Det er nok av smarte folk som stemmer AP. Smarte og med egen vinning i tankene når de går til stemmeurnene.

Endret av Tå.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

FRP var greie nok til å sende meg valgkampsblekka deres, og den gjorde ingenting for å bekjempe mine fordommer. Vi kan jo begynne med slagordet deres i denne omgang - "en enklere hverdag for folk flest". Hverdagen til folk flest i Norge er enkel nok i massevis. Det er mange som trenger en enklere hverdag mer enn dem, så om man ser på seg selv som "folk flest" og synes dette er noe å stemme på, må man enten være ganske dum eller ganske egoistisk.

 

Så har vi lederen - hvor Stoltenberg sammenlignes med Trond Kirkvaags "skremmern" fordi han sies å reise rundt og "skremme med FRP". Bare en idiot ville sendt en så håpløs sammenligning i trykken i noe så viktig som en valgkampavis.

 

Like under følger en montasje hvor liksom-sitater (beklagelser) fra Stoltenberg akkompagnerer et bilde av vår forhenværende statsminister. Plattere enn tamt øl på flisgulv.

 

Så har vi intervjuet med Siv Jensen hvor hun liner opp en rekke kampsaker:

-Byråkrati er dumt.

-Helsekø er en uting.

-Frihet er bra.

-Trygghet er bra.

- Det skinner ikke av norsk eldreomsorg

Hvor tar hun det fra?

 

På neste side pensjonisten Carl I. Hagen, som varter opp med litt pensjonistpopulisme. De må få mer penger.

 

Under der, mer helsekø.

 

Deretter fris det til Hordaland, som forsøkes forført med mer penger.

 

Blekka fortsetter i samme tralten. FRP skryter av alt de skal få til uten bompenger, hvor valgfritt det skal bli, hvor verdig omsorg vi skal få, skattelette, bompenger, burka, tigging, kriminelle innvandrere, frihet til å nyte livet (drekka i parker).

 

Sakene faller i to kategorier. Enten ting absolutt alle og faens oldemor er enig i (helsekø er dumt, vi må ta vare på de gamle), eller ting som er så enkle og lite ambisiøse at man må være rimelig korttenkt for å se på det som en viktig valgsak (mer frihet, mer penger).

 

Jeg sier ikke at det bare er idioter som stemmer FRP, og jeg sier i hvert fall ikke at de andre partiene fremstår som geniale i sammenligning, men til syvende og sist er mitt inntrykk av FRP at jo, dette er rimelig dumme greier. Jumboplassen er ubestridt, i hvert fall blant de store partiene.

Endret av Isbilen
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Grunnen for at mange stemmer på FrP er jo at de lover ting andre parier ikke gjør, som f.eks:

- Fjerning av tv-lisensen

- Fjerning av bompenger

- Diger satsing på vei

- Diger satsing på sykehus og eldreomsorg

- Borgerlønn

- Stort kutt på avgifter og skatt

- Fjerning av moms ved import av varer for private

- Fjerning av innvandrere i Norge

- Sende ut Mullar Krekar

 

Det er jo slike store ting FrP tjener stemmer på.

Og velgerne forventer vel og at alt som ble lovet skal bli gjennomført.

 

Men det blir faktisk litt spennende hva FrP kan få til i denne stortingsperioden, om de blir med i den nye regjeringen da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Frp har helt sikkert mange "dumme" velgere, i betydningen lav IQ. Det har seg slik at Frp's velgermasse domineres mer av harrifolk enn de andre. Men det betyr ikke at en del Frp velgere også ikke er intelligente.

 

Har sett dokumentaren om Hitler som gikk på NRK forleden. Den sier ganske mye om disse tingene. Hvordan folket lot seg forlede av retorikk og karisma.

Adolf Hitler hatet komité møter og denslags politisk virksomhet, og forenklet alle vedtak og bestemmelser til å bli gjort mellom han og en underordnet på tomannshånd. Han var ikke interessert i å sitte og høre på andres synspunkter i forsamlinger.

 

Men vi ser jo hva Hitler klarte å oppnå med enkle metoder, selv om det etterhvert gikk for langt og endet med stormannsgalskap. Det er jo grunnen til at ingen bør sitte for lenge og regjere også da.

Endret av Delvis
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det finnes gode grunner til å stemme FRP, som noen av de du listet. Men min oppfattning er at de fleste som stemmer FRP har et svart-hvitt syn på ting. De ser ikke det store bildet, men stemmer på det partiet som gir de flest goder personlig. Jeg har snakket med en del FRP velgere som bare stemte FRP pga billigere sprit og lavere skatt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det finnes gode grunner til å stemme FRP, som noen av de du listet. Men min oppfattning er at de fleste som stemmer FRP har et svart-hvitt syn på ting. De ser ikke det store bildet, men stemmer på det partiet som gir de flest goder personlig. Jeg har snakket med en del FRP velgere som bare stemte FRP pga billigere sprit og lavere skatt.

Har ingen meningsmål data om velgerne?

Lenke til kommentar

FrPs velger er naive, som tror FrP har mer penger å bruke enn alle andre. Dersom FrP faktisk vil pøse på med penger fører det til problemer ift rente og inflasjon.

 

Som snillekim så fint sier:

- Fjerning av tv-lisensen

- Fjerning av bompenger

- Diger satsing på vei

- Diger satsing på sykehus og eldreomsorg

- Borgerlønn

- Stort kutt på avgifter og skatt

- Fjerning av moms ved import av varer for private

 

Alt dette innebærer at vi bruker mer penger.

 

Kanskje jeg er en av de få, men selv er jeg faktisk imot et kutt på skatt og avgifter, og vil mye heller ha en storstilt satsing på infrastruktur.

 

 

 

Fordi det er enkelt å få tall på f.eks utdanning og lønn. Det er også sammenheng mellom IQ og utdanning.

 

Andelen med høyere utdanning er vesentlig høyere hos f.eks SVs og Venstres velgere.

 

Kilde?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

FrPs velger er naive, som tror FrP har mer penger å bruke enn alle andre. Dersom FrP faktisk vil pøse på med penger fører det til problemer ift rente og inflasjon.

 

 

Det der er en myte som man kan velge å tro på. Det er jo snakk om et annet system der mye forskjellig endres. Så det blir en for enkel påstand.

 

Dessuten har vel SSB slått fast at Frps alt Statsbudjett går opp, motsatt av det motstanderne hevder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

FrPs velger er naive, som tror FrP har mer penger å bruke enn alle andre. Dersom FrP faktisk vil pøse på med penger fører det til problemer ift rente og inflasjon.

 

Rente og utbytteinntekter frå statens pensjonsfond er for 2013 ifølgje revidert statsbudsjett 130.3 mrd kr. Det oljekorrigerte overskotet på -122.9 mrd kr. I sitt alternativ til statsbudsjett ønskjer til samanlikning Frp å bruke 10.1 mrd kr meir netto av statsbudsjettet. Er dette så dramatisk som sosialistisk side vil ha det til?

Lenke til kommentar

FRP var greie nok til å sende meg valgkampsblekka deres, og den gjorde ingenting for å bekjempe mine fordommer. Vi kan jo begynne med slagordet deres i denne omgang - "en enklere hverdag for folk flest". Hverdagen til folk flest i Norge er enkel nok i massevis. Det er mange som trenger en enklere hverdag mer enn dem, så om man ser på seg selv som "folk flest" og synes dette er noe å stemme på, må man enten være ganske dum eller ganske egoistisk.

 

Gratulere! siden du klarte å lese partiprogrammet til et parti, er ALLE velgerene dumme?

Dette fremstår jo virkelig som den beste forklaringen jeg har lest på lenge..... Jeg vet ikke hva du driver med til daglig, men en enklere hverdag for folk flest, tolker jeg til at det går på enklere gang i byggesaker, enklere og færre skjema, for de som skal søke om hjelp/stønad, eller midler, mindre papirmølle for de som driver eget firma, og mindre detaljstyring, og kontroll fra statens side...

Ligger du dvask hjemme på sofan, og leker tastaturkriger på dette forumet, og får dine penger fra NAV, skjønner jeg at du synes den røde siden er det beste som har skjedd Norge... Se hvordan det står til i USA, og tro meg, det skrives flere nye vedtekter og regler i Norge årlig enn det som fjernes. Så gi det litt tid, og vi er der mye raskere enn du klarer og gjette.

DETTE er bare noen få ting som går under en enklere hverdag.

 

Så har vi lederen - hvor Stoltenberg sammenlignes med Trond Kirkvaags "skremmern" fordi han sies å reise rundt og "skremme med FRP". Bare en idiot ville sendt en så håpløs sammenligning i trykken i noe så viktig som en valgkampavis.Og hva gjorde vår kjære statsminister hver gang han åpnet kjeften?? Det var vel ikke akkurat lite skremselspropaganda AP kom med de siste 4mnd?? Hva er forskjellen?

 

Like under følger en montasje hvor liksom-sitater (beklagelser) fra Stoltenberg akkompagnerer et bilde av vår forhenværende statsminister. Plattere enn tamt øl på flisgulv.

 

Så har vi intervjuet med Siv Jensen hvor hun liner opp en rekke kampsaker:

-Byråkrati er dumt.

-Helsekø er en uting

-Frihet er bra.

-Trygghet er bra.

- Det skinner ikke av norsk eldreomsorg

Hvor tar hun det fra? Hvor tar DU det fra, at man må være dum for å være enig i dette????????

Dette ER selfølgeligheter, men ser du på samfunnet rundt deg, er det noen som ikke har satset mye på dette de siste årene!!

Så hvorfor er man dum, når man stemmer et parti som setter fokus på selvfølgeligheter?

Klarer du å gi et fornuftig svar på dette?

 

På neste side pensjonisten Carl I. Hagen, som varter opp med litt pensjonistpopulisme. De må få mer penger.

Helt ærlig, Carl har i mine øyne utspilt sin rolle, og er i dag til mer skade enn hjelp... Han har blitt en av de løse kanonene, som ødelegger for FRP, DERSOM de skal bygge et image som et særiøst parti..... ;)

 

 

Under der, mer helsekø.

 

Deretter fris det til Hordaland, som forsøkes forført med mer penger.

 

Blekka fortsetter i samme tralten. FRP skryter av alt de skal få til uten bompenger, hvor valgfritt det skal bli, hvor verdig omsorg vi skal få, skattelette, bompenger, burka, tigging, kriminelle innvandrere, frihet til å nyte livet (drekka i parker).

 

Sakene faller i to kategorier. Enten ting absolutt alle og faens oldemor er enig i (helsekø er dumt, vi må ta vare på de gamle), eller ting som er så enkle og lite ambisiøse at man må være rimelig korttenkt for å se på det som en viktig valgsak (mer frihet, mer penger).

 

Jeg sier ikke at det bare er idioter som stemmer FRP, og jeg sier i hvert fall ikke at de andre partiene fremstår som geniale i sammenligning, men til syvende og sist er mitt inntrykk av FRP at jo, dette er rimelig dumme greier. Jumboplassen er ubestridt, i hvert fall blant de store partiene.

Jeg vet ikke hvor mye du ser rundt deg, og har du opplevd helsekø på kroppen selv?AHUS var allerede underdimensjonert før det var ferdig, og de ikke eksisterende korridorpasientene er der... (dette var før AHUS fikk sine siste 150.000 tilhørende fra Oslo øst.

Har du kjørt langs Norges veier, og sett vår fantastiske standard?? Norge er vel et av få land der Europaveistandard= et felt med vikeplikt for møtende trafikk..

Om halvparten av det som nevnes her stemmer, er det fremdeles ille!!!

 

Har du opplevd å blitt ranet, eller hatt behov for Politi? For 2år siden var det 5!!! politifolk på vakt i øvre romerike på en helg. Disse fem, skulle da passe på fra Hurdal i nord, til langt sør for lillestrøm.

(det skjer jo sjeldent noe tull, i lillestrøm, jessheim, og andre steder som ligger under dette distriktet)

Klarer du å klemme ut at dette er dumt å satse på??? for det virker ikke som dine RØDE venner satser her....

 

Om du har skyggelappene så godt klemt på sidene av hodet, at du kun har blikk for stønaden, som de røde ønsker enhver velkommen til å få, så skjønner jeg at du synes alt annet, og da spesiellt FRP, er dumt...

Setter du det i et større perspektiv så er det genialt enkelt, skal Norge gå rundt er det fakta et parti som "SIER" de skal satse på det som betyr noe..... og hva er dumt med det?

 

Ellers vil jeg selv si, at hadde det ikke vært for tidligere nevnte kammeraderi og mafiatendenser til AP, samt at de ansetter flere i staten, en hva få andre firma kan matche, så hadde AP godt fått min stemme. Men som sagt, Norge går ikke rundt dersom "ALLE" skal ha lønna si fra staten, og resten råtner på rot!!!!

 

 

Endret av DeathByDigital
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...