Gå til innhold

Den store Nexus 5-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen fler som ikke får synkronisert Facebook kontaktene til mobilen? Eventuelt kan forklare hvordan man gjør det, er uvant uten noe meny knapp! Også virker den ringe app'en veldig rotat, kan man gjøre endringer på den?

Du kan ikke synkronisere Facebook kontakter med noen av Nexustelefonene. Var gnisninger mellom Facebook og Google for noen år siden. Selv bruker jeg Haxsync som fungerer bra.

Lenke til kommentar

Noen andre som har byttet fra Dalvik til ART og har erfaringer å dele? For min egen del føles det kanskje som alt går en anelse raskere. Spesielt applikasjonene synes jeg ble mer responsive. Kan hende det bare er innbilning..

 

Batteritiden skal visstnok også være en anelse bedre med ART-kompilering, da spesielt når telefonen er i dvale, men gudene vet.

 

I bunn og grunn ikke merket store forskjellen! Ingen kompatibilitetsproblemer så langt ihvertfall.

Mange spill, f.eks. kingdom rush, er inkompatible med ART.

 

Jeg får ihvertfall vesentlig mindre lag i maps enn tidligere, som er den appen som lagger klart mest for min del.

Lenke til kommentar

Du kan ikke synkronisere Facebook kontakter med noen av Nexustelefonene. Var gnisninger mellom Facebook og Google for noen år siden. Selv bruker jeg Haxsync som fungerer bra.

 

Men allikavel så skal de så absolutt ha med Facebook som "Account"-valg i "People"-appen :p

Er jo ikke noen big deal, men noen ganger er det jo greit å ha numrene til de man ikke ringer hver dag - uten ekstra apper.

Lenke til kommentar

Du kan ikke synkronisere Facebook kontakter med noen av Nexustelefonene. Var gnisninger mellom Facebook og Google for noen år siden. Selv bruker jeg Haxsync som fungerer bra.

Er det den versjon som koster 7,99? I anmeldelser sier flere at telefonen kræsjer med den appen, stemmer det også med nexus 5?

Lenke til kommentar

 

Faktisk litt usikker hvordan det skjedde - jeg ordna Jetcarrier-konto, brukte VPN via USA, og la til amerikansk adresse i Google Wallet. Dermed bestilte jeg bare en charger, og nå er Google Play Store satt til amerikansk versjon by default, altså uansett om jeg går inn via desktop eller telefon får jeg tilgang til hele Google Play - altså musikk, apps, enheter, bøker, film etc. Litt snedig, men det skjedde altså etter at jeg la inn bestilling på laderen.

 

Prøvde dette nå, men det funket ikke. Med en gang jeg logger inn så endrer den til norsk konto. Gjorde du dette med en ny konto eller en du har brukt i den norske storen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Skal være så enkelt som å flytte innholdet fra system i gapps zip filen til /android/system/out/target/product/hammerhead/system

 

Holder på å bygge nå så er ikke helt sikker på om det er riktig, skal oppdatere her når jeg har testet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Skal være så enkelt som å flytte innholdet fra system i gapps zip filen til /android/system/out/target/product/hammerhead/system

 

Holder på å bygge nå så er ikke helt sikker på om det er riktig, skal oppdatere her når jeg har testet.

 

Tør jeg spørre hvorfor dere bygger selv?

Flashet Cataclysm og elemental x tidligere idag, ser ikke helt poenget med å lage en egen rom? Men creds!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Mest morsomt å gjøre det, ingen spesiell grunn egentlig.

 

Her er forresten scriptet jeg bruker for å automatisere building. Har lagt det i home så alt jeg trenger å gjøre er å skrive "./nexus5.sh" i terminal :)

https://mega.co.nz/#!YZwGXDaZ!Jm9-gBmysH_l38JBpxNrEGaQmXVfiAQ8geQb0ep-0IA

 

Skal være så enkelt som å flytte innholdet fra system i gapps zip filen til /android/system/out/target/product/hammerhead/system

Var feil :(

Endret av Slettet-jDflNq
Lenke til kommentar

Her er forresten scriptet jeg bruker for å automatisere building. Har lagt det i home så alt jeg trenger å gjøre er å skrive "./nexus5.sh" i terminal :)

https://mega.co.nz/#!YZwGXDaZ!Jm9-gBmysH_l38JBpxNrEGaQmXVfiAQ8geQb0ep-0IA

 

Var feil :(

Ikke dumt med .sh i det hele tatt :)

 

Tør jeg spørre hvorfor dere bygger selv?

Bygge selv så ser du kanskje litt hva som skjer i kulissene og du lærer litt samtidig som hvordan ting fungerer.

 

Primært bygget jeg fordi at det ikke er noen ROM å flashe for N5 for CM i det hele tatt, ikke Nightly i det hele tatt og ETA skal man ikke spør om heller så skal man ha noe gjort så får man gjøre noe selv 8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...