Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Er vel nesten bare Hunter og Druid som har størsts problemer med å håndtere et stort creature som blir mindcontrollet.

 

Men det er uansett sykt irriterende. Antageligvis like sykt irriterende som det var for de jeg spilte mot i Arena i går som f.eks hadde overtaket på brettet, men som ble drept av en Pyroblast som jeg har sittet å ruge på siden turn 4. :p

 

Det er det som er gjør Hearthstone utfordrende til tross for at det er et enkelt spill. En må tenke flere trekk fremover og en drar stor nytte av å kunne hvilke kort en klasse kan ha og hva slags manacost det har.

Men det er klart, noen ganger har en ikke noe valg fordi en har ryggen mot veggen og da må en bare håpe på at de ikke har nettopp det kortet som kan countere deg på hånda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hoho, jeg elsker Freezing trap. Det som skjedde her er at priest buffet taunt med dobbel hp 2 ganger før han angreip.

 

Freezing trap sendte minion tilbake til hånda:) Også et perfekt anti priest board, 3 4 attack minions som priest sliter med å drepe.

post-32072-0-33373300-1383192668_thumb.jpg

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Hoho, jeg elsker Freezing trap. Det som skjedde her er at priest buffet taunt med dobbel hp 2 ganger før han angreip.

 

Freezing trap sendte minion tilbake til hånda:) Også et perfekt anti priest board, 3 4 attack minions som priest sliter med å drepe.

 

Har et spørsmål ang. Freezing Trap. La oss si at en minion som koster 9 mana angriper deg, vil den da koste 11 mana, eller blir mana cost aldri høyere enn 10? Molten Giant koster 20 mana, og 1 mana mindre pr. skade du har tatt, så ble litt nysgjerrig her.

Lenke til kommentar

Gleder meg til helgen kommer. Kanskje jeg får spilt noe på søndagen, hvis jeg er heldig. Har ikke komme lenger enn at jeg har unlocket syv classes, og hittil har jeg ikke spilt så mye mer enn en runde med noen annet enn druid (fordi det er til druid jeg har flest rare (blå) kort...

 

Da vil jeg annbefale deg å prøve Hunter med masse beasts, og Shaman med en overflod av murlocs, utrolig gøy :D

Lenke til kommentar

 

Har et spørsmål ang. Freezing Trap. La oss si at en minion som koster 9 mana angriper deg, vil den da koste 11 mana, eller blir mana cost aldri høyere enn 10? Molten Giant koster 20 mana, og 1 mana mindre pr. skade du har tatt, så ble litt nysgjerrig her.

Den vil koste 11 mana ja. Med andre ord vil du ikke kunne spille den igjen med annet du har Pint-sized Summoner i spill.

Akkurat på samme måte som at Venture Co. Mercenary vil gjøre alle minions med mana cost 8-10 umulig å spille.

Lenke til kommentar

For å være ærlig har jeg ikke så mye kunnskap om å bygge decks enda, men jeg prøver å ha ca. like mange i hver "tier" av mana crystals. Også velger jeg bare ut de kortene jeg selv tror er best. Jeg antar at jeg vil lære mer etterhvert som jeg spiller, pluss at jeg får begynne å lese meg opp litt mer når jeg snevrer inn hvilke classes jeg liker.

Lenke til kommentar

 

Selv liker jeg ikke hunter med masse beasts, min hunter deck har noen beast men mest removal og traps :)

 

Ja ikke sant, artig når folk bruker annerledes strategier! :D

Det jeg liker med Murloc decket er at jeg vinner på turn 5 om jeg får riktige kort, turn 4 om jeg har The Coin og litt flaks med kortene. (Bloodluft ftw :D )

Lenke til kommentar

Selv de gode spillerene (hvertfall blant de som streamer, Trump, Krip og Ek0p) har forskjellige meninger om hva som er den beste manacurven på en deck.

Altså hvor mange du har av hver mana og hvordan curven ser ut.

 

I tillegg er de litt uenig i om det er viktig med card synergy eller om du skal kjøre kort som er bra på egenhånd.

Det optimale her er kanskje en blanding. Kort som er sterke på egenhånd, samt noen kort som har synergy.

 

Uansett, en lærer en del ved å se på streams. Spesielt når det kommer til avgjørelser.

Det jeg er svakest på for øyeblikket er nok kortvalgene under draften i Arena, spesielt når valget ikke er opplagt. For du har jo enkelte instapicks. :p

 

Jeg rett og slett digger dette spillet!

En blir glad når en gjør det bra i Arena eller vinner et veldig jevnt game.

Og en blir frustert når en taper det veldig jevne gamet eller spiller kortene feil.

 

At en kan bli så engasjert i et kortspill? :)

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Ah, så deilig Freezing Trap er. Spilte nettopp mot en priests som yppet seg med å bruke 2x "double health" + en "your attack power is equal to your health" kort sånn at minion endte opp med 20/20. Han måtte angripe meg og da ble kortet sendt tilbake til hånden hans og så gav han seg for jeg hadde så mange kort på bordet enda.

 

Har hadd mange bra kamper i dag, hvor jeg faktisk har vunnet. Har heller ikke rørt arena siden wipe. Vant første kamp mot en annen hunter. Lurer på hvor lenge hellet varer :p

 

Varte ikke lenge nei, tapte første kamp etter at jeg postet dette. Mot en warrior :(

 

LET THE RECORD SHOW I REGRET MAKING THIS POST!!!

Endret av Saapa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...