Gå til innhold

Ryktebørsen: Får vi GTA V på PC, eller ikke?


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg venter noen dager etter release med å kjøpe det, så får de som har forhåndsbestilt teste det for oss prinsippfaste ;)

 

Om man ser bort i fra distributørenes måte å lokke oss til å forhåndsbestille på i form av ekstra penger, små-DLC osv., så finnes det jo egentlig ingen god grunn for å forhåndsbestille et spill i dagens marked.

 

Om man går ti år tilbake i tid når alle spill fremdeles kom i eske så var det jo en liten sannsynlighet for at spillet - i alle fall store titler - ville bli utsolgt, og man måtte da enten reise til "Johnnys Data & Trehøvleri" for å finne byens siste eksemplar, eller vente et par uker på at det skulle komme inn på nytt.

 

Steam går jo aldri tomme, og jeg synes forhåndsbestillinger i alt for stor grad gir produsentene et grønt lyst til å gi ut halvferdige spill.

Når vi først er inne på digital distribusjon, så synes jeg det er temmelig drøyt at GTA V koster 539,- på Steam, nesten 100,- mer enn de fleste som selger fysiske eksemplarer.

Lenke til kommentar

Steam er alltid dyrere rett før/under release, de ligger vel som regel et hakk over de andre.  Spesielt på et spill som dette. Jeg kommer likevel til å kjøpe på steam da jeg synes det er greit å ha spillene mine der.

 

Jeg regner med det blir noen småbugs her og der og diverse ting som må fikses med en patch eller 2 som med de aller fleste andre spill, men det kan umulig være like ræva som GTA IV, da spyr jeg.

 

Om dette lever opp til forventningene mine så blir det verdt pengene uten tvil. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Steam er alltid dyrere rett før/under release, de ligger vel som regel et hakk over de andre.  Spesielt på et spill som dette. Jeg kommer likevel til å kjøpe på steam da jeg synes det er greit å ha spillene mine der.

 

De fleste spill man kjøper i butikk kommer med CD-nøkkel som må aktiveres på Steam (evt. andre digitale sjapper), så de gangene jeg har kjøpt fysiske eksemplarer har jeg bare tastet inn koden og satt i gang nedlastning.

 

Har uansett ikke optisk drev på PC-en lenger, men synes det er greit å spare 100-150,- på spill.

Lenke til kommentar

 

Jeg venter noen dager etter release med å kjøpe det, så får de som har forhåndsbestilt teste det for oss prinsippfaste ;)

 

Samme her, først anmeldelser, omtaler og metacritic, SÅ evnt kjøp! Greit å få ting i riktig rekkefølge :)

 

 

Akkurat her er jeg IKKE prinsippfast.

 

GTA 5 og alle Blizzard spill forhåndsbestiller jeg uten å blunke. Men det er også de eneste.. Litt fanboi kanskje, men Blizzard og Rockstar har aldri skuffet meg, ikke engang med GTA 4.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg venter noen dager etter release med å kjøpe det, så får de som har forhåndsbestilt teste det for oss prinsippfaste ;)

 

Samme her, først anmeldelser, omtaler og metacritic, SÅ evnt kjøp! Greit å få ting i riktig rekkefølge :)

 

 

Akkurat her er jeg IKKE prinsippfast.

 

GTA 5 og alle Blizzard spill forhåndsbestiller jeg uten å blunke. Men det er også de eneste.. Litt fanboi kanskje, men Blizzard og Rockstar har aldri skuffet meg, ikke engang med GTA 4.

 

 

GTA4 er ikke et dårlig spill, det var bare fryktelig dårlig optimalisert ved utgivelse.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Jeg venter noen dager etter release med å kjøpe det, så får de som har forhåndsbestilt teste det for oss prinsippfaste ;)

Samme her, først anmeldelser, omtaler og metacritic, SÅ evnt kjøp! Greit å få ting i riktig rekkefølge :)

Akkurat her er jeg IKKE prinsippfast.

 

GTA 5 og alle Blizzard spill forhåndsbestiller jeg uten å blunke. Men det er også de eneste.. Litt fanboi kanskje, men Blizzard og Rockstar har aldri skuffet meg, ikke engang med GTA 4.

GTA4 er ikke et dårlig spill, det var bare fryktelig dårlig optimalisert ved utgivelse.

Gjaldt konsollene også. Gta5 er mer spillbart (flyt) enn hva gta4 var på samme konsoll.
Lenke til kommentar

Blir nok massive problemer her også. Nevn EN feilfri utgitt stortittel det siste året. Alle har vesentlige bugs.

En lang utsettelse er slettes ingen garanti for feilfritt spill. Jeg tror det var mer for å melke alt som gikk an på ps4 og x1 før de slapp pc versjonen til slutt. Er vel snart 5 år siden først vi hørte om dette spillet nå og enda er det ikke utgitt. Fucking ridonculous Shitstar.

Ville ikke giddet og kjøpt dette de første 2-3 månedene, mest sannsynlig mye trøbbel som det alltid er med stortitler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...