Gå til innhold

Noen serier som er like bra som Breaking Bad og Prison Break?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ganske hooked på The Newsroom for tida. Mesteparten av handlinga foregår i prat, så det er ikke noe for de som trenger tekster for å henge med. Ellers er det en veldig engasjerende serie.

 

Som andre har nevnt, så er Homeland, The Wire og Sopranos veldig bra. I tillegg liker jeg White Collar og Suits.

 

Prison Break var bra i sesong 1, men etter det tok de rennefart i retning nedover. Den serien ble dritkjedelig. Alle episodene slutta med "omg, vi blir tatt", og starta med "oh, vi slapp unna".

Endret av Aleks855
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Du kan prøve the unit og oz, har ikke sett så mye på oz men vet ihvertfall det handler om folk i fengslet. Vist du vil se en ny serie hvor man prøver å rømme fra politiet slik som i prison break kan du prøve fugitive serien, er fra 60 tallet men er den eneste som jeg kan komme på nå som handler om det samme som prison break, begge to handler om en fyr som har blitt beskyldt for noe han ikke har gjort :)

Lenke til kommentar

Støtter Oz. Det foregår riktignok i et fengsel, men handler om en eksperimental avdeling i fengselet der fanger er mye friere enn vanlig. Synes den tapte seg ganske mye mot slutten, men er ellers svært bra.

 

Ellers har vi jo Orange is the new black, om man liker fengselserier. Det er visstnok basert på en sann historie, om en dame som må i fengsel for å ha smuglet narko mange år tidligere. Serien følger både hun dama i fengselen, og forloveden utenfor. Ganske interessant, og bedre enn forventet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei, noen som vet om en serie som er like bra som Breaking Bad og Prison Break? personlig tror jeg at jeg aldri kommer til å se en serie som er bedre en de!

Om du lever i troen om at du aldri kommer til å se en bedre serie enn Prison Break har du enten a) Sett for lite serier eller b) Sett for lite serier. Nekter å tro at de som har sett flere serier enn Prison Break og One Tree Hill vil akseptere at Prison Break er og kommer til å være det beste de har sett.

 

Uuuansett; Sjekk ut Game of Thrones, Sons of Anarchy, Suits, Dexter, Sherlock og Orange is The New Black for dramaserier.

 

Anbefaler også The Wire, Twin Peaks, Oz, Firefly (med filmen Serenity som avslutning på serien), The Sopranos og House of Cards. "Problemet" med den sistnevnte listen er at du bare klarte å se 2 episoder av The Wire før det gikk for tregt. Er derfor redd for at du møter på det samme problemet her.

 

Har flere kompiser som har begynt på The Wire eller Sopranos gjennom anbefaling fra meg, men som har gitt seg etter et par episoder med kommentaren at det gikk for tregt. Men det som er morsomt er at når de er ferdig med å se serier som Dexter, Sons of Anarchy og Suits er at de har en helt annen innstilling når de begynner på The Wire for 2. gang. Og den andre gangen setter de virkelig pris på serien. Har derfor sluttet å anbefale serier fra den siste listen til de som ikke har sett alt for mange TV-seriene fra før, og lar dem heller oppdage de senere.

Endret av spinkeljaevel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...