Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 3 tråden


Mr Pepe

  

202 stemmer

  1. 1. Skal du ha deg Note 3 ?

    • Ja
      154
    • Nei
      48


Anbefalte innlegg

Nettop fått en note 3 i hendene mine, noen som har en custom rom å anbefale? Sikkert blitt spurt før, men ting endrer seg jo :)

tenkte jeg skulle legge inn omega rom, men er det noen som kan lage en en liste for dummies.

 

helt fra start, har en stock note 3 og aldri brukt androide før så må ha det inn med teskje :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skuffet over batteritiden på denne. Note 2 varte vesentlig lenger for min del. Må lade ved slutten av dagen etter moderat bruk. Note 2 varte gjerne flere dager.

Merkelig - jeg har hatt Galaxyene - også alle siste Noter - siden de kom. Note3 er for min del den telefonen som har best batteritid. Min brukes til jobb og privat - og på kvelden i ca 21-tiden ligger den som regel på 60 % batteri, +/- avhengig bruk. Og da brukes den til alt mellom himmel og jord gjennom dagen!

Lenke til kommentar

Selv også via PC?

 

Går ut fra at du har den USB 3.0 kabelen som fulgte laderen ved kjøpet av telefonen. Pluggen mot telefonen er annerledes enn den konvensjonelle "micro-USB" pluggen.

 

Ja, denne USB 3.0 kabelen gir raskere lading og dataoverføring. :)

 

Jeg skaffet meg et par ekstra - en til PC bruk, en til 220V og en til 12V i bilen.

Lenke til kommentar

Til dere som har bestilt en ny OTG kabel med som går fra den nye micro usb 3.0 til Usb 3.0.

Jeg fikk min kabel i dag og har testet litt med hastigheter.

 

Jeg koblet til denne ssden(hastighetene er via usb 3,0 på datamaskinen:

 

post-62564-0-01898300-1383656015_thumb.png

 

Her er hastighetene jeg fikk fra telefonen til SSDen over usb 2.0 otg kabelen:

 

 

post-62564-0-24966200-1383656580_thumb.png

 

Og her er hastighetene jeg fikk fra telefonen til SSDen over usb 3.0 otg kabelen

 

post-62564-0-86470000-1383656588_thumb.png

 

Som dere ser gikk hastigheten faktisk ned over usb 3.0 kabelen.

Det er jo mulig flaskehalsen ligger i støtten på mobilen.

Ser ikke noe gale med kabelen jeg kjøpte her er bilder av endene:

post-62564-0-71789200-1383656329_thumb.jpg

post-62564-0-67587600-1383656355_thumb.jpg

 

 

 

 

 

Endret av Ekinorak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Galaxy Gear har flere funksjoner enn Sony SmartWatch 2, men for å være helt ærlig så er SSW2 bedre og også billigere. Samsung var dessverre for opptatte med å gi ut klokka så fortest som mulig.

 

 

Sony is way better! The gear is not only ugly but you need to charge it everyday with your phone very annoying! Also, it's not water resistant so you can't even wash your hands while the watch is on you! The Sony is water resistant and it lasts for 4-5 days along with a superior design, so Sony easily wins! Unless you're a Samsung die hard fan my advice is to avoid their fail watch. (YouTube)

 

Endret av RollsReus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Galaxy Gear har flere funksjoner enn Sony SmartWatch 2, men for å være helt ærlig så er SSW2 bedre og også billigere. Samsung var dessverre for opptatte med å gi ut klokka så fortest som mulig.

 

 

 

 

Gikk for den ! klarte å få dene neste på lager hos deal.no

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2162734

 

Bestilte pickup point i oslo og hentet den istad! Liker den veldig godt, epic shit

 

 

post-105797-0-20679000-1383748924_thumb.jpg

 

Smertefri tillkobling med note 3 !

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg opplever å ha dårlig dekning på denne telefonen. Min Note 2 hadde betydelig bedre dekning. Bare jeg går ned på f.eks. t-banestasjonen på Grønland eller Helsfyr i Oslo opplever jeg at den mister dekning helt. Dette til tross for at jeg har slått av LTE og har Talkmore som bruker Telenornettet. Når jeg sitter på T-banen og er inne i en tunnel er dekningen helt ubrukelig. Nytter nesten ikke å surfe på nett. Jeg kan også miste dekningen hvis jeg er i en kjeller som ikke nødvendigvis ligger helt under bakken.

 

Noen som har noen av de samme opplevelsene?

Lenke til kommentar

Hvordan synes du denne fungerer?

 

Vel,får ringt fra den ,lest sms osv. eneste som irriterer meg er at den kommer opp " støtter ikke email på enheten " Når jeg laster ned email appen til klokka. Må få det fiksa, skal søke litt hvordan få det fiksa. ellers så fungerer alt :) Kan sies at dette er mitt første klokke EVER som koster over 1000 kr, og jeg elsker den, liker at den vibrerer når man får sms og blir oppringt osv. Er mange apps man kan laste ned . Er bare å slå til, fikk den super billig 1040 kr på deal, var eneste på lager :p

Lenke til kommentar

Istedenfor Galaxy Gear kan dere vurdere Omate TrueSmart: http://www.omate.com/ Den hadde en vellyket Kickstarter periode her i sommer og i tillegg til å være mye billigere enn Galaxy Gear, har den bedre spesifikasjoner, flere funksjoner og er faktisk en mobil i seg selv.

 

PS! Samsung har sagt at de ikke er fornøyde selv med Galaxy Gear og lover en versjon 2 neste år.

Endret av secondarykid
Lenke til kommentar

Jeg opplever å ha dårlig dekning på denne telefonen. Min Note 2 hadde betydelig bedre dekning. Bare jeg går ned på f.eks. t-banestasjonen på Grønland eller Helsfyr i Oslo opplever jeg at den mister dekning helt. Dette til tross for at jeg har slått av LTE og har Talkmore som bruker Telenornettet. Når jeg sitter på T-banen og er inne i en tunnel er dekningen helt ubrukelig. Nytter nesten ikke å surfe på nett. Jeg kan også miste dekningen hvis jeg er i en kjeller som ikke nødvendigvis ligger helt under bakken.

 

Noen som har noen av de samme opplevelsene?

Har opplevd det samme selv.

 

Jeg har Chess, og det står at jeg har 4G, men det tar evighet når jeg skal surfe på nettet.

 

Også når jeg var på Ringen kino så hadde jeg null dekning ( i salen). Men min venninne som hadde en Sony Eriksson Xperia hadde full dekning.

Lenke til kommentar

Har opplevd det samme selv.

Jeg har Chess, og det står at jeg har 4G, men det tar evighet når jeg skal surfe på nettet.

Også når jeg var på Ringen kino så hadde jeg null dekning ( i salen). Men min venninne som hadde en Sony Eriksson Xperia hadde full dekning.

 

Tror du dette er en software- eller hardwarefeil? Er fryktelig irriterende. Har allerede fått reparert mobilen pga skjermen og lurer på om dette er god nok grunn til å sende den inn igjen

Lenke til kommentar

Jeg opplever å ha dårlig dekning på denne telefonen. Min Note 2 hadde betydelig bedre dekning. Bare jeg går ned på f.eks. t-banestasjonen på Grønland eller Helsfyr i Oslo opplever jeg at den mister dekning helt. Dette til tross for at jeg har slått av LTE og har Talkmore som bruker Telenornettet. Når jeg sitter på T-banen og er inne i en tunnel er dekningen helt ubrukelig. Nytter nesten ikke å surfe på nett. Jeg kan også miste dekningen hvis jeg er i en kjeller som ikke nødvendigvis ligger helt under bakken.

 

Noen som har noen av de samme opplevelsene?

Husker at jeg leste en artikkel om at jo nyere og bedre mobilene blir, jo mindre antenne får de, nettopp for å få mer plass til andre ting.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...