Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Beste førstegangsbil, 55k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får være litt voksen jeg da...

 

En 18-åring burde ikke ha en rask bil med mye lyd og dette av to grunner, andres sikkerhet og utgifter som følger.

 

Ta en rask sjekk og se hva du må ut i forsikring på en BMW som 18-åring så vil jeg tro at du slår det for fra deg! ;)

 

Velg noe OK japansk, "alle" biler til 55k går fort nok til at du dreper deg selv og drar med deg andre når du tøffer deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Får være litt voksen jeg da...

 

En 18-åring burde ikke ha en rask bil med mye lyd og dette av to grunner, andres sikkerhet og utgifter som følger.

 

Ta en rask sjekk og se hva du må ut i forsikring på en BMW som 18-åring så vil jeg tro at du slår det for fra deg! ;)

 

Velg noe OK japansk, "alle" biler til 55k går fort nok til at du dreper deg selv og drar med deg andre når du tøffer deg.

Forsikring som attenåring er dyrt uansett hva du velger. Mange forsikrer uansett bilen på foreldrene sine, og da har det igjen lite å si.

Lenke til kommentar

Her har du en relativt sikker bil med uendelige muligheter når det kommer til bla trimming.

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43391123

 

Chip til 4-5000 og du har 220-230hk. Ikke så veldig gale forsikring heller. En kamerat på 22 år kjøpte nettopp en slik bil og betaler 6-7000 i året. Han hadde ikke bonus fra før.

 

Evt denne

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43290380

 

Ta en søk på Saab 9-3 turbo og du finner mye bra og billig.

Endret av rublings
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Forsikring som attenåring er dyrt uansett hva du velger. Mange forsikrer uansett bilen på foreldrene sine, og da har det igjen lite å si.

Dyrt er det uansett, men det betyr likevel ikke at det ikke er forskjell på 20 000 og 35 000 i året.

Lenke til kommentar

Forsikring som attenåring er dyrt uansett hva du velger. Mange forsikrer uansett bilen på foreldrene sine, og da har det igjen lite å si.

 

feil og feil, det er faktisk enorm forskjell. Gikk fra forsikring på 35000 til en på 8000 når jeg byttet fra bmw til ford Scorpio 2,9, ser jævlig ut, men den var moro med bakhjuls.

Det var fortsatt mye dyrere uansett om jeg satt det på foreldre, da du må ha "føres av under 23", som på noen biler gir veldig høy forsikring uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hei hva er beste førstegangsbil om jeg skal bruke 55 000kr, med tanke på utsende og fart og go lyd på motoren.

 

er en gutt på snart 18år

 

vil ha 2000 modell eller nyere.

 

har sett på audi a4 turbo quattro men de ligger på 80 og det synes jeg er for dyrt. kan strekke meg litt.

Du trenger ikke bil til 55k for å ryke lappen. Jeg vet og har erfart. En annen kompis av meg hadde 523ia han kjørte ut i rundt 140km/t på vintern, bilen ble totalvraket og han hadde så sykt mye flaks at han ikke fikk en skramme. Ingen vitner til stede under ulykken, men når de kom så ringte de politiet og han mistet lappen på stedet. Det lå vrakdeler 50meter unna der han kjørte ut.

 

Og siden du i det hele tatt nevner fart som en kriterie til bil er du allerede i faresonen. Men gjør som du vil.

Lenke til kommentar

 

feil og feil, det er faktisk enorm forskjell. Gikk fra forsikring på 35000 til en på 8000 når jeg byttet fra bmw til ford Scorpio 2,9, ser jævlig ut, men den var moro med bakhjuls.

Det var fortsatt mye dyrere uansett om jeg satt det på foreldre, da du må ha "føres av under 23", som på noen biler gir veldig høy forsikring uansett.

Har sikkert litt med hvor du bor også. Jeg har ikke funnet en bil med forsikring billigere enn 14.000,- enda.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke bil til 55k for å ryke lappen. Jeg vet og har erfart. En annen kompis av meg hadde 523ia han kjørte ut i rundt 140km/t på vintern, bilen ble totalvraket og han hadde så sykt mye flaks at han ikke fikk en skramme. Ingen vitner til stede under ulykken, men når de kom så ringte de politiet og han mistet lappen på stedet. Det lå vrakdeler 50meter unna der han kjørte ut.

 

Og siden du i det hele tatt nevner fart som en kriterie til bil er du allerede i faresonen. Men gjør som du vil.

med fart mener jeg iKKE at jeg skal ha en som går fortere enn alle andre sin. En sånn type er jeg ikke. Jeg vil ha en som går bra. Sånn som jeg vil si det''det er tøffere å kjøre I fartsgrensa enn å kjőre fort I nån uka å mist lappen.

Lenke til kommentar

Får være litt voksen jeg da...

 

En 18-åring burde ikke ha en rask bil med mye lyd og dette av to grunner, andres sikkerhet og utgifter som følger.

 

Ta en rask sjekk og se hva du må ut i forsikring på en BMW som 18-åring så vil jeg tro at du slår det for fra deg! ;)

 

Velg noe OK japansk, "alle" biler til 55k går fort nok til at du dreper deg selv og drar med deg andre når du tøffer deg.

Skal ikke ha fart på den måten. Vil ha en som går godt. Å du slipp å slit dæ opp bakkan.

Lenke til kommentar

Får være litt voksen jeg da...

 

En 18-åring burde ikke ha en rask bil med mye lyd og dette av to grunner, andres sikkerhet og utgifter som følger.

 

Ta en rask sjekk og se hva du må ut i forsikring på en BMW som 18-åring så vil jeg tro at du slår det for fra deg! ;)

 

Velg noe OK japansk, "alle" biler til 55k går fort nok til at du dreper deg selv og drar med deg andre når du tøffer deg.

vet at det er dyre firsikringer :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...