Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Greit om potensiell ny partner har barn fra før?


  

57 stemmer

  1. 1. Hadde du innledet et forhold med en som har barn fra før?

    • Nei, det er uaktuelt! Jeg vil kun ha egne barn!
      22
    • 1 barn fra før er greit.
      3
    • 2 barn fra før er greit.
      1
    • Antall barn fra før har ingenting å si, men jeg vil ha egne barn også!
      8
    • Antall barn fra før har ingenting å si. Kjærligheten går først!
      15
    • Jeg er usikker!
      8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Problemet med aleneforeldre er jo ikke at de har barn, men at de åpenbart har tatt en del feilbeslutninger i livet og da antageligvis også har noen personlighetstrekk de fleste ikke finner attraktivt. Det burde være klart at det er dette som er hovedgrunnen til at folk ikke ønsker seg en partner med barn fra før.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Problemet med aleneforeldre er jo ikke at de har barn, men at de åpenbart har tatt en del feilbeslutninger i livet og da antageligvis også har noen personlighetstrekk de fleste ikke finner attraktivt. Det burde være klart at det er dette som er hovedgrunnen til at folk ikke ønsker seg en partner med barn fra før.

Haha, så det burde være klart?

 

Logikken din svikter på flere nivåer; Først at en aleneforelder "åpenbart" har tatt flere gale beslutninger i livet. De uten barn har altså ikke det? Mhm, sikkert ikke ;)

 

Og videre; At det å ha tatt gale beslutninger i livet gjør at man har personlighetstrekk folk ikke liker. Du må altså være en aleneforelder, for du har definitivt personlighetstrekk jeg ikke finner attraktive.

 

Og for å runde av: Du fastslår at det du sier er hovedgrunnen til at folk ikke ønsker seg en aleneforelder. Nå stemmer det ikke at "folk" ikke vil ha det, og du har ingen grunn til å tro du vet hva som i så fall skulle være hovedgrunnen.

 

Og ftr, jeg har ikke barn, verken alene eller sammen med noen.

 

Argh, snakk om forumsdebut.. Jeg er egentlig ganske hyggelig :wee:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er i den situasjonen at min kone har 2 barn fra et tidligere ekteskap. og da hadde jeg det valget at ville jeg ha henne i livet mitt så fulgte ungene med på lasset. man velger ikke hvem man forelsker seg i. Å vrake henne som jeg var dritheldig å få lov å dele libvet mitt med bare fordi hun hadde unger, fremstod den gang som helt utenkelig for meg. Tror jeg brukte et halvt sekund på avgjørelsen om at det var helt greit da hun fortalte at hun hadde 2 unger i løpet av vår første date...

 

Og det har gått relativt greit. Og vi har nå også en sønn sammen. Jeg ser på dem som om de var mine egene unger, og hjelper og støtter dem som enver far ville gjort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er i den situasjonen at min kone har 2 barn fra et tidligere ekteskap. og da hadde jeg det valget at ville jeg ha henne i livet mitt så fulgte ungene med på lasset. man velger ikke hvem man forelsker seg i. Å vrake henne som jeg var dritheldig å få lov å dele libvet mitt med bare fordi hun hadde unger, fremstod den gang som helt utenkelig for meg. Tror jeg brukte et halvt sekund på avgjørelsen om at det var helt greit da hun fortalte at hun hadde 2 unger i løpet av vår første date...

 

Og det har gått relativt greit. Og vi har nå også en sønn sammen. Jeg ser på dem som om de var mine egene unger, og hjelper og støtter dem som enver far ville gjort.

Av en eller annen grunn har jeg inntrykk av at det er lettere for en mann å ta til seg unger som sine egne, enn det de for kvinner.

 

Så fint at du fant kjærligheten :)

Lenke til kommentar

Ikke noe problem for meg ihvertfall. Hun jeg styrer og flørter rundt med om dagen har en datter på fire år, og det er da bare koselig.

Hvor seriøst er det da? Jeg lever med to barn på 2 og 5 år, og på en "god" dag ser jeg for meg at det er alt annet enn koselig for andre å omgås oss. Dette er mine barn, så jeg overlever jo, men hadde det vært noen andres barn så tror jeg at det hadde vært run for the hills for lenge siden :p

Lenke til kommentar

Altså, det er veldig langt fra seriøst, men det er fordi jeg ikke har noen hastverk med noe. Hoppet så og si fra forhold til forhold i mange år, og har først nå den siste tiden fått føle litt på hva det virkelig vil si å være singel er.

 

Men når det gjelder barn, jeg er snart 30 uten noe eget, er flink med barn, og har også jobbet i barnehage og SFO/skole, så ser ikke for meg at det skal være noe problem. Sånn, om det blir seriøst. Problemet nå er at det er en god avstand mellom oss, og jeg kan ikke si at jeg føler for å flytte noe sted pga et kvinnfolk. Men, det får man ta når den dagen kommer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...