Gå til innhold

Ble ikke tatt på alvor ? hacket veggen til Facebook-sjefen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde å rapportere en phishingsite til Facebook:

 

Svar1: Din Facebookside skal fungere igjen nå

 

-Forklarte at ingen facebookside var assosiert med mailadressen jeg sendte fra og sa igjen at jeg ville varsle dem om en phishingsite de burde stoppe da mange av deres kunder kunne bli lurt.

 

Svar2: Vi kan bekrefte at ingen på Facebook hadde sendt den mailen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er så barnslig gjort av Facebook at det blir for dumt.

 

Det sies at byggebransjen er en "cowboybransje" i betydningen lovløst og ureglementert, men IT-bransjen seiler opp som en god arvtager. Store selskaper skalter og valter med folks personvern og kutter hjørner på sikkerheten både her og der. Det går rasende fort i svingene og myndigheter klarer knapt å følge med på utviklingen med et fornuftig lovverk og kontrollorganer. Lurer på hvordan denne bransjen utvikler seg de neste tiårene og om det blir noen utviklingsmessig utflating.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Fra kilden: In its latest reply, Facebook reinstated Khalil’s account and expressed hope that he will continue to work with Facebook to find more vulnerabilities.

 

http://rt.com/news/facebook-post-exploit-hacker-zuckerberg-621/

 

"Å snuse opp rykter, det er min strategi/jeg sjekker aldri kildene, det tar for lang tid/smi, mens liket er varmt" (Øystein Sunde, "Ny journalist")

 

Er visst flere journalister enn Sundes som lever etter den strategien. Blir overhodet ikke god journalistikk av å sjekke kilder og så fortelle folk heile sannheta. Halvparten av alle "gode historier" dør jo da! Mye morsommere å være journalist som sprer halve sannheter.Virkelig kvalitetsstempel på den som publiserer "jounalistikken" - og den som sluker den rå og viderepubliserer ukritisk.

Lenke til kommentar

Så lenge faebook bruker php som script (spageti) språk<br>

så vil det altids finnes feil.. Querystring i løseluften er ikke spesielt trygt.

 

fanboi very much? Er nok ikke PHP som er feil, eller vel heller de som skriver det som har gjort en dårlig jobb, som er ganske skremmende mtp. hvor store facebook er..

Lenke til kommentar

Er jo ikke vanskelig å forstå hvorfor det gikk som det gikk om man leser artikkelen Dofty linker til og ser den inkluderte videoen.

 

Jeg skal ikke uttale meg på om det er språkproblemer eller om det er denne personen som sliter med å forklare seg generelt, men det er jo åpenbart at han ikke har klart å forklare problemet til Facebook utviklerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...