Gå til innhold

La mobilen kurere sykdommer mens du sover


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Boinc for Android bruker som standard kun Wifi for overføring, men det er mulig å overstyre. Dette står i artikkelen.

 

Alle monner drar. Har man en PC med boinc kjørende kan telefonen prosessere litt i tillegg. Dessuten hender det jeg lader telefonen andre Wifi-dekte steder enn hjemme, uten å drasse med meg privat PC med boinc.

Lenke til kommentar

Ville det ikke påvirke ladde tiden ?

 

Jo men ikke spesielt mye, kan sette det slik at programmet kun kjører når du har over 90% batteri. Dette kan selvfølgelig justeres. På den måten vil du hvertfal ha over 90% når du står opp og derfor ha nok for dagen. Selv klarte jeg og lade min telefon fra 20% til 100% via usb port på pc og ved å støtte 4 prosjekter samtidig på kun litt ekstra tid enn vanlig :) (jeg har det slik at appen får kjøre fra 20% og oppover)

Lenke til kommentar

Ideen er god, og datakraften er uten tvil stor nok til å gjøre en forskjell.

 

Men trodde ikke telefonene var konstruert slik at de tålte denne belastningen over tid. Vil selv vente lenge for å se om det blir rapportert skade på telefonene grunnet varme, før jeg begynner med dette.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke du skal vere redd for branntilløp i batteri eller lader med mindre du pakker den inn i dyne, klær eller annen isolasjon. Normal lufting rundt både mobil og lader burde holde.

Er du så redd, kan du sette mobilen på høykant der du kun har massit tred eller stål som materiale, og unngå å legge mobilen på en duk eller i sengen.

De brannene du refererer til, er grunnet varmeisolering.

 

Jeg selv sover med mobilen på lading mens den er på nattbordet, og ha gjort dette med alle mobilene mine: Nexus4, HTC magic, Nokia6230, Nokia8210

 

Er det ikke sånn at Litiumbatterier ikke bør lades når man sover på grunn av brannfare? Både batterier og ladere har vært brannårsaker.Jeg kjører Boinc på GPU i PCen, men telefoner kan vel ikke gi noe i nærheten av den ytelsen?

Lenke til kommentar

Jeg tenker avspilling av hele spillefilmer i 1080p til f.eks. ekstern skjerm vil være en tilsvarende belastning for en del mobiler og brett. Ikke nok til at mange fra de siste par årene hakker, men en varig belastning likevel.

Tipper denne arbeidsbelastningen ligger omtrent i samme leiet, spesielt mtp. at appen inkluderer en funksjon for temperaturbegrensning. Den kan kanskje settes litt lavere enn standardnivå hvis en vil redusere belastningen ytterligere.

Lenke til kommentar

Bare hvis avspilleren (og formatet) støtter hardware-dekoding. Det er det ikke alle som gjør, og heller ikke alle formater. Noen foretrekker også å gjøre det via sw-dekoding av diverse grunner. Noen mener f.eks. det gir dem et bedre bilde, lyd eller sync, ihvertfall i noen tilfeller. Derfor må vanlig sw-dekoding av filmer være innenfor vanlig bruksmønster, og denne appen er neppe en vesentlig større belastning for telefonen, men gjør oppgaven iblant over lengre tid sammenhengende.

 

Edit: Leif var her.

Endret av xRun
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...