Gå til innhold

Alt du lurer på om Hardware Ekstra


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan kan æ sleppe å få popup som reklamere for ekstra når æ besøke HW?, vil nesten si at den e MER plagsom enn annonsan.

Du må fikse Adblock scriptet deres.

Jeg har uansett gått til det steget med nappe bort alle boksene relatert til Ekstra så jeg ser bare ikke ekstra artikler nå.

Ble ganske så mye ryddigere også gitt.

Lenke til kommentar

Husker Ekstra-tjenesten for deg basert på at man er innlogget ikke-ekstra-bruker dersom man kjører CCleaner for å rydde i cookies?

 

Jeg tenker da spesiellt på den der en-gang-i-uken-gratis-artikkel tjenesten? Altså om man får åpnet artikkelen igjen og igjen når man har valgt sin ene gratis artikkel å lese, selv om man rydder litt på sin lokale maskin?

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg synest det blir lansert litt for mange Extra-artikler, i forhold til hva som er bærekraftig for siden.Jeg forstår at dere ønsker å gi de betalende lesere mest mulig for pengene, men ved å prøve å tvinge alle lesere til å kjøpe abonnement for å få de interessanne artiklene kan det resultere i færre non-extra lesere, for dere skriver ikke interessanne nyheter gratis lengre.

 

Jeg synes ideen med ekstra jager meg lengre bort. Hadde vært bedre om alle artiklene var tilgjengelig for alle, men for de som er ekstramedlemmer, så slipper de all reklame, på alle artiklene.

 

Da hadde jeg kanskje vært en smule interessert i å bli ekstramedlem selv.

 

Har man tilgang til flere pc'er, kan man selvsagt komme seg forbi begrensningen i antall artikler å lese ved å være litt strategisk. For egen del har jeg tilgang til min egen, konas og sønnens mobil, min og konas tabs, jobb-laptop, og ved nattevakter som nå, en ekstra pc (forskjellige domener), HTPC, "kontorpc" på stua, sønnens, datteras og konas stasjonære, og konas Macbook.

 

Teoretisk kan jeg da lese hele 12 eller 13 ekstra-artikler per uke. Hva jeg orker å gjøre, er dog en annen sak. Men det bare illustrerer noen av problemene med å styre et slikt regime.

 

Nå husker jeg ikke helt spørsmålsstillingen i brukerundersøkelsen dere hadde, men slik jeg forstod resultatet, så var det mer muligheten til å slippe reklamen mot at man betalte en liten slump kroner i uka/måneden, ikke først og fremst det å få "eksklusive" artikler uten reklame, som dere la opp til og tolket det som.

Lenke til kommentar

Kan egentlig ikke huske sist jeg leste en god artikkel på hw. Det må ha vært før man begynte det uendelig store pengejaget. Akkurat nå tror jeg gode artikkler drukner mellom alle it-avisen artikkelene. Hadde det ikke vært for forumet hadde jeg nok aldri vært inne på hw/tek/amobil. Det jeg prøver å si er at dere bør være litt forsiktige før dere mister enda flere lesere pga. dårlig gjennomarbeide og korte artikler. For min del kunne hw osv. vært lagt ned sålenge jeg kan finne brukertester o.l. på diskusjon.no

 

 

Lenke til kommentar

Jeg ble lokket til å registrere meg pga. de lokkende overskriftene som fikk emne til å virke langt mer interessant en det egentlig viste seg å være.

 

Jeg satt meg ned og åpnet opp alle artiklene jeg hadde gått "glipp" av og leste igjennom, og må si jeg ikke ble direkte imponert. Kvaliteten er et hakk over det man finner av gratissakene her på HW, og minner om det man fikk servert for 3-4 år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir automatisk logget ut kvar gang eg lukker nettleseren, og får ikkje lastpass til å logge meg automatisk inn =/

 

Eneste eg har av addons er: Ghostery, LastPass, Self Destruction Cookies (SDC) og Addblock pluss.

 

HW.no er lagt til som unntak, så SDC skal IKKJE slette cookies på alt som er relatert til hardware, men ser ikkje ut til å fungere.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar

Når kommer de betalings nyetene for oss for oss som ikke bruker adblock, etter dere klaget over folk sin brukte adblock startet dere exstra og tar betalt, men dete meste dere servere sultene lesere er jo bare gammelet møk som folk vet om, engang i tiden var hardware for folk med interesen, for dette, nå severeer dere mer eller mindre itavisens møkk, vil dere virkeligt å ha denne polisyen, svner den tiden hardware.no og overclocking,no var fri basert, å to egene sider.

 

Hadde hardware.no hatt muligheten til å latt oss brukere fått tilgang til extra ve å dele vår datakrft til enten folding, seti osv, hadde det vert flott, dele kraft lese ting, selv om meste parten som henger her er ganske godt skolert innen data relaterte ting.

 

Mvh Magnus Nygård

Endret av Occi
Slått sammen to innlegg rett etter hverandre.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Bitcoins er kult, men jeg har ikke prøvd det. Jeg har ingen peiling på bitcoins, men kunne tenkt meg å teste det. Hvordan går jeg frem?
Sjekk denne guiden om bitcoins som vi skrev for en måneds tid siden.

 

Tjente dere penger på dette siden siden dere publiserte dette, for folk flest så vil dem ikke tjene en krone på dette, det kom jo tydeligt fram i artikelen.

MVH MN

Endret av Frigd
Lenke til kommentar

Husker Ekstra-tjenesten for deg basert på at man er innlogget ikke-ekstra-bruker dersom man kjører CCleaner for å rydde i cookies?

 

Ja, informasjonen om du har lest en ekstra-artikkel eller ikke, ligger lagra i localStorage (mer spesifikt i localStorage.ids), ikke i cookies. Se under:

 

Uten%20kontakter%20som%20dette%20ville%20PC-en%20din%20aldri%20v%C3%A6rt%20som%20den%20er%20-%20Hardware.no%20and%20Quassel%20IRC%20-%20%23nwf%20(EFnet).png

Lenke til kommentar

Blir automatisk logget ut kvar gang eg lukker nettleseren, og får ikkje lastpass til å logge meg automatisk inn =/

 

HW.no er lagt til som unntak, så SDC skal IKKJE slette cookies på alt som er relatert til hardware, men ser ikkje ut til å fungere.

 

Jeg tipper du må legge inn Tek.no som unntak også fordi en del av innloggingen foregår mot Tek.no-domenet. Hvis ikke dette hjelper anbefaler jeg deg, som en annen her også har nevnt, å skru av en og en tilleggspakke til du finner ut hvem som er synderen.

 

Jeg har loggett inn og koblet denne forumbrukeren til hardware.no og min side. Sjekket flere ganger, og var helt sikker. Fortsatt koblet ekstra seg på en annen bruker som jeg ikke har rørt på et halvt år. Klarer ikke på noe vis å få gjort noe med det. Hva anbefakes å gjøre?

 

Send en epost til [email protected] så skal vi hjelpe deg. Det som er nyttig å vite er hvilke to kontoer som er involvert i dette konto-krøllet, så skal vi finne ut hva som gjør at dette går galt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvorfor kan man ikke betale årlig medlemskap med paypal ?

 

Vi har startet med å teste ut interessen for årlig medlemskap med VISA/MasterCard-betaling, og så vil vi etterhvert vurdere om vi kommer til å tilby årsmedlemskap via Paypal i tillegg. Har dere noen gode argumenter for at dette er et "must", eller er det mer av typen "kjekt å ha"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...