Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2014


Jusst

Anbefalte innlegg

Da var søknaden min også registrert. Oslo, Kongsvinger, Stavern og Bodø. Har 47,5 konkurransepoeng så håper på Oslo. Går greit med treningen, er innafor på alle kravene men skal intensivere svømmetreningen fremover. Er helt ferdig etter og ha gitt maks på svømmingen, så kjenner jeg trenger mengdetrening i bassenget. Legesjekk og hørselstest til uka, så da bør alt være på stell :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var det endelig tid for å registrere søknad! Søkte Oslo, Stavern, Kongsvinger og Bodø. Er litt usikker på om jeg vil til Oslo eller Stavern, men vi har enda god tid på å bytte om (1.juli).

 

Legesjekken ble tatt i desember og alle papirer er på plass, unntatt en attest fra min nåværende arbeidsplass (går under 23/5 regelen tror jeg). Treningen går også fint. Hadde min første svømmeøkt i forrige uke, svømte som en livredd hund å svømte 75 m på 1:20. Måtte stå over rygg da bassenget var stappfult. Tror det skal gå fint da man kan veksle mellom crawl, bryst etc hvis man blir sliten.

 

Fant også noen nyhetsvideoer fra tidligere opptak, og tempoet på løpingen ser ikke all verden ut heller. Tror det skal gå fint ;)

Endret av Rons0
Lenke til kommentar

Tips: tren løping slik det skal gjøres under opptak! Ikke ta snarveier og tro at du er innafor med kun å løpe uten å legge seg ned på langsidene...

Godt poeng. Samtidig er det ikke her folk stryker på opptaket. Selv klarte jeg ikke testen før opptaket, men klinket til på selve dagen. Trikset er å ikke ta pushups hver gang man legger seg ned, da blir man fort sliten!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tips: tren løping slik det skal gjøres under opptak! Ikke ta snarveier og tro at du er innafor med kun å løpe uten å legge seg ned på langsidene...

Trikset er å ikke ta pushups hver gang man legger seg ned, da blir man fort sliten!

 

 

Second that. Finn dere en teknikk der dere bruker like mye beina til å komme dere opp som armene, sparer mye krefter på det.

Lenke til kommentar

 

 

Tips: tren løping slik det skal gjøres under opptak! Ikke ta snarveier og tro at du er innafor med kun å løpe uten å legge seg ned på langsidene...

Trikset er å ikke ta pushups hver gang man legger seg ned, da blir man fort sliten!

 

 

Second that. Finn dere en teknikk der dere bruker like mye beina til å komme dere opp som armene, sparer mye krefter på det.

 

 

Ser for meg at å ta pushups på "jente-måten" funker ganske greit? Med knærne i bakken, løfter meg opp for så å reise meg. Eller har dere andre tips?

 

Uansett mener jeg at om man f.eks trener Gerilja Kardio + styrke, så får man et godt grunnlag. Om man trener kun løping, da blir det nok litt værre.

Endret av Rons0
Lenke til kommentar

 

 

 

Tips: tren løping slik det skal gjøres under opptak! Ikke ta snarveier og tro at du er innafor med kun å løpe uten å legge seg ned på langsidene...

 

Trikset er å ikke ta pushups hver gang man legger seg ned, da blir man fort sliten!

Second that. Finn dere en teknikk der dere bruker like mye beina til å komme dere opp som armene, sparer mye krefter på det.

Ser for meg at å ta pushups på "jente-måten" funker ganske greit? Med knærne i bakken, løfter meg opp for så å reise meg. Eller har dere andre tips?

 

Uansett mener jeg at om man f.eks trener Gerilja Kardio + styrke, så får man et godt grunnlag. Om man trener kun løping, da blir det nok litt værre.

Dersom man legger seg vannrett ned,trekk den ene foten mot deg, mens du skyver fra med den andre. Vanskelig å forklare, men de tipset oss om det på opptaket i alle fall. Skal du ta pushups blir du sliten, uansett.

Lenke til kommentar

 

Har 4.15 i snitt, men skal ta opp 5 fag som privatist og går opp 0.1 PR karakter jeg forbedrer.

Blir vurdert på 23/5 regelen..

 

Vi som går under 23/5 regelen, det er ikke noe annet enn jobb attester vi trenger å legge ved ekstra når følgeskjemaet kommer?

 

Hva dekker kravet til praksis?

Du må dokumentere minst 5 års fulltids arbeidspraksis og/eller utdanning. De seks studiekompetansefagene regnes som 1 år. I tillegg må du altså dokumentere 4 år.

Med «5 års fulltid» mener vi at all den praksisen og utdanningen du har til sammen må utgjøre 5 års fulltid. Hvis du for eksempel har jobbet to år i 50 % stilling, vil dette tilsvare ett år. En fulltidsjobb regnes som 37,5 timer i uka.

Praksis og utdanning du har, kan ikke overlappe. Hvis du for eksempel har studert og jobbet i 100 % samtidig i 1 år, vil du ikke kunne få uttelling for mer enn 1 år. På samme måte vil du ikke kunne få uttelling for mer en 1 år selv om du har jobbet 150 % på et år.

 

Ble selv vurdert under 23/5-regelen ved fjorårets opptak og sendte bare inn attest med startdato for arbeidsforholdet og underskrevet av daglig leder i bedriften. Ble aldri noe videre spørsmål om det. Vurderes heldigvis etter GENS under årets opptak. Heldigvis fordi dette er mer gunstig for min del.

Lenke til kommentar

Da var søknaden sendt, Oslo, Stavern, Kongsvinger og tilslutt Bodø. Har 55,3 konkurransepoeng, så satser uansett på Oslo, men greit å ta med alle alternativene, i tilfelle jeg kommer til å ønske å omprioritere.

 

Spørsmål til dere som har vært hos legen; må man ta med/ta urinprøve?(Ser for meg at jeg dukker opp med et sånt glass, og så er det ikke nødvendlig..)

Lenke til kommentar

Da var søknaden sendt, Oslo, Stavern, Kongsvinger og tilslutt Bodø. Har 55,3 konkurransepoeng, så satser uansett på Oslo, men greit å ta med alle alternativene, i tilfelle jeg kommer til å ønske å omprioritere.

 

Spørsmål til dere som har vært hos legen; må man ta med/ta urinprøve?(Ser for meg at jeg dukker opp med et sånt glass, og så er det ikke nødvendlig..)

Når man skal avgi urinprøve ser de helst at der skal være morgenurin. Altså det første du avgir etter natten. De skal måle prosent av ditt og datt på legekontoret, så ta med deg urinprøve. Det sparer både de og deg for arbeid. Urinprøve skal medbringes på opptaksdagen. Fikk forresten beskjed om at han så jeg var stressa på resultatene i urinen, sykt.

Lenke til kommentar

Jeg avga urinprøve hos legen før opptaket, og da var det ikke noe problem at jeg ikke hadde med urinprøve på opptaksdagen, så lenge den fra legesjekken var i orden. Jeg avga altså ingen urinprøve på selve opptaket, selv om det står at man skal gjøre det.

Lenke til kommentar

Jeg avga urinprøve hos legen før opptaket, og da var det ikke noe problem at jeg ikke hadde med urinprøve på opptaksdagen, så lenge den fra legesjekken var i orden. Jeg avga altså ingen urinprøve på selve opptaket, selv om det står at man skal gjøre det.

Da er vel du et unntak da. De som ikke hadde med på vårt opptak måtte ta det før de gikk inn til legen. Ikke noen vits å unngå å ta med prøve, når det nettopp står SKAL i innkallingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...