Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2014


Jusst

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da kan jeg meddele at LRF i vann er bestått! Benytter muligheten til å oppfordre samtlige søkere til å benytte mye av tiden i bassenget! Er ganske ukult å være handlingslammet pga. at vannfølelsen ikke sitter. Føles bra at man får belønning for strevet.

 

Gratulerer! Skal i ilden på tirsdag.

Lenke til kommentar

 

Da kan jeg meddele at LRF i vann er bestått! Benytter muligheten til å oppfordre samtlige søkere til å benytte mye av tiden i bassenget! Er ganske ukult å være handlingslammet pga. at vannfølelsen ikke sitter. Føles bra at man får belønning for strevet.

 

Gratulerer! Skal i ilden på tirsdag.

 

Takk for det, masse lykke til! Er mellom 3-5 stryk per klasse her oppe i alle fall, ganske høyt tall(?). Man har krefter en ikke trodde fantes når man først setter i gang!

Lenke til kommentar

Hei! Slenger meg med på tråden selv, skal også søke opptak 2014.

Hvordan går det med treningen?

Flere som gleder seg til opptak antar jeg ?:)

Gleder meg til opptak! Men kjenner jeg begynner å få dårlig tid :) er innafor på alle øvelsene, men il gjerne ha litt å gå på også :) hvor har du søkt?

Lenke til kommentar

 

Hei! Slenger meg med på tråden selv, skal også søke opptak 2014.

Hvordan går det med treningen?

Flere som gleder seg til opptak antar jeg ? :)

Gleder meg til opptak! Men kjenner jeg begynner å få dårlig tid :) er innafor på alle øvelsene, men il gjerne ha litt å gå på også :) hvor har du søkt?

 

Ja, begynner å bli litt småstresset selv, ihvertfall i forhold til svømmingen. Jeg har søkt Oslo på første, men noe usikker på om jeg skal endre det til Stavern eller Kongsvinger :) Studert 4 år i Oslo nå, så hadde vært litt godt med en forandring.. Hva med deg?

Lenke til kommentar

 

 

 

Hei! Slenger meg med på tråden selv, skal også søke opptak 2014.

Hvordan går det med treningen?

Flere som gleder seg til opptak antar jeg ? :)

Gleder meg til opptak! Men kjenner jeg begynner å få dårlig tid :) er innafor på alle øvelsene, men il gjerne ha litt å gå på også :) hvor har du søkt?

Ja, begynner å bli litt småstresset selv, ihvertfall i forhold til svømmingen. Jeg har søkt Oslo på første, men noe usikker på om jeg skal endre det til Stavern eller Kongsvinger :) Studert 4 år i Oslo nå, så hadde vært litt godt med en forandring.. Hva med deg?

Jeg skifter mellom stavern og Kongsvinger hver dag ;) hadde først tenkt Oslo, men ønsker et mindre studentmiljø. Velger jeg Kongsvinger, får jeg med Oslo også på tredje året :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Hei! Slenger meg med på tråden selv, skal også søke opptak 2014.

Hvordan går det med treningen?

Flere som gleder seg til opptak antar jeg ? :)

Gleder meg til opptak! Men kjenner jeg begynner å få dårlig tid :) er innafor på alle øvelsene, men il gjerne ha litt å gå på også :) hvor har du søkt?

Ja, begynner å bli litt småstresset selv, ihvertfall i forhold til svømmingen. Jeg har søkt Oslo på første, men noe usikker på om jeg skal endre det til Stavern eller Kongsvinger :) Studert 4 år i Oslo nå, så hadde vært litt godt med en forandring.. Hva med deg?

Jeg skifter mellom stavern og Kongsvinger hver dag ;) hadde først tenkt Oslo, men ønsker et mindre studentmiljø. Velger jeg Kongsvinger, får jeg med Oslo også på tredje året :)

 

Okei, den ser jeg :) Både stavern og Kongsvinger virker helt fantastisk :) Tror jeg til syvende og sist ender opp med Stavern. Hørt veldig mye bra om det :)

Lenke til kommentar

Forbered deg på livredningstesten som nevnt tidligere her, mange som sliter med det mentale med dykking på høy puls. Ellers kan man fint starte med blanke ark og gjøre det bra 1. året. Nå er jeg jo ikke helt ferdig med 1. året enda, men vil si jeg er godt "inni" det nå. Ikke forvent mye action før jul, da er det fryktelig mye teori, og kanskje 2-3 øvelser der du får prøve deg som politi. Etter jul får man uniform, det blir mindre teori og langt mer praktiske øvelser, samt (i min mening) mer interessante fag. Det er travelt med lange studiedager og arbeidskrav som kommer på rekke og rad, før det plutselig er eksamen igjen.

 

Nesten ingenting av undervisningen er obligatorisk. Det betyr derimot ikke at man kan/bør slappe helt av. Det er helt tydelig at de som møter opp i undervisningen stort sett er de som gjør det best. Så forbered deg på lange skoledager med mye forelesninger.

 

Men fremfor alt er det dritgøy! Studiemiljøet er bra, klassemiljøet er i mitt tilfelle helt perfekt, og lærerne er flinke. Har aldri et sekund angret på at jeg begynte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Da kan jeg meddele at LRF i vann er bestått! Benytter muligheten til å oppfordre samtlige søkere til å benytte mye av tiden i bassenget! Er ganske ukult å være handlingslammet pga. at vannfølelsen ikke sitter. Føles bra at man får belønning for strevet.

grattis

 

Så bra! Gratulerer så mye:-)

 

Det er blitt nevnt at det er mange som synes denne testen er vanskelig..? Er det pga vannfølelsen, eller er det at man må holde pusten lenge?

 

Jeg har ikke begynt å øve på denne testen enda, men får vel begynne snart:)

Har dere på uniformen på testen..eller vanlig badetøy?

Lenke til kommentar

 

 

Da kan jeg meddele at LRF i vann er bestått! Benytter muligheten til å oppfordre samtlige søkere til å benytte mye av tiden i bassenget! Er ganske ukult å være handlingslammet pga. at vannfølelsen ikke sitter. Føles bra at man får belønning for strevet.

grattis

 

Så bra! Gratulerer så mye:-)

 

Det er blitt nevnt at det er mange som synes denne testen er vanskelig..? Er det pga vannfølelsen, eller er det at man må holde pusten lenge?

 

Jeg har ikke begynt å øve på denne testen enda, men får vel begynne snart:)

Har dere på uniformen på testen..eller vanlig badetøy?

 

Takk for det! Denne testen må øves til ja, men det skal sies at en del klarer det på ren velvilje og flaks. Selv kunne jeg aldri ha gjort det. De fleste stryker på tiden. De fleste bruker lengst tid på ilandføringen på rygg med makker, eller at de går ned for sent å hente dukka. Du holder pusten maks 8 sekunder, det meste sitter i hodet.

 

Et tips er å øve på å komme seg ned på 4m dyp, og opp igjen fortest mulig etter å ha svømt 50m. Vi svømmer med uniformsbukse og skjorte i tillegg til belte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Da kan jeg meddele at LRF i vann er bestått! Benytter muligheten til å oppfordre samtlige søkere til å benytte mye av tiden i bassenget! Er ganske ukult å være handlingslammet pga. at vannfølelsen ikke sitter. Føles bra at man får belønning for strevet.

grattis

 

Så bra! Gratulerer så mye:-)

 

Det er blitt nevnt at det er mange som synes denne testen er vanskelig..? Er det pga vannfølelsen, eller er det at man må holde pusten lenge?

 

Jeg har ikke begynt å øve på denne testen enda, men får vel begynne snart:)

Har dere på uniformen på testen..eller vanlig badetøy?

 

Takk for det! Denne testen må øves til ja, men det skal sies at en del klarer det på ren velvilje og flaks. Selv kunne jeg aldri ha gjort det. De fleste stryker på tiden. De fleste bruker lengst tid på ilandføringen på rygg med makker, eller at de går ned for sent å hente dukka. Du holder pusten maks 8 sekunder, det meste sitter i hodet.

 

Et tips er å øve på å komme seg ned på 4m dyp, og opp igjen fortest mulig etter å ha svømt 50m. Vi svømmer med uniformsbukse og skjorte i tillegg til belte.

 

Takk for svar:-)

 

Lurer på hvordan den nye dykketesten for årets opptak blir?...vet du noe om den?

Den er sikkert langt ifra like vanskelig som testen i 1. klasse :-P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...