Gå til innhold

Vi har sjekket fire populære VPN-tilbydere (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Det dere ikke skriver noe om er hvilke tjenester som lar deg benytte OpenVPN- og PPTP-tilkoblinger for å konfigurere nettverket selv, dette muliggjør også bruk på smarttelefoner, nettbrett, etc.

 

Alle de VPN-tjenestene jeg hart prøvd, har hatt valg mellom PPTP og OpenVPN som minimum. Astrill har utover disse protokollene en egen, enklere protokoll som de kaller OpenWeb, samt SSTP i tillegg. Der i gården koster det ekstra for å koble til mer enn 1 enhet. EarthVPN har også SSTP i tillegg til OpenVPN. Hos EarthVPN kan du koble på 3 enheter uten ekstra kostnad. iVPN har multihopping mellom enkelte servere uten ekstra kostnad, dvs. at trafikken er innom minst 2 VPN-servere, for ekstra sikkerhet. Anonine har valg mellom PPTP og OpenVPN.

PPTP tilbys av de fleste som et alternativ - sammen med L2TP/IPSec - for tilkobling til mobil, da de fleste mobiler ikke støtter OpenVPN/SSTP. Ennå.

 

SSTP og OpenVPN regnes som de sikreste protokollene, deretter L2TP/IPSec, og så PPTP.

Endret av thomit
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

For de som er int. i å sette opp ruter med dd-wrt kan jeg opplyse om at builds er viktig, det fungerte ikke for meg (Linksys E4200) med den nyeste builden fra dd-wrt (21061) men med 16785.

 

Hastighetene fra earthVPN varierer veldig, både tid på døgnet og hvilket land man velger server fra.

Imidlertid har jeg et stort problem som jeg håper noen kan hjelpe meg med; stadig vekk når sider lastes stopper innholdet å laste mens s7.addthis.com venter og venter og venter. Dette gjelder både hos aftenposten og dagens næringsliv samt flere andre sider. Finnes det noen vei utenom denne skiten? Søk på google gjorde meg ikke særlig klokere.

Endret av Admiral-K
Lenke til kommentar

For de som er int. i å sette opp ruter med dd-wrt kan jeg opplyse om at builds er viktig, det fungerte ikke for meg (Linksys E4200) med den nyeste builden fra dd-wrt (21061) men med 16785.

 

Hastighetene fra earthVPN varierer veldig, både tid på døgnet og hvilket land man velger server fra.

Imidlertid har jeg et stort problem som jeg håper noen kan hjelpe meg med; stadig vekk når sider lastes stopper innholdet å laste mens s7.addthis.com venter og venter og venter. Dette gjelder både hos aftenposten og dagens næringsliv samt flere andre sider. Finnes det noen vei utenom denne skiten? Søk på google gjorde meg ikke særlig klokere.

Finnes en haug med svar på dette på google.

http://productforums.google.com/forum/#!topic/chrome/Nn8RusblROM

Et forslag på løsningen står nederst der, f ex.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+981234789

noen som kan hjelpe meg med hvordan man får en U.S IP på Xbox?

ikke bare dns. men slik at hele xboxen tror den er i amerika.

 

kan dette legges inn i routeren f.eks så bare xboxen blir påvirket?

 

hvis jeg flasher med DD-WRT kan jeg velge hvilken enhet på nettverket mitt får VPN tilkoblingen?

takker for hjelp

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

noen som kan hjelpe meg med hvordan man får en U.S IP på Xbox?

ikke bare dns. men slik at hele xboxen tror den er i amerika.

 

kan dette legges inn i routeren f.eks så bare xboxen blir påvirket?

 

hvis jeg flasher med DD-WRT kan jeg velge hvilken enhet på nettverket mitt får VPN tilkoblingen?

takker for hjelp

Ja.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

For eks å slippe å få politiet på døren fordi man kanskje laster ned en serie/film/sang i ny og ne nå med den nye åndsverksloven som kom 1.juli? wink.png

Ellers driver jeg ikke med noen terrorist aktivitet eller noe annet ulovlig som gjør slik at jeg trenger å være 100% anonym hverken her i Norge eller noe annet sted.

Bryr meg ikke om USA kan se hva jeg driver med heller, for jeg driver ikke på med noe ulovlig. Ville bare følt meg smigret om noen satt borte i USA og snakket om hva jeg drev med på internett over lunchen. inv_biggrin.gif

 

Om du ikke driver på med noe ulovlig, hva skal du med Vpn i det hele tatt? om du bruker det for å se på Netflix Usa eller noe sånn så er jo det i teorien ikke helt lovlig det heller.

Lenke til kommentar

Har selv astrill, er fornøyd med dem. Men er enig med at man må oppgi altfor mye informasjon om seg selv.

 

Er en utrulig dårlig gjenomført test dette !

 

Stoler aldri 100% på tester utført av Hardware, dinside og itavisen. Hvis jeg blir interisert i et produkt de har testet, sjekker jeg alltid 5-6 tester på det produktet andre plasser.

Lenke til kommentar

At VPN leverandøren en velger har en VPN node i Norge synes jeg er veldig vesentlig. Det gjør at når en er i utlandet kan en f.eks. se norsk TV.

 

Selv bruker jeg http://www.earthvpn.com/ som er et forholdsvis nytt selskap (tror jeg), men det får bedre og bedre tilbud. Og de har mange tjenester inkludert som andre selskap tar seg godt betalt for. Så jeg er fornøyd med dem til mitt bruk. For personer som krever høy nedlasting så bør en nok sjekke dem ut før en kjøper. For til tider så oppnår jeg bare noen Mbps på diverse noder rundt om i verden. Merkelig så ligger opplastingen nesten alltid på maks av hva jeg har som er 10 Mbps.

Lenke til kommentar

Hei

Dette blir som å sammenligne epler og pærer.

Jeg har problemer med å se nytten av denne testen så lenge mann ikke har testet servere på samme lokasjon.

Jeg bruker selv Astrill, tester jeg med min 70/10 linje fra get med vpn server i Tyskland og Nederland slik dere gjorde med de andre leverandørene, får jeg ping på godt under 50ms og hastigheter over 60 Mbps.

 

Tester jeg med vpn server i Norge øker pingtiden fra 11 til 12 ms og farten fallet fra 70 til 63Mbps med vpn.

Lenke til kommentar

 

Astrill ville i alle fall havnet på topp om testen var gjort skikkelig.

Alle er da testet på helt likt grunnlag?

Vel når man først går til innkjøp at en VPN tilbyder så bruker man jo ikke Trial? Jeg bruker Astrill og denne testen stemmer ikke i det hele tatt. Her er mitt resultat:

 

Med VPN

3188405309.png

På teknofil sin test fikk jeg 64.72Mbit ned.

 

Tok testen uten VPN og resultatet blir da 95% av ned hastigheten (målt gjennomsnitt med speedtest og teknofil sin) og 94% opp. Ping blir 325% tregere, men det har ingen betydning da jeg ikke spiller med VPN på.

 

 

For å oppklare litt: Vi har testet med prøveversjonene for alle som tilbyr dette, noe vi gjør fordi det er selskapene selv som på denne måten velger hvordan de ønsker å vise seg frem. I Astrill sitt tilfelle betyr det at en rekke av selskapets 151 servere ikke er tilgjengelig, inkludert alle nordiske.

 

For de øvrige leverandørene har vi testet med to europeiske servere - som har gitt "typisk" gjennomsnittshastighet - så vel som en mye raskere nordisk, og en tregere amerikansk, server. Ettersom Astrill ikke tillot oss å bruke en rask nordisk server, unnlot vi også å bruke en treg amerikansk - slik at gjennomsnittet likevel skulle bli representativt.

Hva er poenget med å teste trial versjonene? Når man først går til innkjøp så blir det jo full versjonen man bruker! Blir som å anmelde spill demoer å gi minus for ufullstendig historie del. Dere bruker pris oppimot hastighet til konklusjon, men hadde dere betalt den prisen dere nevner hadde jo hastigheten vært en helt annen

Endret av Demonickon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...