Gå til innhold

Vi har sjekket fire populære VPN-tilbydere (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Astrill ville i alle fall havnet på topp om testen var gjort skikkelig.

Alle er da testet på helt likt grunnlag?

 

Hvordan tester man at VPN fungerer??

Har Private Internet Access.

Skur av VPN, skriv "What is my IP" i google.

Skru på VPN, og gjør det samme. Om de er forskjellige fungerer VPN

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker selv PIA og er foreløpig storfornøyd. Vurdert Astrill også, men setter spesielt pris på at PIA inkluderer en proxy, til f.eks. BitTorrent, og at man kan koble til to enheter samtidig uten å betale noe ekstra. Ellers frister det også med flere servere i andre land, som Astrill tilbyr.

Lenke til kommentar

 

Jeg er opptatt av dette fordi jeg selv har testet mange av VPN tilbyderene der ute, og Astrill kom uten tvil på første plass når en snakker hastigheter.

Hastigheten er totalt urelevant når jeg velger VPN. Bare det faktum at Astrill krever personinformasjon av deg gjør at de fortjener sisteplass.

Astrill krever nemlig at du oppgir både navn, adresse og telefonnummer for at du skal få registrere deg som bruker, og du må bruke en kode tilsendt per tekstmelding for å bekrefte din identitet. Det er dessuten ikke mulig å betale for mindre enn tre måneders tilgang av gangen, og installasjonsprosessen er den mest tungvindte vi har sett.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hastigheten er totalt urelevant når jeg velger VPN. Bare det faktum at Astrill krever personinformasjon av deg gjør at de fortjener sisteplass.

 

Likevel logger ikke Astrill noe, så hvilken betydning har det da at de vet hvem du er?

De fleste VPN tilbyderene vet jo hvem du er uansett, om de ikke tilbyr anonym betaling type kontanter eller bitcoin.

Skulle jo tro vi bodde i Kina eller Iran eller noe slikt så bekymret folk er over det at VPN tilbyderen vet hvem du er. Er man så paranoid at man må være 100% anonym som er vel ikke kommersielle VPN løsninger den riktig løsningen for deg uansett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Likevel logger ikke Astrill noe, så hvilken betydning har det da at de vet hvem du er?

De fleste VPN tilbyderene vet jo hvem du er uansett, om de ikke tilbyr anonym betaling type kontanter eller bitcoin.

Skulle jo tro vi bodde i Kina eller Iran eller noe slikt så bekymret folk er over det at VPN tilbyderen vet hvem du er. Er man så paranoid at man må være 100% anonym som er vel ikke kommersielle VPN løsninger den riktig løsningen for deg uansett.

Hva er vitsen med vpn i det hele tatt da om det ikke er for å være 100% anonym?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er vitsen med vpn i det hele tatt da om det ikke er for å være 100% anonym?

 

For eks å slippe å få politiet på døren fordi man kanskje laster ned en serie/film/sang i ny og ne nå med den nye åndsverksloven som kom 1.juli? ;)

Ellers driver jeg ikke med noen terrorist aktivitet eller noe annet ulovlig som gjør slik at jeg trenger å være 100% anonym hverken her i Norge eller noe annet sted.

Bryr meg ikke om USA kan se hva jeg driver med heller, for jeg driver ikke på med noe ulovlig. Ville bare følt meg smigret om noen satt borte i USA og snakket om hva jeg drev med på internett over lunchen. :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For eks å slippe å få politiet på døren fordi man kanskje laster ned en serie/film/sang i ny og ne nå med den nye åndsverksloven som kom 1.juli? ;)

Og hvordan skal du komme unna det uten å være anonym? Med tanke på hvor mye energi som legges ned i å ta pirater, så tror jeg ikke de er så lette å stoppe.

 

Ellers driver jeg ikke med noen terrorist aktivitet eller noe annet ulovlig som gjør slik at jeg trenger å være 100% anonym hverken her i Norge eller noe annet sted.

Jeg tror du undervurderer den energien som brukes på å få has på helt vanlige forbrukere.

 

Og ellers, så er det et tilidsbrudd mot meg at jeg skal overvåkes, og det finner jeg meg ikke i, uansett om jeg gjør noe ulovlig eller ikke.

 

Kan VPN tilbydere overvåke trafikken min? Dvs hente ut passord etc...

Om det sendes i klartekst så kan de det, men det kan da også alle andre på ditt netverk, eller hos din internettleverandør

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vil ikke enhver VPN-leverandør sitte på mye av informasjonen som Astrill ber om dersom man betaler med kredittkort eller PayPal? Jeg syntes det høres litt urovekkende ut at Astrill ønsker all denne informasjonen om meg, men samtidig betaler jeg for Mullvad med PayPal. Da er jeg vel like langt, eller?

Endret av Displayname
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Og hvordan skal du komme unna det uten å være anonym? Med tanke på hvor mye energi som legges ned i å ta pirater, så tror jeg ikke de er så lette å stoppe.

Astrill har ingen registreringer/logger av bruker sine aktiviteter,det er dette som er viktig.

Dermed er det ingen logger som kan gis anti-pirater/myndigheter,viss det spørmålet kommer fra den kanten.

Det at dem har registering av brukere som er kunder,betyr ikke at dem logger hva du gjør av aktiviteter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

PIA har i tillegg helt geniale ekstra funksjoner som mange andre VPN leverandører ikke har, som f.eks. VPN kill switch. Når man huker av den og det skjer noe feil med serverne av en eller annen grunn og blir disconnected, så kommer den ikke på igjen på nettet ditt. Dette er sykt genialt hvis du driver med ned og opplastninger osv. DNS leak og IPv6 protection kan man heller ikke klage på med tanke på den lave prisen:) ANBEFALES

Lenke til kommentar

Kan man sette opp disse klientene til å kun kjøre på pakker fra visse programmer? Ting som browsere, epost osv, mens feks spill går rett igjennom? Vurderer VPN av prinsipielle grunner, jeg ønsker ikke en stat som overrvåker alt jeg gjør.AtW

 

Hos Astrill kan man vertfall velge hvilke program som skal gå gjennom. Man kan også ekskludere program.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...