Gå til innhold

Augustfest 2013 - BjørnÅgeS - Fastoptikk


Anbefalte innlegg

Gjenbruk er godt bruk. Fremdeles like bra som sist :)

 

Og minnesund brua er like flott som bruer i Tromsø, Belgia og Sandvika ser det ut til.

 

EDIT: Nytt bilde mens jeg skrev, og det var en interessant variant. Med andre øyekast så ser det ut som et behagelig landsens bilde med behagelig lys og stemning.

Men førsteinntrykket ga meg en visjon av lyn som slår ned i horisonten og skaper en heidundrende eksplosjon. Heldigvis gikk det fort over og vi kan nyte et fredeligere bilde :)

Endret av ringperm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

27.august: Høykuber - Sikkert lettere å stable.

1/640sek, f3.2 og iso 160 med GX1 og 14mm.

 

9610549570_f44b744b2a.jpg

 

Gjenbruk er godt bruk. Fremdeles like bra som sist :)

 

Og minnesund brua er like flott som bruer i Tromsø, Belgia og Sandvika ser det ut til.

 

EDIT: Nytt bilde mens jeg skrev, og det var en interessant variant. Med andre øyekast så ser det ut som et behagelig landsens bilde med behagelig lys og stemning.

Men førsteinntrykket ga meg en visjon av lyn som slår ned i horisonten og skaper en heidundrende eksplosjon. Heldigvis gikk det fort over og vi kan nyte et fredeligere bilde :)

Takker og bukker for kommentarer.

 

Synes det ble et bra resultat. Bracketing hadde sikkert vært enda bedre.

Takker :)

Lenke til kommentar

Kjempefint motlysbilde den 20. God komposisjon i steinene. Pent bilde av Mjøsa. Liker godt valget av bøyene. Bra spoilerbilde av prestekragen og.

Tøft bilde av skoene. Spot on komposisjon!

Fine, duse farger i ristebildet :) Den ligner litt på den Tazmanske djevelen til Looney tunes akkurat i dette bildet.

Igjen pent bilde av foringsautomaten. Passer bra med gjenbruk her i dobbel forstand.

Godt bilde av en fin bro. Det er mange snodige broer når man kjører nedover mot Hedmark :)

Jeg synes du fikk et knallbilde av høyballene. Skjønner hva du mener med komposisjonen, men det burde kanskje vært nedoverbakke i så fall. Stilig med "eksplosjonen" i bakgrunnen.

God komposisjon, flott himmel og terreng i gårsdagens av høykubene.

Lenke til kommentar

28.august: Tvillingballer. (Må gi meg med høyfoto nå)

GX1 med sigma 30mm, 1/1000s f4 og iso160

 

9614773919_0134bcdac8.jpg
ER nedsyltet i forkjølelse i dag så da ble nok et balle-bilde på turen med bikkja. Får komme sterkere tilbake, med foto og kommentarer på andres tråder. Skal holde ut i noen dager til.
Litt morsom opplevelse da jeg skulle skarpe opp bildet. Trodde jeg hadde en hel haug med støv på sensoren, men ved 100 visning kom det frem en flokk svaler på himmelen :)

 

Bare elsker sånne "maleriske" skystrukturer. :)

Jeg også men har forsterket effekten litt med litt børsting i lightroom.

 

Kjempefint motlysbilde den 20. God komposisjon i steinene. Pent bilde av Mjøsa. Liker godt valget av bøyene. Bra spoilerbilde av prestekragen og.

Tøft bilde av skoene. Spot on komposisjon!

Fine, duse farger i ristebildet :) Den ligner litt på den Tazmanske djevelen til Looney tunes akkurat i dette bildet.

Igjen pent bilde av foringsautomaten. Passer bra med gjenbruk her i dobbel forstand.

Godt bilde av en fin bro. Det er mange snodige broer når man kjører nedover mot Hedmark :)

Jeg synes du fikk et knallbilde av høyballene. Skjønner hva du mener med komposisjonen, men det burde kanskje vært nedoverbakke i så fall. Stilig med "eksplosjonen" i bakgrunnen.

God komposisjon, flott himmel og terreng i gårsdagens av høykubene.

Takk for utfyllende kommentar, og jeg så også for meg den tasmanske djevelen o looney toons når jeg så bildet første gang :)

 

Enig, skyer kan være fantastiske, som her.

Takk, men som nevnt over har jeg brushet frem effekten litt

Lenke til kommentar

31.august:Barneportrett II. (Tvillingsøster) Samme setting som i går men morgenlys. Blir ikke fred i hjemmet dersom ikke begge får bildet sitt i samme tråd.

5D med 85mm, 1/200s, F2.5 og Iso800.

 

9632861151_780c722028.jpg
Der er festen gjennomført med kun en dag uten bildeposting. Slike fester blir i lengste laget - kanskje en 14 dagers fest hadde vært nok. Men man lærer mye av å presse seg selv litt i jakten på motiver innenfor utfordringen man setter seg. Kommentarer fra andre muntrer opp og prøvd å gi kommentarer på andres arbeid.

 

Et fint belyst portrett - og en litt alvorlig gutt. :) Hvis jeg ikke tar helt feil; han ligner litt på ansiktet i posterens avatar.

Takk, og det er nok litt familelikhet. Søstra likner nok mer på mora :) (heldig for henne :) )

Lenke til kommentar

 

 

Der er festen gjennomført med kun en dag uten bildeposting. Slike fester blir i lengste laget - kanskje en 14 dagers fest hadde vært nok.

 

Du er en av de som virkelig har stått, med mye bra og variert.

 

Når det gjelder lengden på festen så er min erfaring at det er like tøft å skulle ta bilder hver dag om festen er 7 dager (som jeg erfarte i fjorårets uke 50) eller om det er 30/31 dager. Derfor forblir nok slike som meg Pingler, der det holder å ta bilde sånn hver 2. til 3. dag gjennom måneden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...