Gå til innhold

Augustfest 2013 - BjørnÅgeS - Fastoptikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er en "sucker" for slike dråpebilder, og jeg kommer sikkert til å kopiere. Men siden ditt var så bra, er det greit at jeg bare stjeler det? :)

 

Men dårlig spøk til side. Jeg synes du har en fantastisk fin variasjon. Fra nevnte dråpebilde til traktor, til lilleputtball til miksepult som minnet meg om utsikten fra "make out point" som ofte er en gjenganger i amerikanske ungdomsfilmer (tror jeg, er ingen ungdom lenger :) ) osv osv.

 

Variasjon er jo ofte nøkkelen til fremgang, og jeg har mye å lære av å følge ditt eksempel. Men så var det jo det å hoppe etter Wirkola da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

21.august: Kveld ved Mjøsa

Canon 5D mk2 med 50mm1.8: 0,3s, F22 og iso50

 

9566262780_88908bd37c.jpg

 

Var usikker på valget idag. Tok en prestekrage med samme objektiv og 22mm mellomring.

 

 

Herlig bilde av lastbilen! Godt komponert og fargene passer perfekt til motivet.

20. August ble pent! Flott lys, stemning og forgrunn.

Takk for kommentar :)

 

Jeg er en "sucker" for slike dråpebilder, og jeg kommer sikkert til å kopiere. Men siden ditt var så bra, er det greit at jeg bare stjeler det? :)

 

Men dårlig spøk til side. Jeg synes du har en fantastisk fin variasjon. Fra nevnte dråpebilde til traktor, til lilleputtball til miksepult som minnet meg om utsikten fra "make out point" som ofte er en gjenganger i amerikanske ungdomsfilmer (tror jeg, er ingen ungdom lenger :) ) osv osv.

 

Variasjon er jo ofte nøkkelen til fremgang, og jeg har mye å lære av å følge ditt eksempel. Men så var det jo det å hoppe etter Wirkola da :)

Det var da voldsomt med skryt, jeg er jo bare en glad amatør med enkle bilder :)

Endret av BjørnÅgeS
Lenke til kommentar

22.august: Høyt henger de og sure er de.

 

5d med 40mm2.8:1/2500s, F10 og iso1600

9572511862_83e51cd811.jpg

Kom ut fra skogen og hadde akkurat fotografert noen humler i dårlig lys. Glemte å sette ned iso og justere blender. Merkelige innstillinger :)

21. august. Jeg kunne tenkte meg at du enten hadde hatt lengre lukkertid for å fått vannet mer slørete eller kortere for å få vannet mer detaljert. Nå blir det litt midt i mellom. Komposisjonen ellers er enkel og grei.

Helt enig, men det var det utstyret og lyset jeg hadde. De med frosset vann ble svært kjedelige. Fikk ikke lenger lukkertid. Men det var det beste jeg fikk for kvelden.

Lenke til kommentar

22.august: Høyt henger de og sure er de.

 

5d med 40mm2.8:1/2500s, F10 og iso1600

9572511862_83e51cd811.jpg

Kom ut fra skogen og hadde akkurat fotografert noen humler i dårlig lys. Glemte å sette ned iso og justere blender. Merkelige innstillinger :)

Helt enig, men det var det utstyret og lyset jeg hadde. De med frosset vann ble svært kjedelige. Fikk ikke lenger lukkertid. Men det var det beste jeg fikk for kvelden.

heisann du har to sko jo :)

fant bare ei jeg!

Lenke til kommentar

24.august: Felleskjøprakett II (Gjenbruk av motiv)

Merker at det røyner på i utfordringen og må gjenbruke noen motiver fra en annen fest. Gjenbruk er miljøvennlig :)

Dette er en automatisk foringsautomat for høner. (tror jeg)

 

GX1 med 14mm: 1/320s, F8 og iso160

9581723297_b02cb7e7a8.jpg
Sist jeg brukte dette motivet kom det opp noen spørsmål om størrelse, så jeg legger et annet perspektiv i spoiler.

wow! Veldig stilig,her har du et skikkelig flott action bilde:)

Skoene var også veldig bra.

Takk for kommentar, alltid hyggelig med tilbakemelding.

 

Herlig bilde av de høythengende skoene, fikk meg en god latter av den ristende bikkja, skikkelig blinkskudd.

Takk :)

Lenke til kommentar

25.august: Minnesundbroen. (tog)

GX1 med 14mm, 1/60s, F8 og Iso500

Gjorde en ekstra stopp her etter en tur til Lillestrøm. Liker denne broa :)

 

9591511459_b53c133f25.jpg
Annet perspektiv, men noget mer standard - legges i spoiler.

 

For et herlig bilde av hunden, wow! Går ikke å la väre å smile når man ser det. :)

Liker også veldig godt skobildet. Artig motiv og fine linjer.

24. August ble spennende. Likner på en romrakett fra denne vinkelen.

 

Takk for kommentar:)

 

Den siste versjonen av Felleskjøpraketten var virkelig flott, ikke mye assosiasjoner til hønseforing over denne.

Takk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

26.august: Høyballer i solnedgang.

GX1 med 14mm, 1/60s, F9 og iso400.

Hadde litt for dårlig tid til å planlegge dette bildet og var ikke helt heldig med komposisjonen her. Den funker bare delvis. Burde også satt meg inn i bracketing-funksjonen på GX1 :)

 

9602673312_183953fdd4.jpg

 

Stilrene og fine de to siste her. Kaldt stål og kalde farger - liker! Godt å se at din 14mm funker så bra:-)

Takk, synes 14mm er god og lommevennlig :)

 

Fascinerende så rene 24. og 25. bildene er. Stålkonstruksjonene ser jo spill nye ut. :)

 

Den 24 er ganske ny og den 25 er vel et resultat av godt vedlikehold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...